SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy z Cannes Lions spadły o 9 proc., przyczynami skrócenie festiwalu i nieobecność Publicis Groupe

Firma Ascential w tym roku na festiwalu reklamowym Cannes Lions zarobiła 57,3 mln funtów, czyli 9 proc. mniej niż rok wcześniej. To skutek mniejszej liczby uczestników wydarzenia, zmian wprowadzonych w imprezie oraz braku udziału Publicis Groupe.

Article

Jak podała firma Ascential, organizator Cannes Lions, przychody z tegorocznego festiwalu wyniosły 57,3 mln funtów. To niespełna 9 proc. mniej niż przed rokiem – wtedy firma na imprezie zarobiła 62,9 mln funtów.

Przychody ze sprzedaży karnetów dla delegatów spadły o 15,5 proc. do 22,3 mln funtów. Stało się tak głównie dlatego, że w imprezie nie brali udziału przedstawiciele Publicis Groupe (ci, którzy uczestniczyli w nim, mieli wykupione karnety przez klientów), ponadto z innych holdingów reklamowych też było mniej osób, a sam festiwal trwał tym razem pięć dni, a nie jak przed rokiem siedem.

Zmalały też wpływy z tytułu nagród - o 13,6 proc. do 22,3 mln funtów. Firma zanotowała wzrost w kategorii przychodów cyfrowych oraz tzw. partnerstw, m.in. z takich inicjatyw jak uruchomienie platformy całych zasobów reklamowych festiwalu The Work, wprowadzenie cyfrowej przepustki Lions Digital. To dało firmie 12 mln funtów przychodów, czyli 27 proc. więcej niż rok temu.

W przyszłym roku festiwal reklamowy Cannes Lions odbędzie się w dniach 17-21 czerwca 2019 roku.

Ascential już dwa tygodnie temu poinformował, że likwiduje stanowisko dyrektora zarządzającego festiwalem i rozstaje się z pełniącym tę funkcję Jose Papa. Zbiegło się to w czasie z informacją, że w tym roku frekwencja Cannes Lions Festival spadła w porównaniu do roku ub. o ponad 20 proc., mimo zainicjowanych przez Papa zmian.

Przedstawiciel firmy Ascential powiedział, że klienci docenili wprowadzone w formule festiwalu zmiany, ale mimo wszystko niższa frekwencja miała też konsekwencje biznesowe dla jego organizatorów. - W związku z tym zdecydowaliśmy o likwidacji stanowiska dyrektora zarządzającego festiwalem - poinformowała firma.

W przyszłym roku Cannes Lions odbędzie się w dniach 17-21 czerwca.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy z Cannes Lions spadły o 9 proc., przyczynami skrócenie festiwalu i nieobecność Publicis Groupe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl