SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biedronka, Krupa, Pudzian i zespół Downa - Chamlety 2013 dla najgorszych reklam

Po raz czwarty przyznano nagrody Chamlet dla najgorszych polskich reklam z ostatniego roku. Wyróżniono m.in. kampanie Społecznej Akademii Nauk z Mariuszem Pudzianowskim, firmy Betsson z Joanną Krupą, sklepów Biedronka i akcję społeczną na temat osób z zespołem Downa.

Article

Do tegorocznej edycji konkursu Chamlet zgłoszono prawie 400 reklam i projektów w pięciu kategoriach: reklama drukowana, telewizyjna, internetowa i społeczno-polityczna oraz program communication design. Spośród zgłoszeń jury wybrało po 10 nominacji w każdej kategorii i wyłoniło zwycięzców.

Jurorami byli prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann dyrektor kreatywny agencji dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA\ Berlin oraz - jako niehonorowy członek - mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski).

W kategorii reklama drukowana zwycięzcą został billboard sklepu Ul. Rusałka pod hasłem „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”.

 

W kategorii reklama telewizyjna najgorszy okazał się spot Społecznej Akademii Nauk z udziałem Mariusza Pudzianowskiego.

 

Wśród kampanii internetowych Chamleta przyznano akcji „Szkoła Pokera z Joanną Krupą” reklamującej serwis hazardowy Betsson (przeczytaj więcej o tej kampanii).

 

W kategorii reklama społeczno-polityczna za najgorszą uznano niedawną kampanię stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska dotyczącą osób z zespołem Downa, w której pojawiły się kontrowersyjne hasła, m.in. „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”.

 

Z kolei w kategorii program communication design Chamleta przyznano reklamom z kampanii „Biedronka - My Polacy tak mamy!”. Przypomnijmy, że akcja ta była prowadzona na początku br. (przeczytaj więcej i zobacz wszystkie reklamy).

 

Wyróżnienia ogłoszono podczas gali w auli wydziału prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Galę poprzedziły całodniowe warsztaty kreatywne i prelekcje dotyczące technik i narzędzi do tworzenia ciekawych i przemyślanych koncepcji reklamowych.

W ramach konkursu przyznana zostanie jeszcze jedna nagroda - Super Chamlet, którego zdobywcę wybiorą - w głosowaniu zaplanowanym do 4 grudnia - użytkownicy portalu Gazeta.pl.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej. W ubiegłorocznej edycji za najgorsze uznano m.in. reklamy serwisu Broń.pl, Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu i abonamentu RTV (przeczytaj więcej i zobacz te reklamy).

Na kolejnych podstronach prezentujemy wszystkie nominacje w tegorocznej edycji Chamletów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biedronka, Krupa, Pudzian i zespół Downa - Chamlety 2013 dla najgorszych reklam

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
benek
ta reklama gzelli to niestety, ale trwa (w brzydgoszczy widziałem) od około 2008 roku.
16 9
odpowiedź
User
kamil
TV Republika dostała nominację.Yes,yes,yes.
28 28
odpowiedź
User
df
Łomżing - kocing na trawingu dobry. Nie wiem, czego oni chcą? Może zakompleksionych słoików z nowomową z korpo dotknęło?
37 26
odpowiedź
User
PiS DA NAM
Goowno nie reklamy, polska wiocha
23 15
odpowiedź
User
Wiktoria
Nie sądzę, by media kłamały. One, czy raczej twórcy reklam, zamawianych przecież (!) posługują się wiedzą na temat pracy naszego mózgu i naszych typowych reakcji (krzywa Gaussa coś mówi o tzw. przeciętności). Trudno w to uwierzyć, ale tacy na ogół jesteśmy; media, debilnie prowadzona szkoła, tylko to pogłębiają i utrwalają. Koło się zamyka - czemuś głupi, bo oglądam treści z mediów, czemu one są głupie, bo kierowane do głupich odbiorców, którzy za to płacą. I stają się jeszcze głupsi. Tym sposobem nie ma po co robić ambitnych filmów, ciekawych audycji Nie przypadkiem to są programy niszowe.(misja tv publicznej sprowadza się coraz bardziej do pokazywania kościelnych "mądrości". A czemu to w sobotę prawie nie da się oglądać niczego, w prawie żadnej, nie tylko polskiej, TV? No, czemu???
13 10
odpowiedź