Brytyjskie uwielbienie frytek

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pomimo dużej różnorodności produktów dostępnych w supermarketach i restauracyjnych jadłospisach, ogromna część brytyjskich posiłków nadal zawiera frytki. Według najnowszego badania Family Food Panel* przeprowadzonego przez firmę Taylor Nelson Sofres (do której należy TNS OBOP), ryba z frytkami (fish&chips) jest wciąż jedną z najbardziej popularnych potraw na Wyspach Brytyjskich. W 2002 roku potrawa ta była spożywana w ramach 541 mln posiłków domowych, restauracyjnych i na wynos.

Brytyjska miłość do frytek powoduje, że ich spożycie jest dwukrotnie większe niż konsumpcja makaronu czy ryżu. W 2002 roku frytki znalazły się aż w 1,4 miliarda potraw. Porównując konsumpcję takich brytyjskich przysmaków jak kiełbaski, które stanowią około 6 procent wszystkich wieczornych posiłków, widać wyraźnie, że w najbliższym czasie dodatki w postaci frytek będą nadal stanowić kluczowy składnik brytyjskiej diety.

Jednocześnie, jak wynika z badnia Superpanel**, zwyczaje związane z robieniem zakupów podkreślają istniejący trend do nabywanie potraw, które są łatwe w przygotowywaniu. W związku z tym na rynku pojawia się coraz więcej nowych produktów tego typu. W 2002 roku na brytyjski rynek frytek i produktów ziemniaczanych zostało wprowadzonych 112 nowych linii produktów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"