Brand24 wprowadza nowe filtrowanie danych. „Absolutna esencja wzmianek”

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 planuje wprowadzenie nowego mechanizmu filtrowania danych, dzięki któremu użytkownicy platformy zobaczą w pierwszej kolejności najważniejsze i najbardziej wartościowe wzmianki dotyczące ich marek. Rozwiązanie jest oparte na sieciach neuronowych. - Dla większości użytkowników czas jaki mogą poświęcić na przeglądanie danych jest ograniczony. Dlatego chcemy dać im możliwość korzystania z filtru ważności, który pozostawi absolutną esencję wzmianek - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, szef Brand24.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Firma Brand24 funkcjonuje na rynku od 2011 r., prowadzi platformę pozwalającą markom na monitorowanie tego w jaki sposób są postrzegane w internecie.

Jesienią ub.r. Brand24 przeżywał kryzys, gdy jej konta na Facebooku i Instagramie zostały zablokowane w związku z podejrzeniami o kontrowersyjny sposób wykorzystywania danych z mediów społecznościowych. Wiosną 2020 r. Brand24 powrócił na Facebooka i Instagrama, co korzystnie wpłynęło na wizerunek firmy oraz jej wyniki na giełdzie.

Nowy mechanizm filtrowania

Brand24 przez cały czas pracuje nad usprawnieniem swojej platformy i dodawaniem do niej nowych funkcji, przykładem tego jest m.in. niedawne wprowadzenie monitoringu newsletterów.

Teraz firma zapowiedziała kolejne nowe rozwiązanie. Chodzi o specjalny mechanizm filtrowania treści, który ma ułatwić użytkownikom przeglądanie wzmianek na temat ich marek.

O nadchodzącym rozwiązaniu, które ma się pojawić niebawem poinformował na Facebooku Michał Sadowski, współzałożyciel i prezes Brand24.

- Kolejna nowość, która na dniach pojawi się w panelu Brand24. Filtr ważności, który pomaga ograniczyć przeglądane wyniki do takich, które system uzna za najbardziej wartościowe – wyjaśnił we wpisie Michał Sadowski. - Gigantyczna oszczędność czasu. Dla takiej marki jak SpaceX nowy filtr ogranicza ilość pokazywanych wyników z ostatnich 30 dni z 182 000 na około 1000 absolutnie najważniejszych. Zrozumienie tego co mówią internauci o Twojej marce staje się możliwe nawet przy bardzo ograniczonym czasie na przeglądanie wzmianek.

 

Sieci neuronowe i machine learning

Bliższe szczegóły dotyczące zapowiadanego nowego mechanizmu filtrowania danych Michał Sadowski podaje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl.

- Ta funkcja będzie stanowiła rdzeń nowej wersji Brand24, nad którą pracujemy i którą zaczniemy etapami wypuszczać pod koniec 2020 r. - zapowiada Sadowski. - Większość negatywnego feedbacku związanego z B24 dotyczy zbyt dużej ilości wzmianek. Naszą ambicją zawsze było stworzyć narzędzie, które będzie informować o wszelkich publicznych wzmiankach. Jednak dla większości użytkowników czas jaki mogą poświęcić na przeglądanie danych jest ograniczony. Dlatego chcemy dać im możliwość korzystania z filtru ważności, który pozostawi absolutną esencję wzmianek i pozwoli w kilka, kilkanaście minut zapoznać się z tymi, które liczą się najmocniej.

grafika

Szef Brand24 tłumaczy w jaki sposób działa nowy filtr i jakie technologie są w nim wykorzystywane. - Mechanizm ocenia każdą wzmiankę przez pryzmat takich parametrów jak sentyment, popularność źródła, czy waga kategorii wzmianki – wyjaśnia Sadowski. - Sieci neuronowe są wykorzystywane w analizie sentymentu, więc mają także wpływ na ocenę ważności. W nieodległej przyszłości dojdzie także element machine learningu, który pomoże tworzyć indeks ważności per użytkownik na bazie jego zachowań i klików wewnątrz panelu Brand24 – zapowiada nasz rozmówca.

W pierwszym kwartale br. Brand24 zanotował spadek wpływów o 10 proc. do 3,23 mln zł oraz wzrost straty netto z 19,2 do 428,2 tys. zł. Już 63 proc. przychodów firmy pochodziło z zagranicy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]