SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BZ WBK po zmianie na Santander Bank Polska nadal z hasłem „Bank jaki chcesz”

Ruszyła teaserowa część kampanii reklamującej rebranding Banku Zachodniego WBK na Santander Bank Polska. Hasłem głównym banku pozostanie slogan „Bank jaki chcesz”.

Article

W internecie i na outdoorze pojawiły się w ostatnich dniach reklamy zapowiadające przeobrażenie Banku Zachodniego WBK w Santander Bank Polska. W reklamach przeważa charakterystyczna dla BZ WBK zielona kolorystyka, natomiast spod logo tej marki wyłania się już symbol Santander Bank Polska.

W podobny sposób zapowiedziano tę zmianę w aplikacji mobilnej banku: najpierw zmieniono ikonkę, a potem wprowadzono całą nową szatę graficzną.

„Bank jaki chcesz”. W reklamach Łukasz Nowicki

Uruchomiono już serwis Santander.pl. Na stronie przy logo Santander Bank Polska widnieje hasło „Bank jaki chcesz”, które przez miniony rok było głównym sloganem BZ WBK. W serwisie jest też zdjęcie pary bohaterów ostatnich reklam banku, pokazujących historię ich znajomości. W spotach pojawiał się też prezenter TVP2 Łukasz Nowicki.

 

Bank nie zdradza na razie, jak będzie wyglądać właściwa odsłona kampanii. Szczegółowe informacje zostaną podane w poniedziałek na konferencji prasowej.

Za obsługę reklamową banku odpowiadają agencja Red8 Advertising (kreacja reklam) oraz dom mediowy SMG Polska (planowanie i zakup mediów).

Santander Bank Polska uniwersalny, Santander Consumer Bank od kredytów

Grupa Santander oprócz BZ WBK zmieniającego się w Santander Bank Polska jest też właścicielem Santander Consumer Bank, działającego na naszym rynku od 12 lat. Na Santander.pl podkreślono, że są to nadal dwa odrębne podmioty, które nie oferują wzajemnie swoich usług ani nie obsługują klientów drugiej firmy.

Santander Bank Polska jest pozycjonowany jako bank uniwersalny, skierowany do klientów indywidualnych, jak też firm - od najmniejszych do korporacji. Natomiast Santander Consumer Bank będzie nadal koncentrował się na oferowaniu kredytów konsumenckich.

W reklamach Santander Consumer Banku nadal będzie występowała Justyna Kowalczyk, miesiąc temu przedłużono z nią umowę o rok.

60-70 mln zł na rebranding

Pod koniec lipca prezes BZ WBK Michał Gajewski poinformował, że zmiana marki na Santander Bank Polska będzie kosztowała 60-70 mln zł. Większość z tych nakładów przypadnie na br.

- Jesteśmy przekonani, że ta zmiana nam pomoże. Jest oparta o silną międzynarodową markę. Zmiany będą bezbolesne dla klientów, a oferta ma się poprawić - zapowiedział Gajewski.

Grupa Santander, do której należy 68,1 proc. akcji BZ WBK, do zmiany jego marki na swoją przymierzała się już cztery lata temu. Wtedy jednak Komisja Nadzoru Finansowego zgłosiła zastrzeżenia, zwracając uwagę, że bank nie skonsultował z nią swoich planów. Ten zdecydował się z nich wycofać.

W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa BZ WBK zanotowała 4,2 mln zł przychodów (9,5 proc. więcej niż rok wcześniej), 2,8 mld zł wpływów odsetkowych (po wzroście o 9 proc. w skali roku). W banku jest 3,3 mln rachunków złotówkowych, wartość depozytów klientów wzrosła o 11,8 proc., przy czym depozyty detaliczne zanotowały wzrost o 8,2 proc., a biznesowe o 17,1 proc.

W internecie z usług banku korzystało 2,15 mln użytkowników (6,2 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 1,18 mln to użytkownicy mobilni (ich liczba poszła w górę o 23 proc.).

Marka BZ WBK znika po 17 latach

Bank Zachodni WBK powstał w 2001 roku z fuzji Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego. W ub.r. w rankingu najcenniejszych polskich marek wg „Rzeczpospolitej” brand BZ WBK zajął dziewiątą pozycję. Jego wartość oszacowano na 1,55 mld zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Cenniejszą markę w sektorze bankowym ma tylko PKO BP (z wyceną wynoszącą 2,74 mld zł zajął trzecią pozycję), natomiast za BZ WBK znalazły się m.in. Bank Pekao (1,22 mld zł wartości marki), mBank (1,15 mld zł), Bank Millennium (623,2 mln zł) i Alior Bank (490,1 mln zł).

W reklamach BZ WBK przez ostatnią dekadę występowały znane osoby. Parę lat temu byli to zagraniczni aktorzy, m.in. John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas i Kevin Spacey. Przy okazji Euro 2016 bank promowali trenerka fitness Anna Lewandowska i dziennikarz sportowy Mateusz Borek, a potem do Borka dołączył piłkarz Łukasz Fabiański.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: BZ WBK po zmianie na Santander Bank Polska nadal z hasłem „Bank jaki chcesz”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nik
Niech nie robią jaj: pytał ktoś klientów, czy chcą zmiany nazwy banku?
12 10
odpowiedź
User
Yogibeer
Jak można na slogan wybrać hasło z błędem gramatycznym?
8 8
odpowiedź