SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bot Edek na infolinii PKP Intercity

PKP Intercity uruchomiło wirtualnego asystenta głosowego, dostępnego 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dzwoniąc pod nowy, bezpłatny numer infolinii bot Edek pomoże sprawdzić rozkład jazdy i bazowe ceny biletów na połączenia krajowe.

Article

Nowa usługa PKP Intercity dostępna jest pod bezpłatnym numerem 22 391 22 22. Wirtualny asystent głosowy wyszukuje połączenie na podstawie określonych przez pasażerów podstawowych informacji: stacji docelowej, początkowej, daty oraz godziny odjazdu, jak również dodatkowych opcji połączeń, które interesują podróżnego, takich jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienia miejsca dla osoby z niepełnosprawnością.

Po wyborze połączenia przez asystenta można poznać jego szczegóły lub poprosić o wskazanie kolejnego pociągu z rozkładu, a także wrócić do wcześniejszej propozycji czy wyszukać połączenie o nowych parametrach.

Jak zapewnia przewoźnik, bot Edek jest w stanie odbierać setki połączeń naraz, co ma przełożyć się na efektywną obsługę osób chcących uzyskać informacje o rozkładzie jazdy.

Dzięki zastosowanemu modułowi uczenia maszynowego, bot Edek cały czas się szkoli i wzbogaca bazę zaimplementowanej wcześniej wiedzy wraz z kolejnymi rozmowami. Podstawową formę nauki stanowi proces rozwijania umiejętności właściwego interpretowania wypowiedzi klienta.

Wirtualny asystent głosowy w przyszłości ma być stopniowo wzbogacany o nowe funkcjonalności, aby kompleksowo pomagać klientom PKP Intercity w coraz większym zakresie tematów.

PKP Intercity przygotowało instrukcję korzystania z bota:
1. Rozmowę z botem można odbyć dzwoniąc pod numer telefonu 22 391 22 22.
2. Zaleca się mówić w sposób wyraźny oraz krótkimi, konkretnymi zdaniami.
3. Zapytania lub odpowiedzi powinny każdorazowo dotyczyć pojedynczego tematu (np. bot nie udzieli odpowiedzi na pytanie jednocześnie o cenę biletu oraz przewóz roweru).
4. Po komunikacie powitalnym bota należy podać stację docelową.
5. Następnie wymagane jest podanie stacji początkowej, z której użytkownik chce rozpocząć podróż.
6. W kolejnym kroku podawana jest data oraz godzina odjazdu.
7. Po zebraniu niezbędnych parametrów, bot na koniec zada pytanie o dodatkowe opcje wyszukiwania połączenia. Można w tym momencie wyrazić chęć np. przewozu roweru, uwzględnienia miejsca dla osoby niepełnosprawnej lub zapytać bota wprost - co jeszcze może wziąć pod uwagę podczas wyszukiwania.
8. Po wszystkim, należy odczekać chwilę i wysłuchać jakie połączenie wyszukał bot.
9. Idąc dalej w konwersacji, pojawia się możliwość poznania szczegółów tego połączenia, poproszenie o kolejne połączenie z rozkładu jazdy lub można zadać botowi dodatkowe pytanie, np. o cenę biletu, możliwość nadania przesyłki konduktorskiej, czy pociąg obsługuje przewóz roweru, wagon restauracyjny, czy połączenie jest bezpośrednie i inne.
10. W przypadku, gdy bot nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na dane pytanie, nastąpi poinformowanie o numerze na infolinię PKP IC lub (zależnie od sytuacji) próba przekazania połączenia do konsultanta.
11. Na samym końcu, po uzyskaniu wszystkich interesujących nas informacji dotyczących rozkładu jazdy pociągów, może nastąpić pożegnanie, które zakończy rozmowę z botem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bot Edek na infolinii PKP Intercity

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl