SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Covid-19 wzmocnił zjawisko patriotyzmu konsumenckiego

Polskość produktu czy marki zachęca do zakupu już co dziewiątego polskiego konsumenta - wynika z badania Open Research. W roku pandemii koronawirusa już 91 proc. Polaków interesuje się pochodzeniem kupowanych produktów i marek.

Article

Z badania przeprowadzonego pod koniec lipca przez Open Research  br. wynika, że Polacy są patriotami na zakupach jeszcze bardziej niż w latach ubiegłych i chcą wiedzieć skąd pochodzi produkt, który kupują.

Prawie co drugi kupujący (47 proc.) deklaruje się jako zdecydowany patriota/ patriotka w tym zakresie, 44 proc. jest raczej zainteresowanych krajem pochodzenia kupowanego towaru, a tylko 9 proc. badanych nie interesuje się tym, skąd pochodzi nabywany produkt.

Dziewięć na dziesięć przebadanych osób twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu danego produktu.

Najbardziej pochodzeniem nabywanych rzeczy interesują się młodzi ludzie w wieku 20-30 lat, mniejsze zainteresowanie występuje wśród osób starszych. Większość konsumentów w Polsce coraz częściej sprawdza skąd pochodzi produkt, który wkładają do koszyka. 43 proc. konsumentów zawsze to sprawdza.

Polskość produktu zachęca do zakupu już co 9. Polaka - to o 17 proc. więcej niż w poprzednim pomiarze.

Polacy patriotami na zakupach

Znaczenie polskości produktu dla konsumentów jest szczególnie duże w kategorii spożywczej – ponad 80 proc., w przypadku kosmetyków, odzieży i obuwia oraz leków to ok. 60 proc. Kosmetyki i leki bez recepty notują duży wzrost chęci zakupu polskich produktów w porównaniu do ubiegłych lat. Mniejsze znaczenie pochodzenia produktu z Polski ma znaczenie w przypadku sprzętu RTV i AGD.

Z jakiego powodu wspieramy polskie produkty? Najważniejsze są: dobra jakość, wsparcie gospodarki i wsparcie polskich firm. Szczególnie młodzi ludzie wspierać chcą w ten sposób polskie firmy i gospodarkę, starsi respondenci wskazują na wysoką jakość, zdrowie, czystość i ekologiczność polskich wytworów.

Nowością jest duma z polskich produktów – szczególnie silna wśród mężczyzn w Polsce, zarówno młodych, jak i starszych. Cena polskich produktów jest mniej istotna – tylko 8 proc. kieruje się nią dokonując wyboru zakupowego.

Badanie przeprowadzono w lipcu br. na reprezentatywnej próbie Polaków; N=814. Metoda: Omnibus techniką on-line, według wystandaryzowanego kwestionariusza.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Covid-19 wzmocnił zjawisko patriotyzmu konsumenckiego

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nie
Od protestu rolników, który utrudnił życie normalnym ludziom czy zablokował drogę karetce zwracam szczególną uwagę aby NIE kupować polskich produktów.
4 6
odpowiedź
User
Kamil
Mi się wydaje że wielu ludzi ma to gdzieś, a potem skarżą się że nie mają pracy. To wyjedźcie sobie na zachód albo do azji szukać pracy w firmach, których produkty chętniej kupujecie xD
3 2
odpowiedź
User
Dan
A jedzcie te polskie kurczaki z salmonellą i napakowane pestycydami warzywka. Kupujcie jabłuszka po 6zeta gdzie taniej wyjdzie was banan z afryki. Nikt tak was nie *** jak inny Polak.
4 0
odpowiedź