SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża internetowa o nowej witrynie TVN

W miniony piątek ruszyła nowa strona internetowa stacji TVN oraz kanałów tematycznych TVN Siedem, TVN Style, TVN Turbo i iTVN. Witryna przygotowana została przez Departament Nowych Mediów TVN, agencję Artegence i spółkę DreamLab. O jej ocenę poprosiliśmy specjalistów z agencji interaktywnych.

Branża internetowa o nowej witrynie TVN
wm

Grzegorz Krzemień, wiceprezes agencji GoldenSubmarine

Stronie brakuje pomysłu na funkcjonowanie. Równie dobrze mogłoby jej nie być gdyż wszelkie informacje, które są zawarte na stronie można uzyskać z innych źródeł - np. na stronach poszczególnych programów, które są realizowane z Onetem lub w serwisie Plejada. A program telewizyjny jest dostępny na każdym portalu. Jedynym sensownym zadaniem, które spełnia ten serwis jest jak najszybsze przekierowanie użytkownika do właściwych serwisów poszczególnych programów.

Serwis TVN to jeden z tych nielicznych serwisów, gdzie pomimo małej ilości informacji na stronie głównej ciężko się odnaleźć. Dobre wrażenie psuje sposób przedstawienia zapowiedzi programów i aktualności. Przez brak dat emisji konkretnych programów całość jest nieczytelna. Nie wiadomo czy film był emitowany w poprzednią niedzielę czy będzie w następną. Wniosek jest tak, że żeby dowiedzieć się czegoś o filmie w niedzielę, to trzeba najpierw zobaczyć w programie, jaki film będzie emitowany, a później odnaleźć właściwy w opisie. Może to taki pomysł na zwiększenie długości przebywania użytkowników na stronie.

Krótkie zdawkowe opisy (np. Twarze TVN), niechlujnie poformatowane teksty (np. Kontakt), praktyczny brak multimediów, bo osadzenie po jednym filmie na każdy program lub jednym zdjęciu przy opisie "twarzy TVN" to moim zdaniem zdecydowanie za mało jak na "unikalną multimedialną oprawę". Całość towarzyszy odczucie, że zobaczyliśmy serwis na etapie testów.

Z notatki prasowej wynika, że to, co oglądamy obecnie będzie dalej rozbudowywane o nowe działy i funkcjonalności w ciągu najbliższych tygodni - może wtedy serwis pokaże swoją prawdziwą twarz. Teraz wchodząc na stronę TVN nie czuję żebym był na stronie "telewizji".

Jak do tej pory "multimedialna oprawa" polega na wciskaniu Flasha wszędzie gdzie tylko można a niekoniecznie trzeba, tworzeniu interfejsów do przewijania aktualności wbrew ogólnie przyjętym zasadom i zabawie, czy użytkownik odnajdzie przyciski do przewijania tekstu np. w opisach programów w rozwiniętym programie telewizyjnym.

Reasumując - serwis Polsatu jak na razie może być jeszcze wzorem dla TVN.

tvn

os3Maciej Maciończyk, dyrektor kreatywny w OS3 multimedia

Układ wszystkich stron kanałów został podporządkowany wyeksponowaniu flagowych programów stacji. Na stronie głównej, obok flagowych programów, znajduje się mniejszy obszar z ramówką i fatalnymi miniaturami. Ramówkę możemy przejrzeć zarówno w układzie tradycyjnym jaki i w układzie, który preferują stacje amerykańskie. Taka prezentacja programu telewizyjnego wymaga początkowo chwili skupienia i trzeba się do niej przyzwyczaić, ale mam wrażenie, że przyjmie się w Polsce. Wcześniej z takim układem mogliśmy zetknąć się przy okazji olimpiady i strony Polsatu.

Właściwie, jeśli chodzi o układ, to jest on, że się tak wyrażę, minimalistyczny. Pewnie tak miało być. Jednak na głównej stronie brakuje mi osobowości TVN-u. W końcu, dobry program to przede wszystkim "twarz". Nie ma tu ani Durczoka, ani Majewskiego, Wojewódzkiego, Pochanke itd. To dla nich włącza się kanał TVN. Ta sama uwaga dotyczy pozostałych www stacji. Zastanawiam się także, dlaczego strona używa flasha? Efekt, który towarzyszy "przewijaniu" programów w głównym module tego nie tłumaczy.

Strony graficznej serwisu nie skomentuje. Wolę zjeść kanapkę.

tvn

patrykPatryk Grzeszczuk, architekt informacji w agencji Hypermedia

Nowa strona, a właściwie pakiet serwisów TVN budzi mieszane uczucia.

Z jednej strony projekt funkcjonalny spełnia podstawowe zasady użyteczności. Mamy, więc klarowne globalne menu pozwalające na dostęp do wszystkich obszarów w ramach struktury. Mamy też, przyjęte w ramach konwencji, narzędzia nawigacji pomocniczej, jak choćby ścieżka zagnieżdżenia, ułatwiająca użytkownikowi orientację na podstronach.

Wprowadzone zostały pewne usprawnienia, w stosunku do powszechnie stosowanych rozwiązań. Miłym dodatkiem jest grupowanie tematyczne i cross-linkowanie z poziomu menu.

Z drugiej strony w ramach poszczególnych podstron zauważalny jest pewien nieład. Brakuje nieco wizualnego grupowania treści i funkcjonalności. Zastanawia na przykład, link "Investor Centre", wyglądający jak podelement modułu wyszukiwarki. Flashowy moduł prezentacji treści w ramach strony głównej kanału, choć efektowny, funkcjonuje niestabilnie i wymaga szlifu.

Na duże brawa zasługuje przejrzysty i łatwy w obsłudze projekt prezentacji ramówki programowej, choć tu również ogólne wrażenie zaniżają sporadyczne błędy w wyświetlaniu. Pierwszy kontakt ze stroną może, więc wprowadzić użytkownika w konsternację. Serwis zyskuje jednak, po wstępnym zaznajomieniu z projektem i przyzwyczajeniu do zastosowanych rozwiązań. Pozwala na dotarcie do najważniejszych publikowanych informacji i po dopracowaniu poszczególnych elementów, stanowić może wydajną i użyteczną platformę.

wmMichał Lubański, creative & technology director w Emarketing Experts

Nowy serwis TVN-u estetycznie nie stanowi przełomu i z pewnością nie wygra konkursu na najpiękniejszą stronę WWW, natomiast ma duże szanse w kategorii "funkcjonalność".

Pierwsze o czym należy wspomnieć to spójność w zakresie nawigacji i funkcjonalności pomiędzy nowymi witrynami poszczególnych kanałów TVN-u - na pierwszy rzut oka widać, że wszystkie (póki co www.tvn.pl, www.tvn7.pl, www.tvnstyle.pl, www.tvnturbo.pl, www.itvn.pl) działają na jednej platformie. To bardzo dobre rozwiązanie, które zdecydowanie ułatwia korzystanie z serwisów wszystkim widzom TVN-u.

Drugą najważniejszą innowacją jest wyjątkowo przemyślany i pomysłowy program telewizyjny. Tego rozwiązania TVN-owi mogą pozazdrościć pozostałe polskie stacje. Linia czasu programów została umieszona w poziomie, przez co nie ciągnie się nieznośnie w dół i pozwala na jednym ekranie śledzić jednocześnie program wszystkich kanałów grupy (proponuję porównać to rozwiązanie z obecnym na stronie TVP). Dodatkowe skróty (np. "dziś wieczorem") ułatwiają szybki dostęp do poszukiwanych informacji. Ponadto prawie każdą z pozycji programu można poznać dzięki krótkiemu opisowi pojawiającemu się bez konieczności przeładowania strony. Dodatkowo z poziomu programu telewizyjnego można przejść do szerszego opisu programu lub do oddzielnej strony tegoż programu, co nie jest możliwe np. na stronie Polsatu.

Nie do końca przekonuje mnie natomiast inny ważny element serwisu - przeglądarka aktualności
i promowanych programów - choć ciekawie pomyślana, to brak konkretnych dat przynajmniej
u mnie budzi pytania: "To kiedy tak naprawdę będzie Shrek? W ten piątek czy może za tydzień?".

Niedociągnięcia jednak są niewielkie, a serwis sprawnie komunikuje najważniejszą w telewizji zawartość programową w sposób multimedialny, wygodny i praktyczny. Wg mnie wypada o niebo lepiej od uruchomionej w marcu strony Polsatu. Jeżeli TVN dokona niewielkich zmian i wprowadzi na tę samą platformę serwisy pozostałych kanałów, to będzie to zdecydowanie najlepszy serwis stacji telewizyjnej w polskim internecie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Branża internetowa o nowej witrynie TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl