SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Big Brother 2” zadebiutuje 13 września, „Arena” przeniesiona na piątek. 28 tys. zgłoszeń

Od 13 września TVN7 i player.pl rozpoczną emisję drugiego sezonu „Big Brothera” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych informacji wynika, że „Arena” w jesiennej ramówce będzie emitowana nie w niedziele, a w piątki. Dotychczas do udziału w reality-show wpłynęło 28 tys. zgłoszeń.

fot. TVN Article

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, jesienna edycja „Big Brothera” rozpocznie się w piątek, 13 września br. o godz. 20.00. Tego dnia do domu Wielkiego Brata wprowadzi się kilkunastu uczestników (najprawdopodobniej również i w tej edycji w kolejnych tygodniach do programu będą dołączać nowe osoby). Uczestnicy zostaną wybrani w castingu, który rozpoczął się w połowie czerwca br. i nadal trwa.

Mieszkańcy w ramach trwającego około 3 miesięcy eksperymentu będą wykonywać zadania, podzielone na tzw. tygodnie tematyczne (podobnie jak w wiosennej edycji). Tygodniowe misje będą zaliczane przez Wielkiego Brata. Od współpracy całej grupy oraz kreatywności poszczególnych zawodników zależy zdobycie odpowiednich profitów, np. papierosów.

Życie uczestników widzowie Siódemki będą śledzić w „Big Brotherze”, od poniedziałku do czwartku oraz w soboty i niedziele o godz. 20.00. Będzie to główny odcinek programu, który potrwa jedną godzinę. Później - po godz. 23.00 - stacja pokaże „Big Brother Nocą” (od poniedziałku do czwartku i w soboty). Bez zmian będzie to interaktywne studio na żywo, do którego zapraszani będą dziennikarze, influencerzy, ludzie mediów oraz eksperci. Goście wraz z prowadzącymi omówią najciekawsze wydarzenia dnia w Domu oraz podejrzą, co aktualnie dzieje się u mieszkańców.

TVN7 przenosi „Arenę” z niedzieli na piątek

W dni powszednie TVN7 szykuje trzy krótkie łączenia na żywo z Domem Wielkiego Brata: „Big Brother - Pobudka” (godz. 9.50), „Big Brother - Popołudnie” (godz. 14.25) oraz „Big Brother - Podwieczorek” (godz. 17.30). Wejścia antenowe live potrwają około 2 minut i mają zwiększać interakcję widzów z uczestnikami.

Co tydzień w Domu Wielkiego Brata odbędą się nominacje, podczas których mieszkańcy wskażą uczestników zagrożonych odejściem z programu. Później wystartuje głosowanie widzów, bo to oni wybiorą osobę, która zakończy przygodę z reality-show.

Z naszych informacji wynika, że w każdy piątek o 20.00 stacja TVN7 wyemituje show na żywo „Big Brother Arena”, który względem wiosennej edycji zostanie przeniesiony z niedzielnego prime-time. W właśnie w tym odcinku prowadzący podsumują mijający tydzień w programie, porozmawiają z gośćmi i rodzinami mieszkańców Domu oraz powitają uczestnika odchodzącego z „Big Brothera”.

Tuż po zakończeniu piątkowej „Areny” będzie można zobaczyć trwający pół godziny „Big Brother +”. W ramach tej pozycji widzowie Siódemki będą mogli na żywo śledzić wydarzenia z Domu Wielkiego Brata (będą to relacje uczestników reality-show tuż po zakończeniu cotygodniowej „Areny”).

Oprócz TVN7 i player.pl, „Big Brother” trafi też na antenę główną TVN: na niedzielę o 18.00 stacja szykuje godzinny program „Big Brother Tydzień”, w którym podsumowane zostaną najważniejsze wydarzenia tygodnia. Będzie to przegląd wydarzeń ze wszystkich odcinków emitowanych w TVN7 w danym tygodniu.

Na chwilę obecną jeszcze nie jest znany skład gospodarzy nowej edycji „Big Brothera”. Główną twarzą i prowadzącą wiosennej edycji reality-show była Agnieszka Woźniak-Starak. W gronie gospodarzy show znajdowali się również Bartosz Jędrzejak, Filip Chajzer i Małgorzata Ohme (głównie w roli ekspertki).

Już 28 tys. zgłoszeń do „Big Brothera”, castingi nadal trwają

Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do jesiennej edycji „Big Brothera” zgłosiło się jak dotąd już 28 tys. osób, które są zainteresowane zamieszkaniem w domu naszpikowanym kamerami (dane od momentu startów castingów do 12 sierpnia). Jest to wynik niemal dwukrotnie wyższy niż w okresie trwania castingów przy wiosennej edycji - wówczas do programu zgłosiło się łącznie 15 tys. osób.

Casting do nowej edycji programu nadal trwa. Aby wziąć udział w reality-show, należy wysłać swoje zgłoszenie na stronie castingbb.tvn.pl.

„Big Brother” hitem TVN7

Reaktywowany po kilkunastu latach przerwy „Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę, 17 marca o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie do 16 czerwca stacja emitowała główne odcinki programu (sobotnie wydania to tzw. „Raport” - emisja do 13 kwietnia, a niedzielne - „Arena”). Średnia widownia wszystkich odcinków wiosennego sezonu reality-show wyniosła 758 tys. osób, co przełożyło się na 5,28 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,96 proc. w grupie 16-59.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów. Finał zgromadził 1,14 mln osób.

Dla porównania, TVN7 w 2018 roku miał średnio 3,24 proc. udziału w 4+ oraz 3,38 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show miało zdecydowanie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.

Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emitowała „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadził je zwykle Filip Chajzer wraz z ekspertką Małgorzatą Ohme). Ich średnia widownia wyniosła 203 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 3,10 proc., 4,21 proc. i 3,69 proc. udziału.

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół głównych emisji „Big Brothera” (w TVN7 codziennie o 20.00) wyniosły 47,37 mln zł. Z kolei uwzględniając wszystkie emisje reality-show wpływy uplasowały się na poziomie 62,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„Big Brother” wrócił po 11 latach przerwy

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień lub dwa tygodnie nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników, w finale pozostają dwie osoby.

Polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4.

Polsat wiosną 2001 roku zrealizował podobny reality-show „Dwa światy”, a potem przez kilka lat pokazywał „Bar”.

Największe zainteresowanie wywołała pierwsza polska edycja „Big Brothera”, popularność zdobyło kilkoro jej charakterystycznych uczestników, m.in. zwycięzca Janusz Dzięcioł (został potem posłem), Piotr Gulczyński, Manuela Jabłońska (wtedy Michalak) i Małgorzata Maier (obie prowadziły programy w TVN) oraz Klaudiusz Ševković. Drugą edycję wygrała Marzena Wieczorek, trzecią - Piotr Borucki, czwartą - Jolanta Rutowicz, a piątą - Jarosław Jakimowicz i Janusz Strączek.

„Big Brother” od początku wzbudzał duże kontrowersje, niektórzy (m.in. znani psychologowie i psychoterapeuci) krytykowali go za demoralizowanie i epatowanie prywatnością uczestników. Wiosną 2002 roku KRRiT ukarała TVN 300 tys. grzywny za to, że w odcinkach trzeciej edycji „Big Brothera” emitowanych przed godz. 23 eksponowano przemoc. Na mocy ugody nadawca wpłacił do budżetu państwa 50 tys. zł, 100 tys. zł przekazał Fundacji TVN, natomiast 150 tys. zł umorzono.

Po latach wrócili już „Milionerzy”, „Idol” i „Koło fortuny”

„Big Brother” jest kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Między innymi od lutego 2017 roku TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).

Polsat wiosną 2017 roku pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto przejął po TVN prawa do „Tańca z gwizdami” i od wiosny 2014 roku zrealizował dziewięć edycji tego show (dziesiąta jest w planach).

Z kolei TVP2 od jesieni 2017 roku w odświeżonej formule emituje kultowy teleturniej „Koło fortuny”, który wcześniej był obecny w ramówce stacji w latach 1993-1998 i 2007-2009. Z kolei wiosną br. Dwójka reaktywowała muzyczny program „Szansa na sukces” (poprzednio emitowany w latach 1993-2012), a także talk-show „Europa da się lubić” (2003-2008).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Big Brother 2” zadebiutuje 13 września, „Arena” przeniesiona na piątek. 28 tys. zgłoszeń

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Spike
Jak widać desperatów do darmowego lansu nie brakuje.
49 3
odpowiedź
User
Magic
Przenieśli Arenę z niedzieli na piątek, żeby nie konkurować z Masterchefem na głównej antenie TVN, bo jakoś dziwnym trafem wiosną Masterchef Junior odnotował bardzo słabe wyniki, przypadek nie sądzę
39 1
odpowiedź
User
Ian
W starciu z piątkowym Tańcem na Polsacie i Czarem par na Dwójce nie mają szans.
47 6
odpowiedź
User
iop
i spoko że Arena będzie w Piątek bo niby 2 różne kanały TVN i TVN7 ale ta sama firma a konkurowały ze sobą w Niedzielne wieczory TVN7 nadawał BB Arenę a TVN Masterchef -a Juniora a jak wiadomo ma być na jesieni kolejna edycja tym razem "Dorosłego" Masterchef-a
9 4
odpowiedź
User
Fanka
Mówię nie duetowi Chajzer i Ohme, nie dość że będą prowadzić DDTVN to jeszcze zapewne powrócą w BB...
25 3
odpowiedź