SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża gastronomiczna w górę, jakość dań i ceny najważniejsze dla klientów (wideo)

59 proc. profesjonalistów sektora gastronomii oceniło potencjał rynku jako rosnący, a blisko 70 proc. z nich deklaruje chęć wprowadzania nowych trendów w swoim lokalu - wynika z badania IQS.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przedstawiciele branży gastronomicznej z optymizmem patrzą w przyszłość. Według 59 proc. badanych szefów kuchni i właścicieli lokali, potencjał gastronomii się zwiększa, a 50 proc. z nich zauważa rosnącą ilość gości w swoich lokalach. Wzrostowy trend znajduje też odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Ponad 1/3 zadeklarowała zwiększenie obrotów względem poprzedniego roku, a kolejne 33 proc. utrzymało wynik bez zmian.

Według przedstawicieli lokali gastronomicznych, klienci za wizytę płacą średnio 24 zł.

Przedstawiciele sektora gastronomicznego pytani o oczekiwania klientów, stwierdzili, że przy wyborze lokalu kierują się oni przede wszystkim jakością dań (73 proc.) oraz cenami (70 proc.). Wyniki te pokrywają się niemal całkowicie z deklaracjami klientów, którzy w konsumenckiej części badania, na dwóch pierwszych miejscach umieszczali właśnie jakość oraz ceny, jako główne elementy oceny.

Pytani diagnozowali także zmieniające się wymagania klientów. Zdecydowana większość, bo 76 proc. z nich, uważa że ważne jest profesjonalne podejście do gości, a 74 proc. uznało obsługę zdolną do udzielenia rzetelnej informacji za ważną dla klientów.

Rozważne wdrożenie nowych trendów zadeklarowało blisko 3/4 ankietowanych, twierdząc, że wykorzystuje niektóre nowości w swoim lokalu. Do istotnych kierunków rozwoju branża zalicza również modę na posiłki przeznaczone na daną porę dnia (39 proc.) oraz mniej kaloryczne jedzenie (32 proc.). Do widocznych trendów należy także zaliczyć zmniejszanie wielkości porcji potraw na rzecz ich jakości oraz w celu osiągania lepszych efektów wizualnych.

Zauważalna jest też dynamika i różnorodność oferty. Właściciele lokali gastronomicznych przyznają, że klika razy w roku dokonują dużych zmian w menu (32 proc.). Zaledwie 15 proc. traktuje ofertę jako stały element i niechętnie podejmuje się zmian.

Przedstawiciele branży zaczęli dostrzegać istotną rolę profesjonalnego przygotowania kadry, ale wskazują jednocześnie na wyzwania w zakresie znalezienia rzetelnych pracowników. Właśnie dlatego blisko 60 proc. zadeklarowało, że inwestuje w szkolenia swojego zespołu.

Raport "Polska na Talerzu. Badanie klientów sektora Horeca" to kontynuacja pierwszej fali badania rynku konsumenckiego. Druga fala poświęcona jest natomiast branży gastronomicznej i przygotowano ją na podstawie badania opinii publicznej, przeprowadzonego w maju 2015 r. przez IQS na zlecenie Makro Cash&Carry, metodą pogłębionych wywiadów indywidualnych (IDI) z szefami kuchni oraz właścicielami wybranych lokali gastronomicznych w Warszawie oraz Lublinie.

Dołącz do dyskusji: Branża gastronomiczna w górę, jakość dań i ceny najważniejsze dla klientów (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl