SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ sfinalizował kupno 70 proc. udziałów właściciela Kino Polska TV

Koncern Canal+ poprzez swoją luksemburską spółkę przejął 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International, która pośrednio ma 65,15 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV.

Siedziba Canal+ PolskaSiedziba Canal+ Polska

W komunikacie giełdowym Kino Polska TV podano, że Canal+ Luxembourg 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International kupił od Hildy Uziyel.

Digital SPI International pośrednio ma 12,91 mln akcji stanowiących 65,15 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu Kino Polska TV.

Zgodę na transakcję, ogłoszoną w drugiej połowie września ub.r., w połowie grudnia wyraził zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Poinformowano wtedy, że do finalizacji przejęcia brakuje jeszcze zgody węgierskiego organu ochrony konkurencji

Canal+ nie chce zmieniać zarządu SPI

W drugiej połowie września poinformowano, że zgodnie z zawartą umową założyciel i prezes zarządu SPI International - Loni Farhi oraz Berk Uziyel - będą nadal zarządzać firmą przy wsparciu komitetu wykonawczego. Canal+ i SPI podkreślili, że będą mogli uzyskać wzajemne synergi, pozwalające na dalsze wzmocnienie ich obecności na rynkach międzynarodowych.

- Canal+ i SPI mają wspólną wizję ciągłego wzrostu i silnej obecności na rynkach międzynarodowych. Od lat jesteśmy strategicznymi partnerami i zbudowaliśmy w tym czasie świetną relację biznesową, opierającą się na współpracy oraz wspólnym osiąganiu celów. Teraz łączymy siły pod jednym dachem - stwierdzili Loni Farhi i Berk Uziyel we wspólnym oświadczeniu

- Dzięki Canal+ wzrost SPI jeszcze bardziej przyśpieszy, a obie firmy wykorzystają naturalne synergie. SPI International dysponuje niebywale utalentowanym zespołem, który w ostatnim dziesięcioleciu pozwolił firmie osiągnąć niezwykły wzrost. Teraz, wraz z tym zespołem, z wielką radością staniemy się częścią rodziny Canal+. Nasze połączone siły z pewnością przyczynią się do wzmocnienia naszego portfolio produktów rozrywkowych i pozwolą poszerzyć dystrybucję naszych fascynujących treści do znacznie większej liczby odbiorców - zapewnili.

Canal+ liczy na wzrost liczby abonentów

- Przejęcie SPI International jest częścią strategii, którą realizujemy od kilku lat. Canal+ posiada obecnie 22 miliony abonentów w ponad 40 krajach, w tym 15 w Europie. Postawiliśmy sobie za cel osiągnięcie minimum 30 milionów abonentów do 2025 roku, a SPI International będzie z pewnością kluczowym atutem w realizacji tych ambicji - stwierdził Maxime Saada, prezes Grupy Canal+.

- Z wielką przyjemnością witamy SPI w naszej grupie. Ta transakcja jest krokiem strategicznym dla rozwoju naszego europejskiego contentu. Pozwoli nam ona na wypracowanie nowych synergii i działań, szczególnie na rynku polskim oraz w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie CANAL+ prowadzi działalność za pośrednictwem marek M7 - dodał Jacques du Puy, prezes Canal+ International.

SPI ma 65 proc. akcji Kino Polska TV

Do SPI International należą akcje stanowiące 65,15 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu Kino Polska TV. Koncern jest nadawcą stacji Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, FilmBox Extra, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FightBox, Dizi, DocuBox, Fast&Fun Box i 360 TuneBox, a także obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej kanałów Stopklatka i Zoom TV.

W trzecim kwartale ub.r. przychody Grupy Kino Polska TV zwiększyły się o 19 proc. do 63,53 mln zł, a zysk netto - z 6,07 do 10,96 mln zł.

Do 2020 r. Kino Polska TV regularnie wypłacało inwestorom dywidendy. Rekordowe 22,4 mln zł (po 1,13 zł na akcję) spółka przekazała w 2017 roku.

Rosną przychody Canal+

Na koniec czerwca br. Grupa Canal+ globalnie miała 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln.

Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln. Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro.

Ostatnie wyniki Canal+ Polska pochodzą z 2020 roku. Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Canal+ Polska zwiększyły się wówczas o 5,2 proc. do 2,41 mld zł, a przy wzroście kosztów o 3,4 proc. do 2,16 mld zł zysk netto poszedł w górę z 88,12 do 178,25 mln zł.

Przychody grupy Canal+ Polska ze sprzedaży usług klientom wyniosły w ub.r. 1,84 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej.

Natomiast wpływy ze sprzedaży licencji do treści i dystrybucji filmów poszły w górę rok do roku z 344,62 do 423,26 mln zł. Wynika to z faktu, że w listopadzie 2019 roku Canal+ Polska sfinalizował kupno 70 proc. udziałów dystrybutora filmowego Kino Świat, którego wyniki uwzględnia w swoim bilansie od listopada 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W połowie kwietnia br. wspólnicy na walnym zebraniu zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto spółki, który w ujęciu jednostkowym wyniósł 173,34 mln zł, 39,65 mln zł trafi na kapitał rezerwowy, a 133,68 mln zł zostanie im wypłacone jako dywidenda. Dodatkowo w listopadzie ub.r. otrzymali 188,37 mln zł zaliczki dywidendowej z kapitału rezerwowego.

Łącznie Grupa Canal+ uzyska 164,25 mln zł dywidendy, TVN Media - 103,06 mln zł, a spółka zależna Liberty Global - 54,75 mln zł.

Mniejszościowy akcjonariusze dwukrotnie przymierzali się do sprzedaży posiadanych walorów na giełdzie. W listopadzie ub.r. ogłoszono prospekt i rozpoczęto spotkania z inwestorami. Po kilku dniach się wycofano, uzasadniając to "zmiennością na rynkach finansowych w ostatnim czasie, wpływającą negatywnie na możliwość przeprowadzenia oferty".

Ponownie prospekt Canal+ Polska złożono w KNF w marcu, a wycofano w maju bez podania przyczyny.

Dołącz do dyskusji: Canal+ sfinalizował kupno 70 proc. udziałów właściciela Kino Polska TV

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A&G
To teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, aby podnieść Zoom TV, Stopklatkę, Filmbox Family, Kino Polska Muzyka do HD na platformie Canal+. Można byłoby też pomyśleć o powrocie do nazwy Filmbox dla Kino TV, bo nijak ma się to do "stajni" Filmbox, a logo Kino TV aż krzyczy - nazywam się Filmbox !!! TVN ma swoje TVN, TVN 7, TVN Style, Polsat też Polsat, Polsat 2, Polsat Film, a Filmbox ma swoje Filmbox Premium, Filmbox Extra, Filmbox Family, a gdzie Filmbox ? Widzicie niekonsekwencję i powód do zmiany (powrotu) nazwy Kino TV?
odpowiedź
User
Goya23
Kabaret.
odpowiedź
User
Tvo
CANAL+ Stopklatka i CANAL+ Zoom takie nazwy aż się prosi zrobić
odpowiedź