SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent „Kuchennych rewolucji” i „Ukrytej prawdy” ze spadkiem wpływów o 7,3 mln zł i zysku o 970 tys. zł

Constantin Entertainment Polska, producent m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, w ub.r. zanotował spadek przychodów o 18,7 proc. do 31,83 mln zł oraz zysku netto z 5,69 do 4,72 mln zł. Z początkiem br. do zarządu spółki dołączyły dwie nowe osoby.

Magda Gessler, fot. TVNArticle

Przychody Constantin Entertainment Polska zmalały w ub.r. o 7,32 mln zł głównie ze względu na pogorszenie się wyniku ze zmiany stanu produktów z 2,04 mln zł w 2017 roku do -4,45 mln zł. Natomiast wpływy netto firmy ze sprzedaży zmniejszyły się z 37,11 do 36,28 mln zł, czyli o 2,2 proc.

W sprawozdaniu spółki złożonym w KRS podano, że przychody netto ze sprzedaży utworów telewizyjnych spadły w skali roku z 35,82 do 36,64 mln zł, a z pozostałej sprzedaży - z 469,8 do 454 tys. zł.

Firma tak jak rok wcześniej produkowała m.in. dla TVN program „Kuchenne rewolucje” (wiosną br. oglądało go średnio 2,07 mln osób) i „Ukryta prawda” (w lutym br. ruszył jego piętnasty sezon), dla Polsatu reality-show „Nasz nowy dom” (wiosną br. gromadził średnio 1,49 mln widzów), a dla TTV interwencyjny scripted docu „SOS. Ekipy w akcji (latem ub.r. emitowany też w TVN).

Z kolei pozostałe przychody operacyjne Constantin Entertainment Polska wyniosły w ub.r. 2,47 mln zł, wobec 2,54 mln zł rok wcześniej. Są to prawie w całości wpływy z praw autorskich.

Mniej na usługi obce i wynagrodzenia, zysk w całości na dywidendę

W ub.r. producent poniósł koszty operacyjne w wysokości 28,45 mln zł, co wobec 34,72 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 18 proc. Liczbowo najbardziej zmalały największe wydatki firmy: na usługi obce - z 21,44 do 17,26 mln zł, oraz na wynagrodzenia - z 8,44 do 7 mln zł. Firma nie zatrudniała żadnych pracowników etatowych.

Z kolei pozostałe koszty rodzajowe zmniejszyły się z 2,24 do 1,5 mln zł, za to wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 2,45 do 2,57 mln zł.

Przychody finansowe spółki spadły z 75,1 do 50,5 tys. zł, a koszty finansowe (głównie odsetki) zwiększyły się 14,7 do 53,6 tys. zł.

Bilans przychodów i wydatków przełożył się na spadki wskaźników rentowności: zysk sprzedażowy zmalał z 4,43 do 3,38 mln zł, zysk operacyjny - z 6,97 do 5,84 mln zł, zysk brutto - z 7,03 do 5,84 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.

Jedynym udziałowcem firmy jest niemiecki Constantin Entertainment. Pod koniec kwietnia zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto zostanie mu w całości wypłacony jako dywidenda, tak samo postąpiono z zyskiem z 2017 roku.

Na koniec ub.r. wartość półproduktów i produktów firmy w toku wynosiła 5,59 mln zł, wobec 1,14 mln zł rok wcześniej, a stan na rachunkach bankowych zwiększył się w skali roku z 7,19 do 10,05 mln zł.

W skali roku kapitały własne spółki zmalały z 5,75 do 4,78 mln zł. Firma nie ma w ogóle kapitału zapasowego, a jej kapitał podstawowy to 58 tys. zł.

Nowe produkcje i zmiany w zarządzie

Pod koniec ub.r. właściciel Constantin Entertainment Polska z zarządu spółki odwołał Ulricha Brocka. Jednocześnie nowymi członkami zarządu zostali Jochen Köstler i Christoph Andreas von Issendorff. W zarządzie bez zmian są natomiast Piotr Fromowitz, Onno Müller i Otto Steiner

W br. firma zaczęła produkcję dla TV4 nowego serialu „Miłość na zakręcie”, który będzie pokazywany od 19 sierpnia. Ponadto odpowiada za realizację kolejnej odsłony programu „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, planowanej do emisji jesienią w TTV.

Ile zarabiają inni producenci telewizyjni?

W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.

Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.

Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.

Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Producent „Kuchennych rewolucji” i „Ukrytej prawdy” ze spadkiem wpływów o 7,3 mln zł i zysku o 970 tys. zł

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rick
"W sprawozdaniu spółki złożonym w KRS podano, że przychody netto ze sprzedaży utworów telewizyjnych spadły w skali roku z 35,82 do 36,64 mln zł"
odpowiedź
User
Pdk
Co, beczka się przejada?
odpowiedź
User
czlowiek z miasta
no bez jaj, czyli endemol miał najwiekszy przychód w zeszłym roku?
odpowiedź