SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cadbury rezygnuje z nazwy Finezja Smaku

Cadbury Wedel wstrzymał reklamę i produkcję czekolady Finezja Smakuz powodu podobieństwa nazwy i opakowania do produktu wytwarzanegood ponad 20 lat Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk. Firma woliuniknąć możliwych sporów z konkurentem w branży cukierniczej.

Cadbury Wedel zapewnił, że Finezja Smaku była tylko seriąpróbną, co Bałtyk przyjął jako przejaw dobrej woli. Cukiernicy zwybrzeża rozumieją jednak, że wstrzymanie przez konkurentaprodukcji i reklamy Finezji Smaku wynikło raczej ze względówbiznesowych niż prawnych. Zgodnie z listem rzecznika patentowegoCadbury Wedel decyzja została podyktowana tym, że firma nie jestzainteresowana produktem, który może być osią nieporozumień z innymwytwórcą słodyczy.

- Bez względu na motywy firmy Cadbury dla nas najważniejsze jestwstrzymanie produkcji - mówi Joanna Klarzyńska, szef marketingu ZPCBałtyk.

Na decyzję właściciela marki Wedel mógł także wpłynąć fakt, żejeszcze niedawno koncern sam borykał się na polskim rynku z niemalidentycznym problemem. Kilku producentów używało sformułowańzbliżonych do "Ptasiego Mleczka" - nazwy zastrzeżonej przez CadburyWedel.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cadbury rezygnuje z nazwy Finezja Smaku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl