SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Branża internetowa o nowej witrynie TVN

W miniony piątek ruszyła nowa strona internetowa stacji TVN orazkanałów tematycznych TVN Siedem, TVN Style, TVN Turbo i iTVN.Witryna przygotowana została przez Departament Nowych Mediów TVN,agencję Artegence i spółkę DreamLab. O jej ocenę poprosiliśmyspecjalistów z agencji interaktywnych.

Branża internetowa o nowej witrynie TVN
wm

Grzegorz Krzemień, wiceprezes agencjiGoldenSubmarine

Stronie brakuje pomysłu na funkcjonowanie. Równie dobrze mogłobyjej nie być gdyż wszelkie informacje, które są zawarte na stroniemożna uzyskać z innych źródeł - np. na stronach poszczególnychprogramów, które są realizowane z Onetem lub w serwisie Plejada. Aprogram telewizyjny jest dostępny na każdym portalu. Jedynymsensownym zadaniem, które spełnia ten serwis jest jak najszybszeprzekierowanie użytkownika do właściwych serwisów poszczególnychprogramów.

Serwis TVN to jeden z tych nielicznych serwisów, gdzie pomimo małejilości informacji na stronie głównej ciężko się odnaleźć. Dobrewrażenie psuje sposób przedstawienia zapowiedzi programów iaktualności. Przez brak dat emisji konkretnych programów całośćjest nieczytelna. Nie wiadomo czy film był emitowany w poprzedniąniedzielę czy będzie w następną. Wniosek jest tak, że żebydowiedzieć się czegoś o filmie w niedzielę, to trzeba najpierwzobaczyć w programie, jaki film będzie emitowany, a późniejodnaleźć właściwy w opisie. Może to taki pomysł na zwiększeniedługości przebywania użytkowników na stronie.

Krótkie zdawkowe opisy (np. Twarze TVN), niechlujnie poformatowaneteksty (np. Kontakt), praktyczny brak multimediów, bo osadzenie pojednym filmie na każdy program lub jednym zdjęciu przy opisie"twarzy TVN" to moim zdaniem zdecydowanie za mało jak na "unikalnąmultimedialną oprawę". Całość towarzyszy odczucie, że zobaczyliśmyserwis na etapie testów.

Z notatki prasowej wynika, że to, co oglądamy obecnie będzie dalejrozbudowywane o nowe działy i funkcjonalności w ciągu najbliższychtygodni - może wtedy serwis pokaże swoją prawdziwą twarz. Terazwchodząc na stronę TVN nie czuję żebym był na stronie"telewizji".

Jak do tej pory "multimedialna oprawa" polega na wciskaniu Flashawszędzie gdzie tylko można a niekoniecznie trzeba, tworzeniuinterfejsów do przewijania aktualności wbrew ogólnie przyjętymzasadom i zabawie, czy użytkownik odnajdzie przyciski doprzewijania tekstu np. w opisach programów w rozwiniętym programietelewizyjnym.

Reasumując - serwis Polsatu jak na razie może być jeszcze wzoremdla TVN.

tvn

os3Maciej Maciończyk, dyrektor kreatywny w OS3multimedia

Układ wszystkich stron kanałów został podporządkowanywyeksponowaniu flagowych programów stacji. Na stronie głównej, obokflagowych programów, znajduje się mniejszy obszar z ramówką ifatalnymi miniaturami. Ramówkę możemy przejrzeć zarówno w układzietradycyjnym jaki i w układzie, który preferują stacje amerykańskie.Taka prezentacja programu telewizyjnego wymaga początkowo chwiliskupienia i trzeba się do niej przyzwyczaić, ale mam wrażenie, żeprzyjmie się w Polsce. Wcześniej z takim układem mogliśmy zetknąćsię przy okazji olimpiady i strony Polsatu.

Właściwie, jeśli chodzi o układ, to jest on, że się tak wyrażę,minimalistyczny. Pewnie tak miało być. Jednak na głównej stroniebrakuje mi osobowości TVN-u. W końcu, dobry program to przedewszystkim "twarz". Nie ma tu ani Durczoka, ani Majewskiego,Wojewódzkiego, Pochanke itd. To dla nich włącza się kanał TVN. Tasama uwaga dotyczy pozostałych www stacji. Zastanawiam się także,dlaczego strona używa flasha? Efekt, który towarzyszy "przewijaniu"programów w głównym module tego nie tłumaczy.

