SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Carrefour i Kaufland z dużymi wzrostami reklamowymi, wydatki Biedronki 13 proc. w dół

W I połowie br. spożywcze sieci handlowe zwiększyły wydatki reklamowe o 13 proc. w porównaniu do I połowy ub.r. Najbardziej wzrosły nakłady na reklamę Carrefoura, a Jeronimo Martins Polska jako jedyna sieć z czołówki budżet reklamowy zredukowała. Sieci zmniejszyły wydatki we wszystkich tradycyjnych mediach, poza telewizją - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Fot. materiały prasowe Article

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w I połowie br. na reklamach spożywczych sieci handlowych 1,24 mld zł. Było to 12,9 proc. więcej niż w I połowie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, Kantar, bez rabatów).

Największym reklamodawcą w tej kategorii był Lidl Polska. Firma przeznaczyła na reklamę 442,5 mln zł, zwiększając nakłady rok do roku o 4,3 proc.

Druga na podium spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka, zmniejszyła budżet reklamowy o 13,5 proc., do 160,6 mln zł.

Trzeci pod względem wydatków reklamowych Kaufland Polska zostawił w mediach 136,3 mln zł, czyli 20,6 proc. więcej niż rok temu.

Wydatki Żabka Polska wzrosły o 12,4 proc., do blisko 96 mln zł, a nakłady Carrefour Polska – o 51,9 proc., do 87,5 mln zł.

30 proc. więcej na telewizję

Sieci handlowe mimo że zwiększyły nakłady reklamowe, to obcięły wydatki na wszystkie media – z wyjątkiem telewizji.
Na reklamę na szklanym ekranie przeznaczyły 754,1 mln zł, o 33,4 proc. więcej niż rok temu.

Radia na reklamach sieci handlowych zarobiły 458,5 mln zł (mniej o 4,7 proc.), a outdoor – 16,8 mln zł (mniej o 34,6 proc.).

wydatki reklamowe w magazynach spadły o 48,8 proc., do 7,3 mln zł, a w gazetach – o 56,8 proc. - do 4,5 mln zł, zaś na reklamę zewnętrzną w metrze – o 70,5 proc., do 379,3 tys. zł. W tym roku w kinach firmy z tej kategorii nie reklamowały się wcale.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Carrefour i Kaufland z dużymi wzrostami reklamowymi, wydatki Biedronki 13 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl