SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Autorski program zastąpi „The Voice of Poland”? „Mam na biurku polski projekt talent-show”

Decyzja o powrocie „The Voice of Poland” do ramówki Dwójki ma zapaść w połowie roku. Możliwe, że w przyszłości zastąpi go inny autorski program TVP. - Mam już na biurku polski projekt programu, który korzysta z formuły talent-show - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.

Maciej Chmiel, fot. akpa Article

Od września do listopada ub.r. Dwójka emitowała szósty sezon programu „The Voice of Poland”. Trenerami w nim byli Andrzej Piaseczny, Maria Sadowska, Edyta Górniak i duet Tomson i Baron. Zwycięzcą został Krzysztof Iwaneczko. Średnia widownia muzycznego widowiska wyniosła 2,17 mln osób, co przełożyło się na 14,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 15,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.  Szósta seria talent-show miała o 240 tys. oglądających więcej niż emitowana rok wcześniej piąta edycja.

Poprzednie kierownictwo anteny chciało kontynuacji „The Voice of Poland” - siódma edycja miała trafić do ramówki jesienią 2016 roku. Nowy dyrektor Dwójki Maciej Chmiel jeszcze nie zdecydował, czy format powróci. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w połowie roku.

- „The Voice” jest dobrze odbierany przez widzów, a rozmaite jego mutacje są w dalszym ciągu obecne na antenie Dwójki. Program ma też swoją rolę w ekspozycji młodych talentów - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.

Chmiel nie wyklucza, że w przyszłości „The Voice of Poland” zostanie zastąpiony przez format rozrywkowy wymyślony specjalnie dla Dwójki i produkowany przez Telewizję Polską („The Voice of Poland” to holenderski format Talpy, a produkuje go Rochstar). Szef TVP2 ma już nawet projekt programu, który korzysta z formuły talent-show.

- Oczywiście, jestem świadomy ryzyka, bo łatwiej jest prowadzić rozmowę z producentem na poziomie formatu licencjonowanego, który sprawdził się na 40 rynkach światowych. Trudniej będzie wykonać takie widowisko od zera. Chciałbym jednak, żeby telewizja była retortą, w której spotykają się ludzie obdarzeni zmysłem kreacji i wiedzą producencką - podkreśla Maciej Chmiel.

Przypomnijmy, że jesienią br. widzowie TVP2 prawdopodobnie obejrzą odświeżoną wersję teleturnieju „Wielka gra”. Będzie to kolejna reaktywacja znanego formatu - w wiosennej ramówce Dwójki znajdzie się popularnonaukowy magazyn „Sonda 2”, który będzie nawiązywać do nadawanej w latach 1977-1989 „Sondy”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Autorski program zastąpi „The Voice of Poland”? „Mam na biurku polski projekt talent-show”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zawiedziony
No nie wierzę... Nie dość, że zniszczyli Wiadomości, że zrobili czystki, których pani Rozenek by się nie powstydziła, że ramówki zaczynają przypominać bardziej kanał TVP Emerytura... To jeszcze myślą, czy zachować taki program jak VoP? Nie ukrywam, że jest (był?) to najlepszy program wokalny typu talent-show, zrealizowany na naprawdę wysokim poziomie, a jego uczestnicy odnoszą wielkie sukcesy w branży muzycznej (nie musi to być komercja). Jeśli planują to zastąpić swoim polskim tworem (a wiadomo jak takowe się kończą), to tylko pozostaje mi mieć nadzieję, że kiedyś ta farsa dobiegnie końca, choć na tę chwilę pozostanę raczej pesymistą
51 26
odpowiedź
User
christianus
Z pewnością teraz, kiedy muzyczne talent-show na świecie radzą sobie nieco gorzej i zostają już tylko sprawdzone formaty, ich wspaniały "program, który korzysta z formuły talent-show" odniesie sukces. Coś czuję, że jeśli do tego dojdzie i przyjdą pierwsze wyniki oglądalności to szybko pożałują. Trzymam kciuki za siódmą edycję "The Voice", który nadal trzyma wysoki poziom.
37 16
odpowiedź
User
Pati
Chmiel. Wracaj na pielgrzymki.
35 14
odpowiedź
User
ja22
A ja uważam, że to wszystko to liczne i kreatywne (choć-nie-do-końca-nietrafione) pomysły i wizje nowego prezesa TVP2, który na razie marzy, ale gdy nadejdzie faza realizacji to zejdzie na ziemię. Założę się, że znaczna większość z jego ostatnich pomysłów zdecydowanie przegra w starciu z rzeczywistością i jak zwykle będzie dupa blada.
29 10
odpowiedź
User
to ino ja
To Edytka się zaplacze.
13 15
odpowiedź