SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BRE Bank, Google i ITI wydały najwięcej na reklamę w polskim internecie

W I kwartale br. najwięcej na internetową reklamę graficzną w Polsce przeznaczył BRE Bank - ponad 30 mln zł. Natomiast wydatki wszystkich firm reklamujących się online wyniosły prawie 1,5 mld zł.

BRE Bank, Google i ITI wydały najwięcej na reklamę w polskim internecie

Z badania zrealizowanego przez Kantar Media wynika, że w I kwartale br. w dziesiątce marketerów inwestujących najwięcej w polskim internecie w reklamę displayową znalazły się firmy z różnych branż. Liderem okazał się BRE Bank, który jako jedyny przekroczył poziom 30 mln zł wydatków na e-reklamę. Po ponad 20 mln zł przeznaczyły na to dwie inne firmy z sektora finansowego: PayU i Open Finance.

Prawie 29 mln zł na reklamę display wydał Google Poland, a nieco ponad 20 mln zł - polski oddział Groupona. Około 25 mln zł wyniósł budżet ITI Holding w tym zakresie, a prawie 23 mln zł - wydatki dystrybutora gier Gameforge 4D.

W zestawieniu znalazły się również regionalny oddział koncernu Nissan oraz firma Fanshop Klimkiewicz, Nużyński, która produkuje i sprzedaje w internecie odzież. Wśród największych reklamodawców internetowych I kwartału br. jest tylko jeden operator telefoniczny - PTC.

Wydatki na reklamę display w polskim internecie w I kwartale 2011
firmasuma wydatków (zł)
BRE Bank                   31 387 980   
Google Poland                   28 654 712   
ITI Holding                   25 228 129   
PayU                   24 523 610   
Gameforge 4D                   22 909 194   
Fanshop Klimkiewicz, Nużyński                   22 769 952   
Open Finance                   22 281 982   
Groupon                   20 769 960   
Nissan Sales Central & Eastern Europe KFT                   19 905 348   
Polska Telefonia Cyfrowa                   19 699 764   
ogółem              1 466 995 260   


Dane o wydatkach na reklamę internetową firma Kantar Media określiła w ramach rozpoczętego kilka miesięcy temu badania Evaliant Internet AdEx. Jest ono oparte na technologii Evaliant Spider zbierającej dane o reklamach bezpośrednio z 70 najpopularniejszych serwisów w poszczególnych kategoriach tematycznych Megapanelu PBI/Gemius. Do szacunków wykorzystywane są cenniki reklamowe bez uwzględnienia rabatów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BRE Bank, Google i ITI wydały najwięcej na reklamę w polskim internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl