SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Banki 17 proc. mniej na reklamy. W górę BZ WBK i eurobank, w dół mBank

W I kwartale br. cennikowe wydatki reklamowe banków (bez internetu) były o 17,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Największy budżet miał ING Bank Śląski, duże wzrosty osiągnęły BZ WBK i eurobank, a spory spadek - mBank. Najmocniej banki ograniczyły wydatki w radiu, gazetach i kinach.

Article

Od stycznia do marca br. cennikowe inwestycje reklamowe banków (bez internetu) wyniosły 239,47 mln zł, o 50,5 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 17,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnmedia.pl. Kwoty te obejmują wydatki na promocję produktów stricte bankowych, bez uwzględnienia ubezpieczeń, funduszy inwestycyjnych i ofert strukturyzowanych.

Liderem reklamowym był ING Bank Śląski, którego cennikowy budżet miał wartość 30,14 mln zł, o 2,7 mln zł więcej niż w I kwartale ub.r. (wzrost o 9,9 proc.). W lutym i marcu bank promował konto oszczędnościowe w kampanii z udziałem Agaty Kuleszy i Jacka Braciaka (zobacz szczegóły), a od kilku dni wspiera pożyczkę gotówkową reklamami z Adamem Woronowiczem (obejrzyj je).

Z kolei cennikowe wydatki BZ WBK podskoczyły w skali roku aż o 114,7 proc. - z 13,65 mln zł do 29,31 mln zł. Bank w br. kontynuuje komunikację z udziałem Kevina Spacey, przy czym u jego boku pojawili się polscy aktorzy: Anna Dereszowska w reklamie kredytu gotówkowego (obejrzyj to) i Arkadiusz Jakubik w spocie aplikacji mobilnej (zobacz go).

>>> Kevin Spacey i BZ WBK: brakuje wiarygodności i dobrego pomysłu (opinie)

Wyraźnie wzrosły też cennikowe budżety reklamowe eurobanku i Banku Millennium. Pierwszy od stycznia do marca br. wydał o 10,11 mln zł więcej niż rok wcześniej (66,1 proc. w górę), a drugi - o 5,63 mln zł (34,9 proc. w górę). W kampaniach eurobanku od prawie dwóch lat występuje, w różnych wcieleniach, Piotr Adamczyk. W ostatnim czasie jako profesor językoznawstwa reklamował kredyt konsolidacyjny (obejrzyj to), jako zapracowany ojciec - aplikację mobilną (zobacz ten spot) oraz jako biegacz - kredyt hipoteczny (obejrzyj to). Natomiast Bank Millennium reklamował w br. kredyt konsolidacyjny (zobacz szczegóły) i aplikację mobilną (więcej na ten temat).

Wśród pięciu banków z największymi cennikowymi budżetami reklamowymi spadek wydatków zanotował tylko mBank - zmalały one o 5,16 mln zł (to spadek o 20,7 proc.). W marcu i kwietniu bank wspierał marketingowo swój program rabatowy mOkazje, aplikację mobilną i serwis transakcyjny (zobacz szczegóły).

>>> Najwięksi reklamodawcy: Aflofarm, Kino Świat, Orange i USP mocno w górę - spadki T-Mobile i Play

Wydatki reklamowe banków

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2013

I-III 2014

ING BANK ŚLĄSKI

27 413 693 zł

30 138 554 zł

BANK ZACHODNI WBK

13 651 772 zł

29 314 636 zł

EURO BANK

15 289 465 zł

25 401 368 zł

BANK MILLENNIUM

16 102 622 zł

21 731 396 zł

MBANK

24 943 437 zł

19 779 896 zł

wszyscy reklamodawcy

289 945 830 zł

239 468 828 zł


Banki zdecydowanie najwięcej wydają na reklamy w telewizji. W I kwartale te inwestycje były co prawda o 26,67 mln zł niższe niż rok wcześniej (spadek o 13,2 proc.), jednak ich udział w ogólnych wydatkach wzrósł z 69,5 do 73 proc.

Wydatki reklamowe banków w radiu zmalały w skali roku o 6,94 mln zł (29,4 proc. w dół), w gazetach - o 9,11 mln zł (44,2 proc. w dół), na outdoorze - o 3,34 mln zł (spadek o 20,8 proc.), w kinach - o 4,95 mln zł (35,4 proc. w dół), a na nośnikach indoorowych - o 366,2 tys. zł (spadek o 69,4 proc.). Za to budżety przeznaczone na magazyny wzrosły o 902,5 tys. zł (6,6 proc. w górę).

Wydatki reklamowe banków

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2013

I-III 2014

Telewizja

201 515 007 zł

174 846 438 zł

Radio

23 636 348 zł

16 694 528 zł

Gazety

20 581 936 zł

11 473 663 zł

Magazyny

13 609 712 zł

14 512 264 zł

Outdoor

16 095 770 zł

12 750 903 zł

Kina

13 979 807 zł

9 029 942 zł

Indoor

527 250 zł

161 090 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Banki 17 proc. mniej na reklamy. W górę BZ WBK i eurobank, w dół mBank

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polpot
ok
8 9
odpowiedź
User
polpot
hehehrehe
8 8
odpowiedź