SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Codemedia wnioskuje o upadłość, tłumaczy to niewypłacalnością TXM i firmy byłego szefa GetBacku

Zarząd domu mediowego Codemedia złożył wniosek o upadłość firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Tłumaczy to m.in. niewypłacalnością swoich dwóch klientów - spółek TXM i Basel Olten Pharm, a także nieuzyskaniem dalszego finansowania zewnętrznego.

Informację o złożeniu tego wniosku potwierdził portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Bieńko, prezes Codemedia. - Z największym żalem musimy poinformować, że nie jesteśmy w stanie dalej realizować kampanii zleconych przez naszych Klientów - przekazał zarząd spółki w oświadczeniu.

Kierownictwo tłumaczy, że nie udało się przedłużyć finansowania zewnętrznego dla firmy. - Bieżący rok był dla nas niezwykle trudny - ponosiliśmy konsekwencje niewypłacalności dwóch obsługiwanych przez nas Klientów - TXM S.A. oraz Basel Olten Pharm S.A. W związku z wymaganiami Dysponentów Mediów byliśmy zmuszeni regulować należności wynikające z przeprowadzonych kampanii na bieżąco, pomimo braku zapłaty od w/w Reklamodawców. Plany Spółki były oparte o systematyczne pomniejszanie zaistniałego zadłużenia z zysku z bieżącej działalności. Wobec braku przedłużenia finansowania zewnętrznego dalsza działalność operacyjna, a więc spłata zadłużenia, nie jest możliwa - opisano w komunikacie.

TXM w restrukturyzacji, Basel Olten Pharm w upadłości

Sieć sklepów odzieżowych TXM od połowy maja br. jest w trakcie przyspieszonego postępowania układowego, w trakcie którego nie musi spłacać wcześniejszych zobowiązań. W firmie trwa restrukturyzacja.

Natomiast Basel Olten Pharm to producent kosmetyków,  w jego zarządzie była matka Konrada K., byłego prezesa GetBack, który od połowy ub.r. jest w areszcie z licznymi zarzutami dotyczącymi działalności tej ostatniej firmy (wyemitowała ona obligacje za ok. 2,6 mld zł, niewypłacalność ogłosiła w kwietniu ub.r., wśród jej wierzycieli są wydawcy prasowi i internetowi oraz firmy marketingowe).

Basel Olten Pharm jesienią ub.r zawnioskował o przyspieszone postępowanie układowe, obiecywał spłatę 60 proc. należności. Natomiast w połowie br. sąd ogłosił upadłość likwidacyjną spółki.

Duży spadek obrotów w reklamie telewizyjnej

Zarząd Codemedia w oświadczeniu przyznał, że przez ostatni rok zmalały przychody firmy. - Duży udział był dotąd generowany przez segment telewizyjny. Nieplanowany spadek ich wartości pokrywa się z tendencją rynkową i wpłynął znacząco na obecną sytuację Codemedia - wyjaśniono.

- W przypadku niezależnego podmiotu średniej wielkości jednoczesne wystąpienie tych trzech czynników, a więc wstrzymania finansowania zewnętrznego, niewypłacalności dwóch dużych Klientów Spółki oraz zmniejszenie poziomu przychodów względem założeń, nie może zostać obojętne na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa - dodał zarząd.

- Jest nam niezmiernie przykro w związku z zaistniałą sytuacją. Wszystkich naszych Partnerów przepraszamy - podkreślił.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jak powiedział nam Piotr Bieńko, w Codemedia pracuje obecnie 47 osób. W zarządzie oprócz Bieńki są Katarzyna Baczyńska i Piotr Kaniewski, którzy do władz spółki dołączyli na początku ub.r.

Straty i kredyty do spłaty

W 2017 roku Codemedia zanotował 49,72 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,49 mln zł straty netto,a rok wcześniej - 48,98 mln zł przychodów i 5,05 mln zł straty netto. Ujemny wynik w 2017 roku zarząd firmy tłumaczy stratą w wysokości 1,58 mln zł ze sprzedaży udziałów spółki Quratic.

Na koniec 2017 roku Codemedia miał do spłaty 6,7 mln zł kredytów i pożyczek, z czego 3,29 mln zł w ciągu roku, a 3,38 mln zł w późniejszym okresie (ta druga kwota w ciągu roku zmalała z 4,67 mln zł). Na koniec 2017 roku 55,2 proc. kapitału Codemedia należało do funduszu Versalis Equity, którego prezesem od listopada 2017 roku jest Ewa Wierzbicka-Bieńko.

W elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdania finansowego spółki z ub.r.

Z Codemedia rozstali się Gdala, Kornicki i Kępiński

Codemedia mapo 50 proc. udziałów w Trade Tracker Poland i Newnited. Ta druga została uruchomiona w 2015 roku jako joint-venture z K2 Media (obecnie K2 Precise). Zarządzał nią Mirosław Kępiński, który w połowie ub.r. przeszedł do agencji Truly. Natomiast działalność Newnited w praktyce zamarła - przychody firmy zmalały z 29,86 mln zł w 2016 roku do 57,1 tys. zł w 2017 roku.

Członkowie zarządu Codemedia Łucja Gdala i Sławomir Kornicki na początku 2017 roku odeszli do własnej firmy konsultingowej Centraals, a w połowie ub.r. zostali szefami agencji performance marketingu Booost uruchomionej wtedy przez Mediacap.

Z kolei Trade Tracker Poland w 2017 roku miał 15,19 mln zł wpływów i 477,1 tys. zł zysku netto, a rok wcześniej 13,38 mln zł przychodów i 300 tys. zł zysku netto. Od lipca br. TradeTracker Poland nie jest już związany z Codemedia - dom mediowy 50 proc. udziałów firmy sprzedał jej drugiemu właścicielowi Van Doorn BusinessGroup.

Codemedia z nowymi klientami i pracownikami

Dom mediowy Codemedia oprócz planowanie i zakupu wszystkich mediów oferował usługi z zakresu strategii i analityki marketingowej oraz sieć afiliacyjną Trade Tracker skierowaną do branży e-commerce. Na rynku był od 2008 roku, jesienią 2011 roku połączył się z Mediasense, a wiosną 2012 roku Piotr Bieńko objął funkcję prezesa.

Wśród klientów Codemedia przez 11 lat działalności były m.in. firmy 3M, Angelini Pharma, Bioderma, BIZ Bank, CUK Ubezpieczenia, DAX Cosmetics, Drosed, Gumtree, Idea Bank, Indykpol, Leroy Merlin, Lewiatan Holding, Marine Harvest, Monster Polska, Polkomtel, Robert Bosch, Sage, Salony Agata, Skandia, Skanska, Stada Poland i Tesco Polska. W sprawozdaniu za 2017 rok firma podkreślała, że trzykrotnie wzrosły jej obroty z klientami z branży meblarskiej: ze Sklepami Komfort do 7,3 mln zł, a z Agata SA do 4,3 mln zł.

Jeszcze na początku września Codemedia informował o realizacji kampanii telewizyjnej dla nowego klienta - marki przekąsek DayUp, a miesiąc wcześniej razem z MullenLowe MediaHub wygrał przetarg na obsługę PGNiG w internecie. Ponadto firma zatrudniała nowych pracowników: w lipcu szefem działu programmatic został Michał Gąś, w czerwcu funkcję media managera objął Piotr Szatyński, a w maju jako head of SEM zaczął pracować Hubert Jeżak.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Codemedia wnioskuje o upadłość, tłumaczy to niewypłacalnością TXM i firmy byłego szefa GetBacku

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ddd
Smutna sytuacja. Współczucie dla zespołu, sporo fajnych osób tam pracowało.
odpowiedź
User
Klient
Ja mam wrażenie, ze u nich zaczęło dziać się już złe kiedy firmę opuściły w niewyjaśnionych do dziś sytuacjach osoby ambitne i rozwijające od dłuższego czasu te firmę. Od roku jest przeprowadzona wymiana połowy firmy na pracowników z gorszym doświadczeniem. Nie oszukujmy się, ze podawanie przyczyny jako spadek zainteresowani reklama w tv jest słaby. Jakby Codemedia nie lizał tak tylka TVP, który robił ich wielokrotnie w booboo to może lepiej by na tym wyszli. Strategicznie złe się działo w tej firmie od jakiegoś czasu. Fakt, ze nie mogli uzyskać zapłaty za kampanie od dwóch klientów, ale jakie to były kwoty? Bo z informacji prasowych wynika ze na pewno nie były to kampanie za 10 milionów....
odpowiedź
User
Stary mediowiec
Slawka Kornickiego zabraklo i od razu ruina!
odpowiedź