Gdzie reklamuje się Biedronka? Więcej spotów w TVP i Polsacie

W 2024 roku sieć sklepów Biedronka, będące liderem sprzedaż spożywczej w Polsce zwielokrotniła emisję reklam w tematycznych kanałach Telewizji Polskiej i zwiększyła mocno ich liczbę w Polsacie – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Mniej spotów pokazano z kolei w stacjach TVN.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Gdzie reklamuje się Biedronka? Więcej spotów w TVP i Polsacie

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2024 roku najwięcej reklam Biedronki pokazano w kanałach tematycznych Polsatu (209 871) i stacjach z pakietu TVN Premium (180 992). 

Analiza danych wskazuje jednak, że detalista zmienił w 2024 roku strategię lokowania swoich reklam w stacjach telewizyjnych. 

Mianowicie bardzo znacząco wzrosła liczba spotów emitowanych w kanałach tematycznych TVP - o 377 proc. w skali roku: z 17 892 w 2023 roku do 85 294 w 2024 roku. Mocno, bo o blisko 120 proc. wzrosła liczba reklam Biedronki w Polsacie - z 2873 do 6306. 

O ponad 72 proc. więcej reklam sieci pojawiło się w TVP1 (wzrost z 1168 do 2011) i o 47,4 proc. więcej w kanałach tematycznych Polsatu (z 142 336 do 209 871). Więcej było ich też w TVP2 (o ponad 43 proc.) - 2546.

Mniej reklam Biedronki w kanałach TVN

Biedronka ograniczyła natomiast obecność reklamową na antenie TVN i w pakiecie TVN Premium. Liczba reklam Biedronki w TVN zmalała o ponad 20 proc., z 3537 do 2813, a w stacjach z pakietu TVN Premium - o ponad 22 proc., z 233 342 do 180 992.

W 2023 roku Biedronka reklamowała się billboardami sponsorskimi (8 sek.) oraz spotami o długościach: 15-sek. (4759), 20- sek. (17 116), 30-sek. (2625) i 45 - sek. (55). W 2024 roku korzystała już tylko z 3 wersji: 8 -sek. (427), 15-sek. (4701) i 20-sek. (26 661). Są to liczby premierowych spotów, które emitowane są wielokrotnie.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem