Zmiany w Canal+. Przełączanie kanałów jak na TikToku

Canal+ zaktualizuje swoją aplikację streamingową. Największe zmiany będą dotyczyć odtwarzacza wideo na telefonach i tabletach. – Aktualizacja obejmie również polskich użytkowników aplikacji Canal+ – informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska. Nie zdradza jednak kiedy to nastąpi.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Zmiany w Canal+. Przełączanie kanałów jak na TikToku
Nowy odtwarzacz aplikacji Canal+

We Francji nowy odtwarzacz wideo Canal+ zostanie wdrożony już w najbliższych dniach. Korzystanie z niego ma być płynniejsze i bardziej intuicyjne. Aplikację zoptymalizowano pod kątem dostosowania do wszystkich możliwych urządzeń. Zmodyfikowano też algorytm rekomendacji, aby użytkownicy szybciej znajdowali pożądane treści.

Co zmieni się w serwisie Canal+?

Serwis journaldugeek.com przetestował nowy odtwarzacz. Jego dziennikarze twierdzą, że platforma inspiruje się rozwiązaniami stosowanymi przez aplikacje społecznościowe. Na urządzeniach dotykowych, takich jak smartfony czy tablety, użytkownicy będą mogli zmieniać kanały linearne przesuwając kciuk w prawo i lewo. W podobny sposób można przeglądać wideo na TikToku czy rolki na Instagramie.

Jeszcze niedawno na niektórych urządzeniach mobilnych nie dało się oglądać stacji linearnych serwisu Canal+ poziomo. Teraz nie będzie z tym problemów. Poza tym palcami będzie można powiększyć obraz. Zmieniona zostanie oś czasu. Już z jej poziomu możliwe będzie szybkie cofnięcie kanału o 10 sekund. Nie trzeba będzie przechodzić do pasku narzędzi.

Bez opuszczania odtwarzacza zostaną wyświetlone informacje o oglądanym tytule (obsada, liczba przyznanych gwiazdek, data premiery). Użytkownicy z poziomu odtwarzacza będą mogli też przeglądać pełną listę odcinków danego serialu czy programu.

Canal+ współpracuje z Apple, Renault, BMW i Air France

Canal+ zacieśnia też współpracę z Apple (w niektórych krajach już oferuje w pakietach serwis Apple TV+). Dla posiadaczy okularów/komputera przestrzennego Apple Vision Pro Canal+ przygotował dokument sportowy dotyczący MotoGP. Powstał w formacie Apple Immersive Video (8K z kątem widzenia 180 stopni i dźwiękiem przestrzennym). Nakręcono go przy pomocy kamery Blackmagic URSA Cine Immersive.

Canal+ chce zbliżyć się do amerykańskich gigantów streamingu, takich jak Netflix, który też ostatnio wdrożył odświeżoną wersję swojej aplikacji. W tym celu francuski dostawca płatnej telewizji dąży do obecności na wszystkich możliwych urządzeniach. Firma, która ma prawie 27 mln abonentów chce zwiększyć ich liczbę do 50-100 mln.

Pomóc ma w tym między innymi aplikacja w samochodach Renault z OpenR Link we Francji, Szwajcarii i Polsce, a także w systemie stosowanym w samochodach BMW w tych samych krajach. Niedawno firma podpisała długoterminową umowę o partnerstwie z Air France. Dzięki niej pasażerowie na dalekich trasach mogą korzystać z treści Canal+.

Firma zatrudnia 2 tysiące specjalistów na całym świecie, korzysta z 15 tysięcy serwerów i 10 pozycji orbitalnych. Może nadawać ponad 2 tysiące kanałów  i 50 tysięcy godzin na żywo rocznie. Aplikacja Canal+ jest dostępna w ponad 40 krajach i terytoriach. Do końca 2026 roku pojawi się we wszystkich krajach Europy Wschodniej, a w dalszym terminie w Azji. W Polsce serwis streamingowy Canal+ działa od maja 2020 roku. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu