„Art & Business” wchodzi na giełdę

Spółka Art & Business Magazine, wydawca miesięcznika „Art & Business”, we wtorek 2 października br. zadebiutuje na New Connect, alternatywnym parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Do obrotu trafi 10 milionów akcji spółki.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

„Art & Business” to najstarszy polski magazyn łączący tematykę sztuki, biznesu i zarządzania markami luksusowymi. Zaczynał jako dwumiesięczna „Gazeta aukcyjna” - pierwszy numer ukazał się w 1989 roku. Pod koniec 2010 roku Abbey House nabył od domu aukcyjnego Rempex 60 proc. udziałów w Art&Business Sp. z o.o. Kolejna akwizycja 21 proc. udziałów zbiegła się ze zmianą strategii i rozpoczęciem procesu zmierzającego w kierunku wprowadzenia czasopisma, już jako Art&Business Magazine S.A., na New Connect. W ostatnich dwóch latach „Art&Business” został odświeżony, a także rozszerzył swoją tematykę o inwestycje alternatywne, historię marek luksusowych i lifestyle.

- Po dwóch latach pracy nad rozwojem magazynu, „Art & Business” dołącza do najlepszych zachodnich pism branżowych, będąc jednocześnie liderem na rynku prasy w swoim segmencie, z bardzo dużą rozpoznawalnością marki. Dodatkowo, spółka w pierwszym półroczu 2012 roku osiągnęła rentowność. Uważam więc, że to bardzo dobry moment na wprowadzenie jej na giełdę. Ten krok pozwoli nam realizować założone plany dotyczące m.in. poszerzania działalności „Art & Business” na polu e-commerce, natomiast kwartalne wydanie anglojęzyczne magazynu umożliwi nawiązanie międzynarodowych umów - mówi Jakub Kokoszka, prezes Art & Business Magazine S.A.

W pierwszym kwartale 2012 roku przychody spółki wyniosły 440 tys. zł, przynosząc po raz pierwszy zysk netto. W kwietniu i maju br. większościowy udziałowiec spółki Dom Aukcyjny Abbey House S.A. z sukcesem sprzedał 20 proc. posiadanych akcji serii A (2 miliony z nich zostało sprzedanych po cenie emisyjnej 1 zł za walor).

Oprócz standardowego papierowego wydania, „Art & Business” dostępny jest również w wersji elektronicznej. W ciągu ostatnich czternastu miesięcy nakład pisma został zwiększony trzykrotnie - obecnie wynosi 14 tys. egz. Od września br. magazyn ma również anglojęzyczne wydanie kwartalne.

grafika

Spółka Art & Business Magazine w swoim portoflio posiada także trzy serwisy internetowe  artbiznes.pl, sjaksztuka.pl, artifakt.pl.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS