SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BESI z optymizmem o polskich mediach. TVN i Cyfrowy Polsat - "kupuj"

Banco Espirito Santo de Investimento (BESI) z optymizmem patrzy na polskie media, szczególnie na spółki z ekspozycją na segment telewizyjny, takie jak TVN czy Cyfrowy Polsat.

Konrad Księżopolski, analityk BESI, oczekuje że fragmentyzacja polskiego rynku telewizyjnego, wywołana przejściem na telewizję cyfrową, dalej rozwodni udziały oglądalności, ale z drugiej strony powinna także zwiększyć poziom konsumpcji telewizji (mierzony czasem oglądania).

Dodatkowo analityk BESI spodziewa się, że nowa ustawa medialna powinna być korzystna dla prywatnych stacji telewizyjnych. Również napięty kalendarz wyborczy w latach 2014-1015 powinien być korzystny dla rynku reklamy, zwłaszcza telewizji i reklamy zewnętrznej.

Biorąc pod uwagę ostatnie dane dotyczące PKB i PMI, sygnalizujące bliskie już ożywienie makroekonomiczne (wg. konsensusu Bloomberga polski PKB w II kwartale 2014 r. wyniesie +2.5 proc.), BESI oczekuje, że czynniki te staną się motorami rozwoju rynku reklamy, który w roku 2014 wzrośnie o 4 proc. Według Księżopolskiego, na scenariuszu tym najbardziej skorzystają telewizja i internet, a reklama zewnętrzna powinna odnotować pewne ożywienie w związku z wyborami.

BESI najbardziej optymistycznie patrzy na TVN (podwyższenie rekomendacji do "kupuj") oraz Cyfrowy Polsat ("kupuj"), obniża rekomendację dla Cinema City do "neutralnie" oraz rozpoczyna wydawanie rekomendacji dla Agory ("neutralnie").

Wysoka jakość programowa TVN oraz wysoki wskaźnik power ratio (stosunek udziału w rynku reklamy do udziału w oglądalności) na poziomie 1,5-1,6x powinny sprawić, że w pierwszym etapie ożywienia na rynku reklamowym to właśnie ta stacja stanie się dla reklamodawców kanałem pierwszego wyboru, co pozytywnie odbije się na wynikach finansowych spółki. Szeroko zakrojony program cięcia kosztów powinien dodatkowo wzmocnić już solidną dźwignię operacyjną.

- Szacujemy, że dodatkowe oszczędności - na poziomie około 200 milionów zł - może przynieść potencjalna restrukturyzacja długu - stwierdził Księżopolski.

W przypadku Cyfrowego Polsatu niższa ekspozycja na segment TV (ok. 40 proc.), niższy wskaźnik power ratio (ok. 1.2x) i potencjalnie wyższe wydatki na ramówkę TV związane z presją na udział w oglądalności mogą zmniejszyć dźwignie operacyjną związaną z oczekiwanym ożywieniem na rynku reklamy TV. Jednak akwizycja kanałów TV4/TV6 powinna dodać ok. 3.6 proc. udziału w oglądalności oraz stworzyć potencjał synergii zarówno po stronie przychodów (lepsze wykorzystanie kontentu TV), jak i kosztów. Silna generacja gotówki (stopa wolnych przepływów pieniężnych na poziomie 8 proc. w 2013 r.) powinna pozwolić na dalsze zmniejszanie zadłużenia (prognozowany wskaźnik długu netto/EBITDA na poziomie 1.7x w 2013 r.), a także na wypłatę dywidendy w 2014 r. (prognozowana stopa dywidendy na poziomie 1.4 proc.).

>>> Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła do 3,5 mln. 81 mln zł zysku netto

Cinema City podoba się analitykom ze względu na potencjał organicznego wzrostu związany z konwergencją konsumpcji kina w Europie Środkowo-Wschodniej, która powinna stopniowo zbliżać się do poziomów odnotowanych w 27 krajach EU (ilość wejść do kina na głowę mieszkańca <1x w Europie Środkowo-Wschodniej wobec ok. 1,9x dla EU27). BESI oczekuje, że w latach 2013-2015 Cinema City zwiększy sprzedaż biletów o 4-5 proc., co przełoży się na 7-8 proc. wzrost przychodów, napędzany wyższymi cenami biletów, rosnącymi wpływami ze sprzedaży barowej oraz przychodami reklamowymi. Akcje spółki są wycenianie z 2-proc. premią/5-proc. dyskontem w stosunku do grupy porównawczej. Jednak biorąc pod uwagę 20-proc. wzrost ceny akcji od początku roku analitycy uważają, że w chwili obecnej wycena odzwierciedla większość z tych elementów.

>>> Wyniki finansowe Agory pokazują, że sytuacja na rynku jest wciąż niekorzystna (opinie)

BESI rozpoczął wydawanie rekomendacji dla Agory od oceny "neutralnie". "Chociaż 50 proc. przychodów Agory pochodzi z rynku reklamy, to jednak 20 proc. pochodzi z segmentu prasy, który dalej pozostanie w trendzie spadkowym, ponieważ migracja od mediów drukowanych to sprawa strukturalna wynikająca ze zmiany przyzwyczajeń, a nie cykliczna" - czytamy w raporcie. Dywersyfikacja i zwiększenie ekspozycji z segmentu kinowego powinno ograniczyć erozję EBITDA. Księżopolski uważa, że Agora powinna skorzystać na nadchodzących wyborach z uwagi na silny udział w rynku reklamy zewnętrznej.

Dołącz do dyskusji: BESI z optymizmem o polskich mediach. TVN i Cyfrowy Polsat - "kupuj"

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Chcą sprzedać swoje akcje, szukają naiwnych... TVN to prawie bankrut. Sprawdźcie sobie poziom zadłużenia. I oprocentowanie jak u lichwiarzy 11.75% w Euro :-)
odpowiedź
User
analityk rynku
TVN ma początku 2013 roku miał 2,03 milarda złotych długu jak jest teraz spadł,bez zmian czy może dalej wzrasta ten dług.W maju nie sprzedali euroobligacji na kwotę 480mln euro także ostrożnie z tym kupowaniem.
odpowiedź
User
Asso
Za to CP jako firma ma się świetnie. Zresztą trudno, żeby największa platforma cyfrowa w kraju miała się źle. CP na pewno jest bardzo plastyczny, bo dostosowuje się do rynku, do potrzeb. Ma coś dla ludzi, którzy chcą mieć co oglądać, a nie płacić dużo (np. TV Mobilna). W czasach netu mobilnego oferuje najlepszy z dostępnych net (lte). Taka oferta nakręca koniunkturę, zainteresowanie, a to przekłada się na wyniki spółki.
odpowiedź