SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Cars” o 53 proc. w dół, na plusie tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”

Niemal wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży, najwięcej stracił miesięcznik “Cars”, dla którego numer październikowy był ostatnim. Wzrostem pochwalić się mogą tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”.

okładka

okładka "Motor"

Liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż w październiku 2011 roku spadła o 1,86 proc. względem października 2010 roku i wyniosła 108 040 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości aż 12,90 proc. i jego wynik spadł do 90 195 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. spadła o 1,88 proc. i wyniosła 58 663 egz. Magazyn ten obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę).

Drugim najchętniej kupowanym w 10. miesiącu ub.r. miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 44 912 egz. Magazyn ten zanotował spadek sprzedaży o 5,40 proc., pierwszy od wielu miesięcy.

Najwięcej, aż 53,13 proc., w rankingu stracił nie ukazujący się już miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), dla którego wydanie październikowe był ostatnim. (dowiedz się więcej) . Numer ten sprzedał się w liczbie 13 609 egz.

Z kolei największym relatywnie wzrostem w zestawieniu pochwalić się może plasujący się na ostatniej, ósmej pozycji miesięcznik ”Classic Auto” (Stratos Concept). Jego sprzedaż ogółem poszła do góry o 5,65 proc. i wyniosła 7 762 egz. Mniejszy wzrost, bo o 1,46 proc. zanotował też jeszcze “Świat Motocykli” (Agora, miejsce piąte).

Wirtualnemedia.pl październik
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 108 040 110 089
Auto Świat 90 195 103 550
Miesięczniki
Top Gear 58 663 59 787
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 44 912 47 476
Auto Świat Poradnik 41 309 48 187
Auto Motor i Sport 28 210 33 228
Świat Motocykli 26 187 25 811
Cars Magazyn o Samochodach 13 609 29 037
Automobilista 10 001 10 726
Classic Auto 7 762 7 347


Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży (wynoszący 15,09 proc.) także zanotowało “Classic Auto”, a najwięcej stracił magazyn “Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; spadek o 11,65 proc.). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP październik wrzesień
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 108 040 101 295
Auto Świat 90 195 88 941
Miesięczniki
Top Gear 58 663 59 222
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 44 912 46 445
Auto Świat Poradnik 41 309 39 801
Auto Motor i Sport 28 210 31 931
Świat Motocykli 26 187 25 849
Cars Magazyn o Samochodach 13 609 12 964
Automobilista 10 001 10 266
Classic Auto 7 762 6 744


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Cars” o 53 proc. w dół, na plusie tylko “Classic Auto” i “Świat Motocykli”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prestidigitator
Auto Motor i Sport nieco ponad 28 tysi, a rok wczesniej Cars ponad 29 tysi. Czy AMiS czeka ten sam los co Carsa? Czy tak? Jak będzie? Jak? Jak?
8 8
odpowiedź
User
PASZCZAK
Byly prezes Zwierciadla wolny, zawsze mozna mu zaproponawac prowadzenie, a na bank dojdzie do zamkniecia.
8 8
odpowiedź