SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ceneo.pl dominuje wśród porównywarek cen, mocno w dół Nokaut.pl

Ceneo.pl jest zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową, osiągającą wielokrotnie wyższy zasięg i średni czas korzystania przez użytkowników niż konkurencyjne serwisy. Wśród nich wzrost zanotował Skąpiec.pl, a spadek - Okazje.info i Nokaut.pl.

Article

Należące do Grupy Allegro-GG Ceneo.pl w lipcu br. odwiedziło 6,8 mln użytkowników, którzy wykonali 71,86 mln odsłon (w tym 13,56 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w serwisie średnio 9 minut i 5 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Ceneo.pl we wszystkich tych parametrach jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych. W lipcu serwis miał po ponad trzy razy więcej odsłon niż Skąpiec.pl (wiosną br. w całości przejęty przez Grupę Onet.pl) i Okazje.info.pl oraz ponad pięć razy więcej odsłon niż Skąpiec i ponad osiem razy więcej niż Okazje.info.pl, a także o połowę dłuższy średni czas korzystania niż pierwszy serwis i trzykrotnie dłuższy od drugiego.

Z kolei Nokaut.pl zanotował najsłabsze wyniki we wszystkich wskaźnikach.

Porównywarki cen w lipcu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

ceneo.pl

6 805 395

71 863 601

13 559 190

00:09:05

27,29%

skapiec.pl

2 164 918

13 510 840

2 238 356

00:05:49

8,68%

okazje.info.pl

1 883 696

8 798 559

1 516 767

00:03:08

7,55%

nokaut.pl

989 271

3 679 079

374 584

00:01:51

3,97%


W ciągu roku zasięg procentowy Ceneo.pl zwiększył się o 4,9 proc. (z 26 proc. do 27,3 proc.) a liczba odsłon - o 12,3 proc. (z 63,96 mln do 71,86 mln), za to średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 71 sekund (czyli 11,5 proc.).

Skąpiec.pl osiągnął wzrost zasięgu o 13,3 proc. i liczby odsłon o 524,2 tys. (czyli 4 proc.), natomiast Okazje.info.pl straciły 24,9 proc. zasięgu i 4,23 mln odsłon (to 32,4 proc. w dół).

Największy spadek zanotował Nokaut.pl, którego zasięg zmalał aż o 48 proc. - z 7,6 proc. do 4 proc. W lipcu ub.r. serwis nie był w Megapanelu objęty audytem site-centric, więc nie ma jego dalszych statystyk oprócz zasięgu i liczby użytkowników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ceneo.pl dominuje wśród porównywarek cen, mocno w dół Nokaut.pl

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tom
co się zadziało z nokautem? Nie mogą się podnieść po banie od googla? Inne porównywarki jakoś rozwiązały ten problem.
8 8
odpowiedź
User
pavv
Sposób działania Nokautu dla sprzedających nie jest zbyt korzystny. Ceneo przyjmuje przedpłaty w dowolnej kwocie, Skąpiec ustala limit miesięczny z możliwością zwiększenia i płatność po 14 dniach natomiast Nokaut wymaga przedpłaty w kwocie min. 100 zł netto. To zniechęca sprzedawców bo oglądacze nie mają w sumie nic do gadania.
9 8
odpowiedź
User
xyz
Z nokautem można podpisać umowę i przejść na płatność na FV po zakończonym miesiącu. Problemem nokautu(okazji i skapca zresztą taż) jest ruch, który jest kiepskiej jakości. Ceneo w tym temacie prezentuje się najlepiej.
8 8
odpowiedź
User
gosc
Problemem ceneo jest to, ze dobierają sobie kontrahentów i nie przepuszczają nikogo, kto ma niższe ceny od ich głównych klientów.
Przykładem mogą być porównania wielu produktów, których ceny w skapcu i nokaucie sa niższe, niż w ceneo z tego względu, że ceneo ma ograniczoną ilość sklepów.
8 8
odpowiedź