SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Będzie nadzwyczajna kontrola sprzedaży “Wprost”

Zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przychylił się do wniosków wydawców “Polityki” i “Newsweeka” o nadzwyczajny audyt rozpowszechniania tygodnika “Wprost” w 2010.

Będzie nadzwyczajna kontrola sprzedaży “Wprost”

Jak informuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Iwona Szczęsna, dyrektora biura ZKDP, nadzwyczajna kontrola we “Wprost” odbędzie się w lutym br. Jej celem jest sprawdzenie, czy wydawca pisma zgodnie z prawdą przedstawia dane o rozpowszechnianiu tytułu w deklaracjach wysyłanych do ZKDP.

“Polityka” Spółdzielnia Pracy oraz Ringier Axel Springer Polska wystąpiły z wnioskami o audyt nadzwyczajny, bo zauważyły, że w deklaracjach “Wprost” za 2010 rok, w rubryce “Inne płatne formy rozpowszechniania” (do której powinny trafić egz. rozpowszechnione nieodpłatnie, czyli np. dodane przy zakupie innego towaru, rozdane w środkach komunikacji, hotelach, restauracjach itp. oraz sprzedane na podstawie umów barterowych) widnieje zero. A według informacji posiadanych przez te firmy, taka forma rozpowszechniania “Wprost” w ub.r. miała miejsce, tytuł dołączany był np. przy zakupie innych produktów (więcej na ten temat).

Oba wydawnictwa odwołały się też do sytuacji z 2009 roku, gdy “Wprost” należał jeszcze do rodziny Królów (obecnie jego właścicielem jest Platforma Mediowa Point Group). Wtedy również wydawca pisma wykazywał zero w tych rubrykach. Jednak po standardowym audycie przeprowadzonym przez ZKDP okazało się, że egzemplarze, które AWR “Wprost” powinien wpisać wtedy w rubryce “Inne płatne formy rozpowszechniania”, wykazywał w rubryce “sprzedaż egzemplarzowa” (jest zaliczana potem do “sprzedaży ogółem”) zawyżając jej wartość o 10 - 19 tys. egz. w zależności od miesiąca. Po audycie deklaracje tygodnika skorygowano.

- Na razie nie wpłynęło do nas żadne oficjalne zawiadomienie z ZKDP, dlatego nie będziemy komentować decyzji, których nie otrzymaliśmy - powiedziała pytana przez nas o komentarz Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager AWR “Wprost”. Wcześniej zapewniła ona nas, że deklaracje o nakładzie i sprzedaży tygodnika wydawca przygotowuje w oparciu o obowiązujący regulamin i udokumentowane wyniki sprzedaży.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Będzie nadzwyczajna kontrola sprzedaży “Wprost”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Baczynski
Spodziewam się, że wyniki za listopad pokażą, że Wprost wyprzedziło Newsweek i dogania Politykę, stąd ta panika.
odpowiedź
User
ut
Biedni ci z Polityki i Newsweeka, boja sie Wprost i nasylaja kontrole.
odpowiedź
User
Gembal
Zawiść Baczyńskiego i Maziarskiego. To pewne. A u mnie na biurku, jutro kolejny numer Tygodnika WPROST.
odpowiedź