Firma JBC wprowadza dziecięce ubrania neutralne płciowo

Belgijska marka odzieży JBC usuwa oznaczenie płci z ubrań dla dzieci. Neutralność płciowa ma zachęcać najmłodszych do noszenia tego, co chcą, a nie tego, co wynika z konwenansów związanych z byciem chłopcem czy dziewczynką.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Firma JBC wprowadza dziecięce ubrania neutralne płciowo

Marka JBC zaprezentowała właśnie neutralną płciowo kolekcję kapsułową ubrań dla dzieci, przez co  wzywa do zwrócenia większej uwagi na równość płci. Belgijska sieć odzieżowa zrywa ze swoich ubrań osobne metki dla chłopców i dziewczynek. Odniesienia do płci na stałe już zastąpią etykiety oparte na kategoriach wiekowych (niemowlęta, dzieci i nastolatki). 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nastolatki-marza-o-karierze-internetowych-influecenrek ##

Ubrania JBC mają pomóc przełamać stereotypy płci

Na kolekcję kapsułową składają się swetry z napisami : "Kiedy dorosnę, chcę być…":  "dyrektorem", "twórcą gier", "strażakiem", "weterynarzem".  - Dzieci mogą dokonywać swobodnego wyboru na rynku pracy, niezależnie od płci. Chcemy, aby dzieci marzyły nie tylko o tym, kim chcą zostać - uzasadnia szefowa marki JBC Ann Claes.

Ubrania są dostępne w rozmiarach na wzrost od 92 do 170 cm, a ich ceny wahają się między 24,95 a 29,95 euro.

Premiera kolekcji zbiega się ze zbliżającym się początkiem nowego roku szkolnego. Firma swoją decyzją o neutralności płciowej oferowanych ubrań, chce wspierać dzieci i ich rodziny w odchodzeniu od stereotypów. Najnowsze badania przeprowadzone przez Vrije Universiteit Brussel (Wolny Uniwersytet Brukselski) wykazały, że normy łączone z określoną płcią (oczekiwania i skojarzenia, jakie wywołuje płeć) nadal znacząco wpływają na preferencje zawodowe młodych ludzi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję