SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Barwy szczęścia” pokonały “Na Wspólnej”. Milion widzów więcej

Serial TVP 2 “Barwy szczęścia” utrzymał ponad milionową przewagę w oglądalności nad emitowanym o tej samej porze serialem TVN “Na Wspólnej”. Ta druga produkcja miała jednak dwa razy wyższe wpływy reklamowe.

W okresie od 6 września 2010 r. do 16 czerwca br. serial “Barwy szczęścia”, emitowany w TVP 2 od poniedziałku do czwartku o 20.10, oglądało średnio 4,62 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Udział stacji w czasie emisji produkcji wyniósł 29,39 proc. w grupie 4+ i 25,51 proc. w komercyjnej 16-49. W sezonie 2009/2010 oglądalność “Barw” była wyższa i wyniosła 4,76 mln osób, a ich udział uplasował się na poziomie odpowiednio 30,26 proc. i 27,50 proc.

>>> Koniec “M jak miłość”, widownia serialu spadła o milion


Z kolei nadawany o tej samej porze na antenie TVN konkurencyjny serial “Na Wspólnej” śledziło w tym okresie 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 21,88 proc. udziału w grupie 4+ i 21,95 proc. w 16-49. Rok wcześniej obyczajowa produkcja gromadziła 3,56 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 22,59 proc. i 22,27 proc. 

Barwy szczęściaWszyscy 4+16-49
RokMiesiącAMRSHR %SHR %
2010wrzesień4 327 58128,42%25,92%
2010październik4 708 44929,39%26,51%
2010listopad4 838 88429,54%25,61%
2010grudzień4 507 03727,76%23,90%
2011styczeń5 066 79530,16%26,18%
2011luty5 013 05529,78%25,43%
2011marzec4 948 27030,18%25,75%
2011kwiecień4 575 13829,79%25,39%
2011maj4 103 31929,66%25,51%
2011czerwiec3 742 14528,94%24,41%
Średnia4 615 68029,39%25,51%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Na WspólnejWszyscy 4+16-49
RokMiesiącAMRSHR %SHR %
2010wrzesień3 103 95620,53%20,45%
2010październik3 417 56321,44%21,97%
2010listopad3 519 76021,60%21,46%
2010grudzień3 562 40422,01%21,56%
2011styczeń3 740 61922,37%22,48%
2011luty3 785 73922,58%23,05%
2011marzec3 637 48722,32%22,62%
2011kwiecień3 235 70321,43%21,30%
2011maj2 994 76522,04%22,02%
2011czerwiec2 862 07322,53%22,96%
Średnia3 414 48021,88%21,95%


Najchętniej oglądany odcinek „Barw szczęścia” w badanym okresie wyemitowano 15 lutego br. – zobaczyło go 5,51 mln widzów. Wszystkie 10 najpopularniejszych odcinków tej produkcji przekroczyło granicę 5 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądany epizod “Na Wspólnej” zgromadził 4,24 mln osób (pokazano go 23 lutego br.). Granicę 4 mln widzów przekroczyły tylko trzy odcinki tego serialu.  

Barwy szczęścia – top Wszyscy 4+
Lp.DataAMRSHR %
115-02-20115 509 75832,44%
204-01-20115 507 05432,19%
322-02-20115 448 53531,86%
414-03-20115 425 46932,61%
518-01-20115 425 36532,66%
610-01-20115 420 48832,59%
725-01-20115 413 97231,95%
828-03-20115 413 25333,19%
931-01-20115 388 02831,40%
1015-11-20105 365 15032,68%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Na Wspólnej – topWszyscy 4+
Lp.DataAMRSHR %
123-02-20114 241 51225,31%
224-02-20114 116 85324,03%
326-01-20114 005 74024,20%
403-01-20113 991 59623,44%
525-01-20113 951 03923,35%
601-02-20113 881 84623,17%
729-12-20103 869 89823,25%
813-01-20113 862 48823,75%
902-12-20103 857 81123,35%
1024-11-20103 851 73023,07%


Wpływy reklamowe wokół „Barw szczęścia” wyniosły 101,8 mln złotych, zaś przy „Na Wspólnej” były ponad dwa razy wyższe (207,7 mln złotych), z tymże TVP 2 nie mogła przerywać swojego serialu reklamami (dane cennikowe netto, bez rabatów).

>>> Trójmiejski serial Polsatu przegrał z “Wiadomościami” i “Uwagą!”

Oba seriale miały bardzo zbliżone profile widowni. Oglądały je przede wszystkim kobiety (po 67 proc.), osoby powyżej 50. roku życia, ponad połowę ich widowni stanowiły osoby z wykształceniem podstawowym. “Barw szczęścia” cieszyły się największą popularnością na wsi i w średnich miastach, a “Na Wspólnej” oglądano głównie w ośrodkach miejskich.

WIRTUALNEMEDIA.PLBarwy szczęściaNa Wspólnej
ADH %AFFADH %AFF
PłećMężczyźni32,83%6832,71%68
Kobiety67,17%13067,29%130
Wiek 4-91,99%342,09%35
 10-153,67%532,59%38
16 - 192,44%432,60%46
20 - 242,85%364,02%50
25 - 294,51%518,17%92
30 - 345,66%697,54%92
35 - 397,05%976,48%89
40 - 445,58%876,01%93
45 - 497,36%1055,99%86
50 - 548,94%1109,92%122
55 - 599,88%12813,65%178
60+40,07%20130,94%155
Wlk. miastaWieś50,31%12926,08%67
< 50 tys.21,02%8729,15%121
50-100 tys.9,39%10910,20%119
100-200 tys.5,06%6310,91%136
> 200 tys.14,22%7023,66%117
ZawódTop management5,51%667,55%91
Pracownicy średniego szczebla12,95%8815,45%104
Pracownicy fizyczni i rolnicy16,74%8317,20%86
Emeryci47,46%18739,91%157
Inni17,35%5519,88%63
WykształceniePodstawowe55,25%12152,31%115
Średnie27,80%9432,14%109
Wyższe11,30%9310,87%90
Inne5,66%444,68%37


“Barwy szczęścia” i “Na Wspólnej” mają teraz wakacyjne przerwy. Nowe ich odcinki pojawią się w telewizji we wrześniu br.

Dołącz do dyskusji: “Barwy szczęścia” pokonały “Na Wspólnej”. Milion widzów więcej

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Brawa dla Barw szczęścia.Serial jest super.
Na wspólnej to kicha.
Ogólnie ludzie też wolą Barwy szczęścia,bo zdobyły one bezkonkurencyjnie trzecią już w tym roku telekamerę,pokonując właśnie Na wspólnej,które nie znalazło się nawet na podium.Telekamerę w tym roku także zdobyła Kasia Zielińska dla najlepszej aktorki właśnie za rolę w Barwach szczęścia.

Ale każdy ma swoje własne zdanie.Jeden ogląda to,a drugi tamto.
odpowiedź
User
anonim
Te wpływy to dlatego Na wspólnej mają wyższe,ponieważ serial jest przerywany dużą ilością reklam.
A Barwy szczęścia na reklamach zarabiają tylko przed i po własnej emisji.
Stąd ta różnica.Jeśli chodzi o ceny spotów reklamowych te te przy Barwach szczęścia są i tak dwa razy większe od cen reklam Na wspólnej.
odpowiedź
User
Na wspólnej Górą!!!
Ja jednak wolę Na wspólnej, Barwy jakoś mnie nie wciągają!!!
odpowiedź