CBS i Nielsen podpisały nowy kontrakt w sprawie pomiarów oglądalności, koniec impasu w negocjacjach

Koncern CBS oraz Nielsen podpisały nowy kontrakt w sprawie pomiarów oglądalności programów amerykańskiego nadawcy. Umowa kończy kilkutygodniowy kryzys negocjacyjny, w którym osią sporu była wysokość opłat za usługi oferowane przez Nielsena.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
CBS i Nielsen podpisały nowy kontrakt w sprawie pomiarów oglądalności, koniec impasu w negocjacjach

Poprzednia umowa pomiędzy CBS a Nielsenem wygasła z końcem ub.r. i miała zostać zastąpiona nowym kontraktem na kolejne 6 miesięcy. Na początku stycznia br. okazało się jednak, że rozmowy pomiędzy partnerami znalazły się w impasie.

Kryzys w negocjacjach miał być wywołany wysokością opłat za usługi których oczekiwał Nielsen. CBS uważała, że Nielsen wykorzystuje swoją dominującą pozycję na rynku oferując pakiety mało powiązanych ze sobą usług i żąda za nie wysokich kwot, podczas gdy część tych produktów nie jest przydatna dla takich nadawców jak CBS. Tymczasem w innych obszarach cennych dla amerykańskiej stacji, takich jak np. analiza oglądalności lokalnych stacji TV Nielsen ma poważne braki.

W odpowiedzi na te zarzuty David Kenny, szef Nielsena w komunikacie do pracowników oskarżył CBS o to, że stacja poszukuje we wzajemnej współpracy nieuzasadnionych oszczędności oczekując zaniżonych cen.

Ostatecznie w piątek obaj partnerzy rozmów ogłosili, że doszli do porozumienia w sprawie nowego kontraktu obejmującego badania oglądalności CBS za pomocą platformy Total Audience.

Szczegółów finansowych ani czasu trwania umowy nie ujawniono, jednak według nieoficjalnych informacji poprzedni kontrakt miał wartość od 100 do 120 mln dol.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny