SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Piwo Bud wchodzi do sprzedaży w Polsce, kampania oparta na eventach

Firma piwowarska Anheuser-Busch InBev zaczęła w Polsce dystrybucję piwa Bud - popularnego w USA lagera. Rynkowy debiut marki wspiera seria muzycznych eventów. Marką w Polsce zarządza Bart Goense.

Article

Piwo Bud, znana na świecie marka premium, na niewielką skalę była już dostępna w Polsce (dzięki firmie UDH z Poznania od 2018 roku). W ocenie AB InBev popyt na piwa premium w Polsce jest duży, a nowa marka ma szansę zadowolić konsumentów dzięki wyjątkowemu smakowi, który dobrze wpisuje się w konkretne konteksty, takie jak życie nocne.

- Oficjalna premiera marki Bud w Polsce to dla nas duża rzecz, chcemy zamieszać na rynku i dać konsumentom solidną dawkę energii - mówi Bart Goense, zarządzający marką Bud w Polsce. - Mamy świadomość, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny, a rozpoznawalność marki duża, podobnie jak popyt na Buda. To właściwy moment, by wprowadzić nasz ceniony lager z segmentu “easy drink”. Rozpoczynamy w Warszawie, ruszając z serią wydarzeń kulturalnych w ramach globalnej formuły BUDX, dobrze znanej już choćby w Paryżu, Amsterdamie czy Santiago - opisuje.

Premierowa impreza BUDX odbyła się w sobotę 28 września w warszawskim klubie newonce. Udział wzięły w niej m.in. polskie didżejki Neen-Nah, Zuza OK i Bubblegun, występujące jako International Girls DJ’s. Gwiazdą wieczoru był Paweł Swanski, który specjalnie na tę okazję stworzył mural przy Metro Politechnika w Warszawie. Imprezy BUDX są otwarte dla publiczności, a uczestniczą w nich znani artyści zapraszani przez Buda.

- Warszawa jest nowym Berlinem, miastem, które bardzo szybko się zmienia. Jesteśmy przekonani, że Bud może być częścią tej zmiany, dając mieszkańcom dużo dobrej energii oraz wspierając lokalnych artystów i kulturę - dodaje Julia Martinez, menedżer marketingu.

Na ten rok przewidziane są jeszcze trzy imprezy z serii BUDX. W najbliższych miesiącach marka skupi się na współpracy z polskimi artystami.

Bud zyskał na kampanii mundialowej

Piwo Bud to amerykański lager o średniej cielistości oraz rześkim smaku. Jest ikoną najważniejszych amerykańskich wartości, jakimi są optymizm oraz radość. W 2018 roku przychody osiągane przez Bud wzrosły o 5,3 proc. globalnie oraz 10 proc. poza Stanami Zjednoczonymi. Wyniki te osiągnięto dzięki zdecydowanej kampanii marketingowej związanej z zeszłorocznym mundialem (marka była oficjalnym sponsorem mistrzostw) oraz kontynuowanym powiększaniem zasięgu marki. AB InBev twierdzi, że była to najbardziej udana kampania promocyjna w historii firmy, a podczas turnieju marka Bud była najszerzej komentowaną w kanałach komunikacji cyfrowej oraz w mediach społecznościowych.

W styczniu 2018 roku w Szwajcarii Bud uruchomił platformę zasilaną energią odnawialną, wprowadzając tym samym w Stanach Zjednoczonych oznaczenie informujące o produkcji wykorzystującej w 100 proc. odnawialną energię. Każdy Bud sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jest warzony przy wykorzystaniu tego rodzaju energii. W lutym 2019 roku Bud promował ten przekaz podczas jednego z największych spektakli sportowych świata, jakim jest Super Bowl, wykorzystując w tym celu reklamę nawiązującą do elektrowni wiatrowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Piwo Bud wchodzi do sprzedaży w Polsce, kampania oparta na eventach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl