Cyberprzemoc problemem globalnym

12 proc. korzystających z internetu rodziców twierdzi, że ich dziecko padło ofiarą cyberprzemocy, a 26 proc. zna dziecko w swoim otoczeniu, które doświadczyło tego typu praktyk - wynika z globalnego badania Ipsos.

km
km
Udostępnij artykuł:

Swiadomość na temat cyberprzemocy ma 66 proc. badanych. Najwyższe wskaźniki odnotowano tutaj w Indonezji (91 proc.), Australii (87 proc.), Polsce (83 proc.), Szwecji (82 proc.), USA (82 proc.) i Niemczech (81 proc.). Najmniej świadomi zagrożenia są respondenci z Arabii Saudyjskiej (29 proc.), Rosji (35 proc.), Chin (49 proc.), Turcji (50 proc.), Francji (53 proc.) i Indii (53 proc.).

77 proc. badanych uważa, że problem cyberprzemocy wymaga specjalnej troski i działań ze strony rodziców i szkół. 23 proc. jest zdania, że można go rozwiązać za pomocą już istniejących środków walki z przemocą.

60 proc. rodziców, których własne lub znajome im dzieci padły ofiarą cyberprzemocy, stwierdziło że nastąpiło to poprzez serwisy społecznościowe takie jak Facebook. 42 proc. wskazało tutaj na urządzenia mobilne, 40 proc. na internetowe czaty, a po 32 proc. na pocztę e-mail i komunikatory internetowe.

grafika

Badanie Ipsos dla Reuters News zostało przeprowadzone w dniach 1-15 listopada 2011 r. drogą internetową na grupie 18,687 osób z 24 państw (Argentyna, Australia, Belgia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Węgry, Indie, Indonezja, Włochy, Japonia, Meksyk, Polska, Rosja, Arabia Saudyjska, RPA, Korea Płd., Hiszpania, Szwecja, Turcja, USA). 6,502 respondentów stanowili rodzice.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"