CNN znika z platformy Facebook Watch. Chce większej kontroli nad reklamami i zaangażowania widzów

Z początkiem lutego 2021 roku stacja CNN przestała nadawać swój codzienny program informacyjny „Go There” na Facebook Watch. To oznacza, że amerykański nadawca całkowicie zrezygnował z obecności na platformie wideo prowadzonej przez Facebooka. CNN wyjaśnia decyzję kwestiami związanymi z kontrolą reklam oraz zaangażowaniem widzów w nadawane treści.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
CNN znika z platformy Facebook Watch. Chce większej kontroli nad reklamami i zaangażowania widzów

Platforma Facebook Watch pojawiła się w Stanach Zjednoczonych w sierpniu 2017 r., zaś rok później została udostępniona globalnie. Na Facebook Watch znajdują się oryginalne treści wideo od zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch  znalazły się materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera. Wśród partnerów projektu znaleźli się także ABC News, CNN, Fox News Channel oraz Univision.

CNN odchodzi z Watch

Podczas funkcjonowania Watch pomiędzy mediami a Facebookiem pojawiały się napięcia związane z jednej strony z popularnością platformy, z drugiej zaś kwestie wzajemnych rozliczeń finansowych. W rezultacie część nadawców postanowiła ograniczyć swoją obecność na Watch lub całkowicie z niej zrezygnować.

Ostatnim przykładem jest stacja CNN, która od początku lutego 2021 r. przestała nadawać na platformie Watch swój codzienny program newsowo – publicystyczny zatytułowany „Go There”.

„Go There” pojawiał się na Facebook Watch codziennie od poniedziałku do piątku, w sumie wyemitowano ponad 600 odcinków programu. CNN podaje, że od momentu rozpoczęcia nadawania „Go There” zrealizowano materiały w ponad 55 krajach na świecie przy udziale z górą 120 reporterów i korespondentów CNN. Każda z części „Go There” zawierała bieżące informacje ze świata oraz treści publicystyczne.

Do tej pory każdy kolejny odcinek „Go There” po 24 godzinach od premiery na Watch mógł zostać dowolnie wykorzystany przez CNN. Teraz stacja postanowiła wycofać program z Facebook i przenieść jego dystrybucję wyłącznie do własnych kanałów, takich jak strona internetowa stacji oraz aplikacja mobilna.

Decyzja CNN oznacza, że nadawca przestanie być obecny na platformie Watch, wcześniej bowiem wycofał z niej inne programy, m.in. „Anderson Cooper: Full Circle”. Nadawca wyjaśnia, że wycofał „Go There” z Facebooka po to, by mieć większą swobodę w kontrolowaniu i sprzedawaniu reklam towarzyszących temu cyklowi. Okazuje się też, że „Go There” angażuje widzów bardziej na platformach CNN niż na FB. W pierwszym wypadku średni czas oglądania każdego odcinka wynosił ok. 5 min., zaś w tym drugim wypadku jedynie 20 sek.

CNN zaznacza przy tym w komunikacie, że nie zamierza całkowicie zniknąć z Facebooka. Stacja będzie nadal utrzymywać tam swój oficjalny profil publikując na nim wybrane treści oraz odnośniki do swoich stron internetowych.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa