SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)

W I półroczu br. średni czas słuchania radia wzrósł o 6 minut. Udane półrocze zaliczyły RMF FM, VOX FM, Trójka i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu 2015 roku (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 4 godziny i 32 minuty. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 6 minut (czyli o 2,31 proc.) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Natomiast średni dobowy zasięg słuchalności radia (słuchanie radia przez minimum 15 minut) wyniósł 74 proc., po wzroście o 1,23 proc. (w I półroczu ub.r. radio docierało do 73,1 proc. osób).

WIRTUALNEMEDIA.PL

styczeń 2014 : czerwiec 2014

lipiec 2014 : grudzień 2014

styczeń 2015 : czerwiec 2015

Zasięg dzienny

73,1%

73,7%

74,0%

Średni czas słuchania (min)

266

272

272

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,18 proc.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 13,92 proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 3,09 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc. W I półroczu ub.r. stacja ta była piąta.

Z kolei na piątą lokatę spadła Eska - najwyżej sklasyfikowana w zestawieniu sieć. Jej udział w badanym okresie wyniósł 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do I półrocza ub.r.).

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które awansowało z jedenastej na dziesiątą lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.

Z kolei najwięcej straciło Radio Plus, które spadło z miejsca 21. na 20. Stacja ta w I półroczu br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 25 proc. do 1,8 proc.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

styczeń 2014 : czerwiec 2014

styczeń 2015 : czerwiec 2015

Radio RMF FM

23,9%

24,9%

Radio ZET

15,8%

13,6%

Jedynka

9,7%

9,4%

Trójka

7,4%

7,8%

Eska

7,5%

7,5%

A17

5,2%

5,2%

Vox

2,7%

4,0%

Złote

3,9%

3,3%

RMf MAXXX

3,3%

3,1%

Radio Maryja

2,2%

1,8%

Plus

2,4%

1,8%

Radio TOK FM

1,2%

1,4%

ZET Gold

1,0%

1,1%

RMF Classic

1,0%

1,1%

Antyradio

0,7%

1,0%

Wawa

0,8%

0,8%

Rock Radio

0,5%

0,6%

Dwójka

0,5%

0,5%

Czwórka

0,5%

0,5%

ZET Chilli

0,1%

0,3%

Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN

0,2%

0,2%

N=

42 115

41 955

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Złodziej Hrabia BUL Lewatywa
To dobry tręd... Radio pobudza wyobraźnie zaś TV ogłupia, zwłaszcza TVN
35 17
odpowiedź
User
elf
oglupiac to moze ta denna stacja z krakowa gdzie ponoc najwiecej osob tego szajsu slucha poprostu katastrofa
30 19
odpowiedź
User
Gosc
Ewidentnie sie opłacało zniszczyć Radio PiN i zrobic Muzo.fm. Dzieki temu Chilli Zet pnie sie w gore a nowa wspaniała stacja jak widać nie bardzo...
21 10
odpowiedź
User
Do Gość
Ewidentne - to Ty się nudzisz wpisując takie posty. Nie można było zniszczyć czegoś co już było doprowadzone do ruiny organizacyjnej.
10 13
odpowiedź
User
oxy
Ty jestes ruina. Radio PiN to bylo ostatnie dobre radio ktore trzymalo poziom. ale w tym kraju takie g. jak radio z konkursami wygraj samochod i o dupie maryni przeplatane muzyka biesiadna maja sens i sluchalnosc :( smutne
17 8
odpowiedź