B2B: ponad 600 projektów powalczy o dotacje

Ponad 600 wniosków na łączną kwotę przekraczającą 314 mln złotychzostało złożonych w ramach III i ostatniej w tym roku rundyaplikacyjnej do działania 8.2 Programu Operacyjnego InnowacyjnaGospodarka. Tym samym zamknięto tegoroczne konkursy dotyczącedofinansowania projektów typu business-to-business. Łącznie w 2009roku przedsiębiorcy złożyli ponad 1300 wniosków o wartościprzewyższającej 660 mln zł.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Czym jest elektroniczny B2B?Business-to-Business to całość relacji firmy z jej otoczeniembiznesowym, czyli partnerami, pośrednikami, dystrybutorami czypunktami sprzedaży (lub świadczenia usług). Nadanie takiejwspółpracy formy elektronicznej otwiera przed firmą wiele nowychmożliwości - zapewnia szybszą i skuteczniejszą komunikację, ułatwiazarządzanie relacjami sprzedażowymi oraz sprawia, że odległośćpomiędzy partnerami biznesowymi przestaje odgrywać jakąkolwiekrolę. Celem działania 8.2 PO IG - Wspieranie wdrażaniaelektronicznego biznesu typu B2B - jest zachęcenie przedsiębiorcówdo inicjowania tego rodzaju koorperacji, a także do projektowaniarozwiązań technicznych, które ją umożliwią.

- Projekty, które otrzymają dofinansowanie na tworzenieelektronicznych platform współpracy powinny mieć realny wpływ nazwiększenie efektywności i wydajności firm - mówi RadosławRunowski, dyrektor Zespołu Własności Przemysłowej w PolskiejAgencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która realizuje większośćdziałań PO IG.

B2B kierunkiem na przyszłośćNaukowcypodkreślają wagę inicjatyw, na które można uzyskać dofinansowanie zdziałania 8.2 PO IG.

- Papierowa gospodarka nie może konkurować z gospodarkąelektroniczną - mówił na Ogólnopolskim Forum E-Biznesu prof. drhab. inż Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu,jeden z recenzentów założeń PO IG na etapie ich powstawania. -Kooperacja informatyczna grupy przedsiębiorstw może być kluczem dosukcesu we współczesnej gospodarce. Przyszłość należy do małych iśrednich przedsiębiorstw zintegrowanych w sieciowe organizacjewirtualne - przekonywał prof. Cellary, odnosząc się bezpośrednio doelektronicznych projektów B2B.

Ogólnopolskie Forum E-Biznesu zostało zorganizowane 20października przez PARP w Warszawie.

Było ono pierwszym tak dużym spotkaniem, które wskazało na stangospodarki elektronicznej w Polsce oraz perspektywy jej rozwoju.Wśród gości pojawili się również eksperci zagraniczni w tejdziedzinie, jak choćby Bruno Giussani ze Swiss Federal Institute ofTechnology. - Zależy nam na odpowiednim przybliżeniu polskimprzedsiębiorcom światowych trendów w gospodarce elektronicznej.Głęboko wierzymy, że dzięki podobnym wydarzeniom projekty zgłaszanedo dofinansowania z działań 8.1 i 8.2 PO IG będą jeszcze wyższejjakości wyjaśnia ideę Forum Monika Karwat-Bury, rzecznik prasowyPARP.

Na co można dostać pieniądze?Działanie8.2 PO IG przewiduje udzielanie dofinansowania między innymi na:nabycie oprogramowania niezbędnego do wdrożenia rozwiązaniaelektronicznego biznesu typu B2B, zakup sprzętu elektronicznegościśle związanego z realizacją projektu oraz zakup usługeksperckich, prawnych i doradczych.

III runda aplikacyjna do działania 8.2 PO IG- Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B - rozpoczęła się 5 października i trwała do 23 października. -Złożonych zostało blisko dwa razy więcej wniosków niż w każdej zpoprzednich tegorocznych rund aplikacyjnych - zauważa MonikaKarwat-Bury. Działanie 8.2 PO IG zakłada dofinansowanie takiejkooperacji w kwocie pomiędzy 20 tys. a nawet 2 mln złotych.Projekty mogą być jednak objęte dofinansowaniem maksymalnie przez24 miesiące.

E-biznes na Mazowszu i w MałopolsceNajwięcej wniosków w ramach III rundy aplikacyjnej złożono wwojewództwach: mazowieckim, małopolskim i wielkopolskim. Najmniejwniosków złożono w województwach: świętokrzyskim, podlaskim,opolskim i warmińsko-mazurskim.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu