Caroline Derpienski chce od Danone 50 mln złotych zadośćuczynienia i przeprosin za żartobliwą reklamę z Nosowską

Celebrytka Caroline Derpienski oświadczyła na Instagramie, że zamierza podjąć kroki prawne przeciwko koncernowi Danone za parodiującą ją reklamę Alpro z Katarzyną Nosowską. Zdaniem influencerki, materiał narusza jej dobra osobiste oraz stanowi "przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu". Derpienski chce przeprosin oraz zadośćuczynienia w wysokości 50 milionów złotych na wskazany cel społeczny.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Caroline Derpienski chce od Danone 50 mln złotych zadośćuczynienia i przeprosin za żartobliwą reklamę z Nosowską
Katarzyna Nosowska w reklamie Alpro/Instagram.com

Kilka dni temu  Katarzyna Nosowska zamieściła w swoich mediach społecznościowych wideo z reklamą napojów roślinnych marki Alpro (Danone). Spot nawiązywał do Caroline Derpienski, celebrytki o której głośno było w ostatnich tygodniach ze względu na jej osobliwe wypowiedzi i styl bycia.

W filmie Nosowska jest ubrana w jaskrawą czerwoną sukienkę, ma rozpuszczone blond włosy oraz dużo biżuterii. Ma też bardzo mocny, wręcz karykaturalny makijaż na twarzy.

"(..) za radą Pani Caroline- spojrzałam w lustro, odoperowałam plastycznie twarz i idę do prawdziwej pracy, już dziś wieczorem" - napisała na Instagramie Nosowska.

W opublikowanym wideo Nosowska odpowiada na zadawane jej przez internautów pytania, m.in. na temat swojego rzekomego pobytu w Stanach Zjednoczonych, powrotu do Polski, stylizacji. Odpowiada udając amerykański akcent. - Do Stanów wyjechałam trzy i pół miesiąca temu - opowiada, a potem tłumaczy jeszcze, że nie była na koncercie Beyonce w Warszawie, bo nie musiała, gdyż "my się znamy, bardzo, bardzo przyjaźnimy", co więcej, z koleżanką Carter "umówiła się wieczorkiem" i "pojechały normalnie na kebab " - opowiada Katarzyna Nosowska

Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Nosowska (@nosowska.official)

Jak informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, część komentatorów krytykowała artystkę za zbyt dobitną parodię 22-letniej Derpienski. Piosenkarce zarzucono m.in. że w niewybredny sposób drwi z młodszej koleżanki i wpisuje się w jarmarczną stylistykę zawoalowanego hejtu.

Firma Danone oświadczyła wtedy, że materiał został przygotowany przez Katarzynę Nosowską.

- Pracujemy przy tej kampanii z agencją Feeders, ale posty i filmy, które w ramach współpracy z marką Alpro tworzy Katarzyna Nosowska, są tworzone bezpośrednio przez nią. Bardzo cenimy zarówno samą współpracę, jak i jej formę i jest to drugi rok, kiedy działamy razem. Większość opublikowanych w ramach kampanii materiałów miało charakter satyryczny – Katarzyna Nosowska odnosiła się w nich z dystansem do sztuki podawania kawy czy samej siebie. Ich odbiór jest kwestią interpretacji - zaznacza w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Martyna Węgrzyn, kierowniczka działu komunikacji zewnętrznej Grupy spółek Danone.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/caroline-derpienski-instagram-kupione-lajki-jak-to-sie-robi-karolina-derpienska ##

Caroline Derpienski: reklama Alpro narusza moje dobra osobiste

W środowe popołudnie do spotu Nosowskiej i Alpro odniosła się ostro Caroline Derpienski. Celebrytka zapowiedziała zdecydowane kroki prawne. "Sprawę reklamy firmy Danone powierzyłam mojemu pełnomocnikowi" - na wstępie oświadczyła 22-letnia modelka.

"Naszym zdaniem reklama Danone, trafiająca także do osób nieletnich, daleko wykracza poza sferę dozwolonej satyry i konwencji żartu; narusza moje dobra osobiste, stanowi przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu" - czytamy w oświadczeniu.

"Treść i forma reklamy w naszej ocenie wypełnia nadto przesłanki nieuczciwej konkurencji, jest sprzeczna z zasadami współżycia społecznego i i dobrymi obyczajami, a także ze zwyczajnym poczuciem przyzwoitości" - pisze influencerka.

Celebrytka informuje, że "zdecydowała się podjąć działania prawne", ponieważ "przekroczone zostały (…) normy i nie powinno być przyzwolenia na tego typu praktyki dla celów komercyjnych - nie dla heju!" - grzmi  Derpienski.

Celebrytka żąda od Danone w oświadczeniu przeprosin i zapłaty 50 mln zł zadośćuczynienia "z przeznaczeniem na wskazany przeze mnie cel społeczny".

 

Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez CAROLINE MARIA DERPIENSKI (@carolinederpienski)

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg