SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CNN zapowiada restrukturyzację segmentu internetowego i zwolnienia, obwinia duopol Facebooka i Google

Amerykańska stacja telewizyjna CNN przewiduje zmianę struktury organizacyjnej działów związanych z serwisami internetowymi nadawcy. W wyniku zmian w USA pracę ma stracić 50 pracowników stacji. CNN przyznaje, że przeszacowała szanse na przychody reklamowe w odpowiedniej wysokości, przesadziła z zatrudnieniem i nie doceniła siły duopolu tworzonego przez Google i Facebooka.

Article

Plany dotyczące restrukturyzacji CNN zdradziła w wewnętrznym komunikacie przekazanym pracownikom informując, że zmiany będą dotyczyły internetowego segmentu nadawcy.

Zgodnie z planem Meredith Artley, szefowa segmentu cyfrowego CNN będzie sprawować bezpośredni nadzór nad serwisami CNNMoney oraz CNNPolitics. Ed O'Keefe, wiceprezes stacji ma się zająć bezpośrednio rozwojem treści, a inny z wiceprezesów CNN Matt Dornic będzie odpowiedzialny za kontakty nadawcy z platformami internetowymi, takimi jak Facebook, Snapchat czy Google.

W ramach restrukturyzacji kilka zespołów zajmujących się dostarczaniem treści do internetu zostanie skonsolidowanych, co ma spowodować zwolnienie 50 pracowników, głównie wśród osób zajmujących się produkcją internetowego wideo oraz programistów.

Wyjaśniając przyczyny restrukturyzacji Andrew Morse, general manager CNN Digital zaznaczył, że w ostatnim czasie stacja zainwestowała znaczące środki w innowacje i opracowanie nowych formatów treści zatrudniając przy okazji ponad 200 nowych pracowników w ciągu ostatnich 18 miesięcy.

Niestety okazało się, że w zakładanym czasie CNN nie osiągnęła w segmencie internetowym przewidywanych przychodów reklamowych. Andrew Morse nie ukrywał, że przyczyną tej porażki jest w dużej części duopol wykreowany w internecie przez Facebooka i Google, którego kierownictwo stacji nie doceniło.

Zmiany i zwolnienia będą dotyczyły wyłącznie centrali CNN w Stanach Zjednoczonych. Restrukturyzacja nie dotknie w żaden sposób m.in. działającego w Hong Kongu oddziału odpowiedzialnego za obszar Azji i Pacyfiku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CNN zapowiada restrukturyzację segmentu internetowego i zwolnienia, obwinia duopol Facebooka i Google

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Czyżby CNN obrał kurs GW? Poza tym śmieszne mówienie o duopolu Google i Facebook, po pierwsze oligopol informacyjno-kreacyjny co do wiadomości, w którym brał/bierze udział CNN to im nie przeszkadza, po drugie nie przeszkadza im też monopol mainstreamu. Po trzecie to i tak istnieje ta sama narracja informacyjna i kreacja przedstawiania wydarzeń wśród wszystkich tych firm.
odpowiedź
User
W Polsce też
Przyjdzie to też do Polski. Dyrektorom ciągle wydaje się, że tylko oni znają SEO, a tymczasem byle student się w tym orientuje. Zobaczycie, jakie nastąpi przestrzenie nie do końca dekady.
odpowiedź
User
aZaliż
Koncerny medialne muszą jeszcze mocniej się podkładać obu gigantom. Aż nic z nich nie zostanie.

W ten sposób firmy, które niczego nie produkują, nie tworzą, pokonają tych, którzy w tworzeniu wysokiej jakości treści mają dziesiątki lat doświadczenia.
odpowiedź
User
Kacper
Mówimy o tym samym Facebooku, który został wypromowany przez ten sam CNN i jego kopie w poszczególnych krajach?
odpowiedź