Brytyjscy wydawcy chcą od Facebooka i Google podatku na rozwój dziennikarstwa

News Media Association, organizacja zrzeszająca brytyjskich wydawców gazet zaapelowała do rządu o wprowadzenie dodatkowego podatku od największych firm technologicznych, takich jak Google i Facebook. Środki z nowej daniny miałyby zostać przeznaczone na wspieranie w Wielkiej Brytanii branży medialnej i rozwój dziennikarstwa w tym kraju.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O propozycjach News Media Association (NMA) poinformował m.in. „The Guardian”, który tak jak większość brytyjskich dzienników jest członkiem tej organizacji.

Stowarzyszenie apeluje do rządu Wielkiej Brytanii o wprowadzenie nowego podatku który miałby objąć największe technologiczne firmy działające w internecie, takie jak Google czy Facebook.

W założeniach środki z proponowanej daniny miałyby być przeznaczone na wspieranie rozwoju brytyjskiego dziennikarstwa oraz wydawców, którzy zdaniem NMA m.in. z powodu duopolu Google i Facebooka tracą znaczną część swoich przychodów. Na poparcie swoich słów organizacja podaje, że w ciągu 10 lat (pomiędzy 2007 a 2017 r.) wpływy segmentu brytyjskich dzienników zmalały z 6,8 do 3,6 mld funtów rocznie.

Stowarzyszenie proponuje także, by odpowiednie instytucje regulacyjne w Wielkiej Brytanii wprowadziły przepisy zgodnie z którymi największe platformy internetowe staną się w pełni odpowiedzialne za treści które są na nich publikowane.

NMA przekonuje też w apelu do brytyjskiego rządu, że właściwe będzie obniżenie podatków dla wydawców przy podejmowaniu przez nich dzialań związanych z rozwijaniem wartościowych form dziennikarstwa, takich jak np. dziennikarstwo śledcze.

Obecne żądania News Media Association nie są w ostatnim czasie jedyną inicjatywą zmierzającą do ograniczenia duopolu Facebooka i Google w branży wydawniczej i reklamowej. W czerwcu br. The Telegraph, Guardian News and Media i News UK (właściciel „The Sun” i „The Times”) stworzyli projekt o nazwie The Ozone Project. Jest to porozumienie mające zaoferować reklamodawcom wspólną ofertę konkurencyjną dla dominujących na rynku internetowych gigantów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej