Publiczny nadawca chce w przyszłości zamknąć część kanałów telewizyjnych

Brytyjski nadawca publiczny BBC chce zlikwidować część swoich linearnych kanałów telewizyjnych w nadchodzącej dekadzie. Dyrektor generalny instytucji Tim Davie, który przedstawił plan cyfrowego rozwoju BBC, określił to „konsolidacją działalności pod jedną prostą marką”.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

 - BBC skoncentruje swoje wysiłki na świecie cyfrowym, co z czasem będzie oznaczać mniej linearnych usług nadawczych i bardziej dostosowaną, połączoną ofertę online - powiedział Tim Davie.

BBC już zresztą zaczęła zmniejszać portfolio kanałów telewizyjnych, bo w lipcu informowano o planowanym połączeniu krajowej stacji informacyjnej BBC News Channel z międzynarodowym kanałem BBC World News. Nowa stacja miałaby ruszyć w kwietniu 2023 r. i nadawać z Londynu, a także z Singapuru i Waszyngtonu.

Z kolei stacja BBC Four przestała już zamawiać własne programy. W maju informowano o możliwym zamknięciu w przyszłości tej stacji i likwidacji kanału dziecięcego CBBC. Jednak z drugiej strony skierowany do młodzieży kanał BBC Three poszedł w przeciwnym kierunku. Stacja została 1 lutego reaktywowana i ponownie nadaje jako kanał linearny.

Innym pomysłem jak BBC mogłoby się „zjednoczyć się pod jedną marką”, byłoby np. połączenie jej aplikacji streamingowej iPlayer z aplikacjami sportowymi czy podcastowymi.

Davie podkreślił potrzebę większych inwestycji, co ma pomóc zbudować cyfrową przyszłość BBC opartą wyłącznie na ofercie internetowej. - Przejście na technologię cyfrową nie jest wyzwaniem samym w sobie, przejście na technologię cyfrową bez utraty większości odbiorców i bez niepotrzebne wydanych milionów funtów to jest dopiero wyzwanie - dodał dyrektor generalny BBC.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ile-tvp-ma-kanalow-tvp-nauka-tvp-4k-tvp-hd-tvp-abc-2-tvp-historia-2-tvp-kultura-2-tvteen-jak-odbierac-gdzie,7169758319655041a ##

Będzie analiza finansowania BBC

Wystąpienie Davie'a miało miejsce dzień po tym, jak brytyjska minister ds. kultury Michelle Donelan powiedziała, że niemożliwe jest, aby powszechna opłata licencyjna (odpowiednik naszego abonamentu) pozostała modelem finansowania BBC po 2027 r . Obecnie ma miejsce analiza przyszłego finansowania nadawcy. Roczny dochód BBC w obecnej wysokości 5,3 mld funtów (6,4 mld dol.) może pozwolić działać nadawcy przez kolejne dwa lata.

BBC nie jest jedynym nadawcą publicznym, który zamierza zredukować liczbę tradycyjnych kanałów telewizyjnych. Podobne głosy pojawiają się na przykład w Niemczech. W niektórych krajach na zamykanie kanałów tematycznych zdecydował się ostatnio amerykański koncern Disney, który stawia teraz na usługę streamingową Disney+.

W Polsce w portfolio komercyjnego ramienia BBC są: BBC Earth, BBC Brit, BBC Lifestyle, CBeebies, BBC First i BBC World News. Nadawca dotąd na Wisłą nie decydował się zamykać stacji, tylko zmieniał ich nazwy lub tematyki. 1 czerwca w Polsce pojawił się BBC Player, który jest dostępny dla abonentów i subskrybentów Canal+ i Canal+ online. Z kolei Telewizja Polska oferuje wybrane produkcje BBC w swoim serwisie streamingowym TVP VOD.

BBC powstało w 1922 roku z inicjatywy grupy pionierów radiofonii, w tym m.in. wynalazcy Guglielmo Marconiego. W 1927 roku przekształciło się w instytucję publiczną, utworzoną na podstawie Królewskiego Przywileju, który do dziś jest podstawą działania publicznego radia i telewizji w Wielkiej Brytanii.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii