SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Covid zabrał 63 mld dolarów z globalnych wydatków reklamowych, a 2021 zwróci tylko 59 proc. z nich

W 2020 roku globalne wydatki reklamowe spadną o 10 proc., a powrót do tych poziomu z 2019 roku potrwa aż do 2022 roku - wynika z badania WARC Global Advertising Trends.

Article

Pandemia Covid-19 spowodowała, że z globalnego rynku reklamowego zniknęły w 2020 roku 63 miliardy dolarów, a prognozowana poprawa o 6,7 proc. w 2021 roku pozwoli tylko odzyskać 59 proc. tych strat - wynika z nowego raportu WARC Global Advertising Trends.

Stwierdzono w nim, że globalne wydatki spadną o 10,2 proc. (63,4 mld dolarów) do 557,3 mld dolarów w 2020 r. Jest to spadek o 2,1 punktu procentowego w porównaniu z poprzednią prognozą WARC z maja br., która mówiła o spadku na poziomie 8,1 proc.

Z prognozą wzrostu na poziomie 6,7 proc. w 2021 r., branża musiałaby wzrosnąć o kolejne 4,4 proc. w 2022 r., aby powrócić do szczytowego poziomu wydatków z 2019 r. wynoszącego 620,6 mld dolarów.

Gdyby pominąć 4,9 mld dolarów wydatków na reklamę podczas wyborów w USA, globalny rynek reklamowy odnotowałby w tym roku spadek o 11 proc.(68 mld dolarów). WARC zwrócił również uwagę, że w ujęciu bezwzględnym tegoroczny spadek jest gorszy niż ostatnia recesja w 2009 roku, kiedy rynek reklamy skurczył się o 61,3 mld  dolarów  (12,9 proc.).

Najgorszy rok w historii mediów tradycyjnych

Media tradycyjne odpowiadają za prawie cały spadek wydatków reklamowych w 2020 r., a światowe wydatki spadły o jedną piątą (-19,7 proc., 62,4 mld dolarów ) do łącznie 253,9 mld dolarów. Wydatki na telewizję linearną zmalały z kolei o 16,1 proc. (29,9 mld dolarów).

2020 rok jest pierwszym rokiem od 20 lat, w którym nie będzie wzrostu na rynku reklamy internetowej (-0,3 proc.).

Kino i outdoor, czyli dwie branże reklamowe, które ucierpiały w 2020 roku, będą najszybciej rozwijającymi się formatami w 2021 roku, przy czym kino wzrośnie o 41,2 proc., a OOH o 20,2 proc.

Formaty mediów społecznościowych osiągnęły najlepsze wyniki w 2020 r., odnotowując łączny wzrost o 9,3 proc. do 98,3 mld dolarów. Kategoria ta wzrośnie o kolejne 12,2 proc. w 2021 roku, osiągając 110,3 mld dolarów, co stanowi prawie jedną piątą (18,6 proc.) wszystkich wydatków na reklamę.

Wideo online ma wzrosnąć o 7,9 proc. do 52,7 mld dolarów w 2020 r. i wzrosnąć o 12,8proc. w 2021 r. Płatne wyszukiwanie, które w tym roku nieznacznie spadnie, odbije się o 7,0 proc. w 2021 r., osiągając 130,6 mld dolarów - nieco ponad piąta (22,0 proc.) wszystkich wydatków na reklamy.

Straty w branży turystycznej i motoryzacyjnej

Wydatki na reklamę w sektorze motoryzacyjnym spadły o jedną piątą (21,2 proc.), do 41 mld dolarów w tym roku, co oznacza, że ​​sektor ten odpowiada za prawie jedną piątą (17,4 proc.) straconych wpływów z reklam. Wydatki w handlu detalicznym spadły o 16,2 proc. do 54,3 mld dolarów. W sektorze podróży i turystyki wydatki na reklamę spadły o 33,8 proc. do 16,4 mld dolarów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Covid zabrał 63 mld dolarów z globalnych wydatków reklamowych, a 2021 zwróci tylko 59 proc. z nich

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl