Co trzeci Polak uważa, że korporacje źle traktują pracowników

Dwie trzecie Polaków uważa, że korporacje mogą kreować pozytywnezmiany społeczne i ponoszą za nie taką samą odpowiedzialność jakrządy państw - pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie EuroRSCG Sensors. Z drugiej strony ponad 30 proc. ankietowanych jestzdania, że wielkie firmy źle traktują pracowników i nie dzielą sięz nimi odpowiednio zyskami.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez IMAS International IBRiOS weWrocławiu na zlecenie Euro RSCG Sensors wynika, że 73 proc. Polakówjest przekonanych o wzroście zysków korporacji w ciągu ostatnichlat. Na tej podstawie dwie trzecie ankietowanych uważa, że wielkiefirmy mogą kreować pozytywne zmiany społeczne i ponoszą za nie takąsamą odpowiedzialność jak rządy państw. Wśród dziedzin, którewymagają największego zaangażowania korporacji, Polacy wymieniajązdrowie (59 proc. wskazań), środowisko (43 proc.) i edukację (32proc.).

Jednocześnie 73 proc. badanych czuje się odpowiedzialnych zakupowanie towarów wyprodukowanych przez korporacje, które postępująnieetycznie. 30 proc. respondentów uważa, że wielkie firmy nierespektują odpowiednio praw i potrzeb swoich pracowników iniewystarczająco dzielą się z nimi zyskami. Z kolei co trzeci Polakdeklaruje gotowość do zmiany zdania o określonej firmie pod wpływemopinii niezależnych bloggerów lub dyskusji na forachinternetowych.

Badanie wizerunku społecznego korporacji zostało zrealizowaneprzez IMAS International Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznejwe Wrocławiu na zlecenie agencji PR Euro RSCG Sensors. Ankietyprzeprowadzono na reprezentatywnej próbie 505 osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu