SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gong ze Złotym Lwem w Cannes za kampanię dla Netflixa, Publicis i VML&R z brązami

Trzy polskie agencje zostały nagrodzone w pierwszym dniu Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2022. Agencja Gong otrzymała Złotego Lwa, a Publicis Worldwide Polska i VMLY&R - po Brązowym Lwie.

Grafika promująca serial "Sztuka kradzieży" Article

Należąca do Group One agencja Gong została nagrodzona Złotym Lwem w kategorii Outdoor Lion za kampanię "Sztuka kradzieży" realizowaną na zlecenie Netflixa ma trzy nominacje na Cannes Lions - w kategoriach Outdoor Lion: Media/Entertainment, Single - market Campaign i Cultural Insight.

Kampania powstała na zlecenie Netflixa, we współpracy z agencjami Wavemaker (GroupM/WPP) i MSL Group.

 

Dwa brązy: dla VMLY&R i Publicis Worldwide Polska

Agencja VMLY&R Poland, która otrzymała cztery nominacje w kategorii Health&Wellness (Brand Education&Awareness) za projekt, który stworzyła we współpracy z bankiem BNP Paribas i Polskim Czerwonym Krzyżem - "Pierwsza pomoc ludzkości" - zdobyła Brązowego Lwa.

W ramach kampanii zorganizowano eksperyment społeczny - szkolenie pierwszej pomocy dla grupy 24 przypadkowych osób. Po części teoretycznej prowadzonej przez instruktorów PCK, uczestniczki i uczestnicy zostali zaproszeni do sali, w której czekały na nich zajęcia praktyczne na fantomach. Te z kolei odzwierciedlały wygląd trzech prawdziwych postaci: Grzegorza Sękowskiego, osoby w kryzysie bezdomności; Khedi Alievy, uchodźczyni z Czeczenii oraz Krzysztofa „Leona” Dziemaszkiewicza, genderqueer.

Nietypowy wygląd fantomów u jednych wywołał konsternację, u części strach, a u innych ciekawość. Ten dysonans poznawczy pozwolił każdemu zmierzyć się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami. Po wykonaniu serii ćwiczeń na manekinach symulujących osoby nieprzytomne, uczestniczki i uczestnicy mogli dowiedzieć się więcej o pierwowzorach fantomów, na których wykonywali resuscytację i poznać ich przejmujące historie.

 

W tej samej kategorii Brązowego Lwa zdobyła kampania Publicis Worldwide Polska "Najmłodszy headhunter na świecie" przygotowana dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali.

 

Dwie kolejne nominacje dla polskich agencji

Na shortliście kategorii Radio&Audio (Excellemce in Radio&Audio - Casting&Performance) była też kampania społeczna Polskiego Związku Głuchych, podejmująca temat wykluczenia osób głuchych z życia społecznego i kulturalnego - ale w poniedziałek nie otrzymała żadnej nagrody. Na znak protestu przeciw ograniczeniom, przedstawiciele środowiska stworzyli w ramach tego projektu zespół muzyczny - UNMUTE, którego wszyscy członkowie są głusi. Za koncepcję kampanii, pomysł kreatywny i realizację odpowiedzialna była agencja Change Serviceplan.

Ta kampania w poniedziałek trafiła na shortlistę w kategorii Film Craft, z kolei agencja VMLY&R z kampanią "Pierwsza pomoc ludzkości" otrzymała 5. nominację do nagród - tym razem w kategorii Design.

Dołącz do dyskusji: Gong ze Złotym Lwem w Cannes za kampanię dla Netflixa, Publicis i VML&R z brązami

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marlena
Panie Migalski, możemy się cieszyć sukcesami polskich agencji, czy nie możemy? My, Polacy.
2 0
odpowiedź
User
niezle
Fajnie, nikt nie słyszał o tych kampaniach poza... marketingowcami.
15 1
odpowiedź
User
Rafał Madajczak
Gratulacje, polskie teamy!
2 2
odpowiedź