SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co dalej z miesięcznikiem "Sukces"?

Wg danych wydawcy najnowszy numer "Sukcesu" notuje znacznie wyższą sprzedaż niż poprzednie wydania

Zamieszanie z wyciętym felietonem Manueli Gretkowskiej z kwietniowego numera magazynu "Sukces" poprawiło sprzedaż  miesięcznika wydawnictwa Multico- Press.

Według analizy sprzedaży w kilku największych miastach, dokonanej przez firmę Map-Press s.c. 5 kwietnia 2006r., w pierwszym tygodniu sprzedaż kwietniowego numeru „Sukcesu” wzrosła o 58%  w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego miesiąca.

Tymczasem w dalszym ciągu nie wiadomo, kto zostanie nową naczelną.

- Do chwili obecnej umowa o pracę z Karoliną Korwin-Piotrowską (redaktor naczelna) nie została rozwiązana. Od 27 marca br. Karolina Korwin-Piotrowska przebywa na zwolnieniu lekarskim. Informujemy również, iż majowe wydanie magazynu „Sukces” ukaże się 28 kwietnia zgodnie z planem wydawniczym - podano w lakonicznym komunikacie przesłanym wortalowi Wirtualnemedia.pl.

Tymczasem jak już informowaliśmy z pracy w magazynie "Sukces", oprócz  Karoliny Korwin Piotrowskiej, zrezygnowali Agnieszka Prokopowicz i Eryk Mełgwa, zastępcy redaktor naczelnej i Monika Stukonis, szef działu reportaż.

 Ze współpracy z miesięcznikiem zrezygnowali dziennikarze TVN 24: Justyna Pochanke, Łukasz Grass, Tomasz Sekielski, a z pisania felietonów: Małgorzata Szumowska, Katarzyna Nosowska i Dariusz Basiński z Mumio. Z udziału w tekście o asystentach polityków zrezygnowali sekretarz Jana Rokity Karol Walczuk i Piotr Mościcki, asystent Wojciecha Olejniczaka.
 
Wszystko zaczęło się od opublikowanego w lutym felietonu Gretkowskiej, w którym pisała o braciach Kaczyńskich. Znalazły się w nim dwa błędy. Jeden dotyczył śmierci ojca braci: felietonistka napisała, że stracili go w dzieciństwie, a miało to miejsce w ubiegłym roku. Drugi błąd polegał na przekręceniu nazwiska byłej minister finansów, - z Lubińskiej na Lubelską (przeczytaj wycofany felieton).

List do redakcji napisała szefowa biura prasowego prezydenta Anna Kamińska. Nazwała tekst Gretkowskiej "pseudointelektualnym bełkotem naszpikowanym kłamstwami".

Kamińska napisała do redakcji: „Trudno określić felieton pt. »Kły kłamią « inaczej niż jako pseudointelektualny bełkot naszpikowany kłamstwami. (...) Rozważania Manueli Gretkowskiej są nie tylko żenujące, ale oparte na nieprawdziwych informacjach. (...) Dalsza »analiza « dokonana przez autorkę jest na tyle niesmaczna, że nie zasługuje na jakikolwiek komentarz. Zapisana w konstytucji wolność słowa gwarantuje, że swoje wynurzenia mogą publikować twórcy tej miary co Manuela Gretkowska. Dziwi jednak fakt, że »Sukces «, pismo, które stara się zachować wysoki poziom, otwiera swoje łamy na tego rodzaju publicystykę”.

Nazwisko byłej minister sprostowane zostało w kolejnym, marcowym numerze; sprostowanie dotyczące ojca Kaczyńskich miało się znaleźć w wyciętym felietonie.

Gretkowska odniosła się w nim do listu Kamińskiej. "Najpoważniejszą pomyłką w moim felietonie było twierdzenie, że bracia Kaczyńscy stracili w dzieciństwie ojca. Ale jeszcze nie musimy znać na pamięć życiorysu Wielkich Przywódców - jedynie to mam na swoje usprawiedliwienie. A Kancelaria Prezydencka ma prawo korygować błędy rzeczowe. Jednak dodawanie epitetów nie licuje z powagą urzędu" - napisała Gretkowska w felietonie.

Decyzję o wycięciu felietonu z wydrukowanych już 90 tys. egzemplarzy podjął właściciel wydawnictwa Multico-Press Zbigniew Jakubas. Nie poinformował o tym Gretkowskiej.

Według wydawcy "Sukcesu", błąd redaktor naczelnej polegał na tym, że nie poinformowała o piśmie Kamińskiej ani nie zamieściła "właściwego sprostowania".

"Biorąc powyższe pod uwagę Wydawca, chcąc uniknąć ukazania się w miesięczniku »Sukces« odpowiedzi Pani Manueli Gretkowskiej na sprostowanie Kancelarii Prezydenta RP przed ukazaniem się tego sprostowania na łamach miesięcznika »Sukces« - zmuszony był podjąć opisaną wyżej decyzję" - napisała dyrektor wydawniczy Multico- Press, wydawcy "Sukcesu", Mariola Wiercińska w oświadczeniu rozesłanym do mediów.

Jej zdaniem, Korwin-Piotrowska naruszyła zasady etyki dziennikarskiej i przepisy ustawy Prawo Prasowe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Co dalej z miesięcznikiem "Sukces"?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl