SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Azja Express” hitem TVN. Stacja zyskała 500 tys. widzów

Nowy reality-show „Azja Express” po trzech pierwszych odcinkach ogląda w TVN średnio 1,75 mln osób, o 500 tys. widzów więcej niż program „Kto poślubi mojego syna?” pokazywany w tym paśmie rok temu. TVN w czasie emisji formatu jest liderem rynku telewizyjnego.

„Azja Express”, fot. tvn„Azja Express”, fot. tvn

Program „Azja Express” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 7 września br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,75 mln osób, co przełożyło się na 14,42 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 20,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu.

Oglądalność formatu odcinek po odcinku

Dane dzięki uprzejmości TVN

Wszyscy 4+

16-49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

AMR

SHR %

07-09-2016

21:30:48

22:56:29

2 078 063

17,24%

1 289 504

24,43%

14-09-2016

21:30:21

22:59:48

1 592 865

12,73%

991 343

18,02%

21-09-2016

21:30:48

22:57:23

1 571 624

13,32%

1 019 278

19,75%

Średnio:

1 747 691

14,42%

1 100 077

20,70%

Dla porównania, emitowany niemal w tym samym paśmie w analogicznym okresie ub.r. drugi sezon programu „Kto poślubi mojego syna?” gromadził średnio 1,25 mln widzów, co przekładało się na 9,05 proc. udziału w grupie 4+ i 11,11 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVN w tym paśmie zyskał 500 tys. oglądających.

TVN w paśmie nadawania „Azji Express” zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 13,25 proc., nadająca w tym czasie gł. „Na sygnale”. Trzecia jest TVP1 (8,76 proc.; gł. „Hit Hit Hurra!”, „Magazyn śledczy Anity Gargas” i Legia Warszawa - Borussia Dortmund), a czwarty - Polsat (8,08 proc.; „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” i „Rinke za kratami”).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest zdecydowanym liderem. Druga jest tutaj Dwójka, trzeci Polsat, a czwarta - Jedynka.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

16-59

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN - Azja Express

1 747 691

14,42%

1 100 077

20,70%

1 366 587

17,74%

TVP2

1 606 365

13,25%

544 511

10,25%

921 882

11,97%

TVP1

1 062 117

8,76%

416 245

7,83%

597 662

7,76%

Polsat

979 691

8,08%

526 540

9,91%

670 553

8,71%

„Azja Express” to reality-show realizowany na podstawie holendersko-belgijskiego formatu „Peking Express”, w którym bierze udział osiem duetów. Program zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (suma ta musi wystarczyć na wyżywienie, nocleg oraz transport). Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana.

Na udział w show zdecydowali się m.in.: Hanna Lis, Łukasz Jemioł, Agnieszka Włodarczyk, Iza Miko, Leszek Stanek, Pascal Brodnicki, Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan. Program prowadzi Agnieszka Woźniak-Starak.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 9,51 proc.

Dołącz do dyskusji: „Azja Express” hitem TVN. Stacja zyskała 500 tys. widzów

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PioB
Po pierwszym odcinku stracili pół miliona widzów,których nie odzyskali.Obejrzałem 2/3 pierwszego odcinka i na tym koniec bo więcej się tego nie dało oglądać.Powinien wrócić "agent" ze zwykłymi uczestnikami lub ,,ekspedycja" lub,,wyprawa robinson"
odpowiedź
User
S.
Niczego głupszego już nie widziałam.
odpowiedź
User
prawda
Kto pamięta Amazing Race na AXN? To dokładnie to samo.
odpowiedź