Strony graficznej serwisu nie skomentuje. Wolę zjeśćkanapkę.

tvn

patrykPatryk Grzeszczuk, architekt informacji wagencji Hypermedia

Nowa strona, a właściwie pakiet serwisów TVN budzi mieszaneuczucia.

Z jednej strony projekt funkcjonalny spełnia podstawowe zasadyużyteczności. Mamy, więc klarowne globalne menu pozwalające nadostęp do wszystkich obszarów w ramach struktury. Mamy też,przyjęte w ramach konwencji, narzędzia nawigacji pomocniczej, jakchoćby ścieżka zagnieżdżenia, ułatwiająca użytkownikowi orientacjęna podstronach.

Wprowadzone zostały pewne usprawnienia, w stosunku dopowszechnie stosowanych rozwiązań. Miłym dodatkiem jest grupowanietematyczne i cross-linkowanie z poziomu menu.

Z drugiej strony w ramach poszczególnych podstron zauważalnyjest pewien nieład. Brakuje nieco wizualnego grupowania treści ifunkcjonalności. Zastanawia na przykład, link "Investor Centre",wyglądający jak podelement modułu wyszukiwarki. Flashowy modułprezentacji treści w ramach strony głównej kanału, choć efektowny,funkcjonuje niestabilnie i wymaga szlifu.

Na duże brawa zasługuje przejrzysty i łatwy w obsłudze projektprezentacji ramówki programowej, choć tu również ogólne wrażeniezaniżają sporadyczne błędy w wyświetlaniu. Pierwszy kontakt zestroną może, więc wprowadzić użytkownika w konsternację. Serwiszyskuje jednak, po wstępnym zaznajomieniu z projektem iprzyzwyczajeniu do zastosowanych rozwiązań. Pozwala na dotarcie donajważniejszych publikowanych informacji i po dopracowaniuposzczególnych elementów, stanowić może wydajną i użytecznąplatformę.

wmMichał Lubański,creative & technology director w EmarketingExperts

Nowy serwis TVN-u estetycznie nie stanowi przełomu i z pewnościąnie wygra konkursu na najpiękniejszą stronę WWW, natomiast ma dużeszanse w kategorii "funkcjonalność".

Pierwsze o czym należy wspomnieć to spójność w zakresienawigacji i funkcjonalności pomiędzy nowymi witrynamiposzczególnych kanałów TVN-u - na pierwszy rzut oka widać, żewszystkie (póki co www.tvn.pl,www.tvn7.pl, www.tvnstyle.pl, www.tvnturbo.pl, www.itvn.pl) działają na jednejplatformie. To bardzo dobre rozwiązanie, które zdecydowanie ułatwiakorzystanie z serwisów wszystkim widzom TVN-u.

Drugą najważniejszą innowacją jest wyjątkowo przemyślany ipomysłowy program telewizyjny. Tego rozwiązania TVN-owi mogąpozazdrościć pozostałe polskie stacje. Linia czasu programówzostała umieszona w poziomie, przez co nie ciągnie się nieznośnie wdół i pozwala na jednym ekranie śledzić jednocześnie programwszystkich kanałów grupy (proponuję porównać to rozwiązanie zobecnym na stronie TVP). Dodatkowe skróty (np. "dziś wieczorem")ułatwiają szybki dostęp do poszukiwanych informacji. Ponadto prawiekażdą z pozycji programu można poznać dzięki krótkiemu opisowipojawiającemu się bez konieczności przeładowania strony. Dodatkowoz poziomu programu telewizyjnego można przejść do szerszego opisuprogramu lub do oddzielnej strony tegoż programu, co nie jestmożliwe np. na stronie Polsatu.

Nie do końca przekonuje mnie natomiast inny ważny elementserwisu - przeglądarka aktualności
i promowanych programów - choć ciekawie pomyślana, to brakkonkretnych dat przynajmniej
u mnie budzi pytania: "To kiedy tak naprawdę będzie Shrek? W tenpiątek czy może za tydzień?".

Niedociągnięcia jednak są niewielkie, a serwis sprawniekomunikuje najważniejszą w telewizji zawartość programową w sposóbmultimedialny, wygodny i praktyczny. Wg mnie wypada o niebo lepiejod uruchomionej w marcu strony Polsatu. Jeżeli TVN dokonaniewielkich zmian i wprowadzi na tę samą platformę serwisypozostałych kanałów, to będzie to zdecydowanie najlepszy serwisstacji telewizyjnej w polskim internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Branża internetowa o nowej witrynie TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl