Coraz więcej Polaków bez pracy, stopa bezrobocia wzrosła do 13,5 proc.

Stopa bezrobocia wyniosła 13,5% na koniec lutego 2012 roku, czyli wzrosła o 0,3 pkt proc. wobec poprzedniego miesiąca. Na koniec lutego 2011 r. wynosiła 13,4%, podało Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS), powołując się na dane z urzędów pracy.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Z sygnałów otrzymanych z urzędów pracy wynika, że głównymi przyczynami wzrostu bezrobocia była rejestracja osób dotychczas niepracujących. Ponadto rejestrowały się osoby po zakończeniu udziału w aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu, jak również po zakończeniu umów na czas określony, bądź po rozwiązaniu umów o pracę z przyczyn dotyczących zakładu pracy" - głosi komunikat.

Liczba bezrobotnych w końcu lutego 2012 roku wyniosła 2 168,7 tys. osób (na podstawie meldunków nadesłanych przez wojewódzkie urzędy pracy) i wzrosła o 47,2 tys. osób m/m (o 2,2%). Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku odnotowano wzrost liczby bezrobotnych - o 45,2 tys. (o 2,1%), podano także.

"Liczba wolnych miejsc pracy i wolnych miejsc aktywizacji zawodowej zgłoszonych przez pracodawców do urzędów pracy w lutym 2012 roku wyniosła 60,3 tys. i w porównaniu do stycznia 2012 roku wzrosła o 11,3 tys., czyli o 23%. Liczba zgłoszonych w lutym br. wolnych miejsc pracy była o 19% wyższa, niż przed rokiem" - czytamy dalej w komunikacie.

W lutym 2011 roku pracodawcy zgłosili do urzędów pracy 50,6 tys. wolnych miejsc pracy (o 4 tys. więcej niż w styczniu 2011 roku, tj. o 8,7%), podał również resort.

W budżetu 2012 rząd zapisał spadek tego wskaźnika do 12,3% w grudniu 2012 r.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu