Canal+ ze zgodą na przejęcie głównego udziałowca Showmax

Komisja do spraw Konkurencji Republiki Południowej Afryki zarekomendowała zgodę na przejęcie MultiChoice przez Canal+. Francuska grupa musi zobowiązać się do produkcji treści rozrywkowych i sportowych w RPA oraz wspierać finansowo miejscowych twórców.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Canal+ ze zgodą na przejęcie głównego udziałowca Showmax
Materiał promujący serwis Showmax

Canal+ od dawna dąży do przejęcia MultiChoice. To właściciel platformy cyfrowej DStv, płatnych kanałów SuperSport i główny udziałowiec serwisu streamingowego Showmax (70 proc. udziałów, pozostałe ma NBCUniversal), który do końca stycznia 2019 roku działał także w Polsce. Dotychczas Canal+ w Afryce koncentrował się na krajach francuskojęzycznych. Przejęcie MultiChoice to otwarcie na rynki anglojęzyczne i portugalskojęzyczne.

Canal+ zadowolony z decyzji

W zeszłym roku Canal+ zaproponował 6,17 euro za każdą akcję MultiChoice, której nie posiada. Jak informuje advanced-television.com, komisja z RPA stwierdziła, że jest mało prawdopodobne, aby transakcja doprowadziła do zmniejszenia konkurencji. Wsparcie dla lokalnej produkcji treści jest jednak konieczne ze względu na rolę jako MultiChoice odgrywa w przemyśle rozrywkowym kraju.

– Z zadowoleniem przyjmujemy dzisiejszą rekomendację Komisji ds. Konkurencji Republiki Południowej Afryki – powiedział Maxime Saada, dyrektor generalny Canal+.  – Jest to duży krok naprzód w realizacji naszych ambicji, aby stworzyć globalną firmę medialno-rozrywkową, której sercem będzie Afryka. Zobowiązujemy się do inwestowania w treści lokalne – dodał.

Canal+ na koniec 2024 roku miał na wszystkich rynkach 26,937 mln abonentów. Tym samym baza klientów poszerzyła się o 118 tys. Głównie dzięki rynkom afrykańskim i azjatyckim. W Europie firma straciła 120 tys. abonentów. Może się jednak pochwalić wzrostem przychodów.

–  Canal+ jest obecnie na dobrej drodze do pozycji światowego lidera w dziedzinie mediów i rozrywki, posiadającego od 50 do 100 milionów abonentów. Osiągnięto kluczowe cele w zakresie produkcji i dystrybucji atrakcyjnych na całym świecie treści, integracji nowych aktywów Dailymotion i GVA oraz trwającego przejęcia MultiChoice, afrykańskiego lidera płatnej telewizji – mówił Saada. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu