SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt udostępnił pierwszy patch do „Cyberpunka 2077”

Pojawił się pierwszy duży zbiór poprawek, tzw. patch, do gry „Cyberpunk 2077”, którą CD Projekt wprowadził do sprzedaży 10 grudnia ub.r. Kolejny ma zostać opublikowany w lutym.

Główni bohaterowie gry "Cyberpunk 2077"Article

Pierwszy patch, oznaczony numerem 1.1, jest dostępny dla wersji „Cyberpunka 2077” komputery PC, konsole PlayStation i Xboxe oraz Google Stadia.

Patch ma m.in. polepszyć wykorzystanie pamięci komputerów i konsol w trakcie rozgrywki oraz zmniejszyć liczbę nieplanowanych wyłączeń gry. Poprawione zostały również m.in. błędy dotyczące kilkunastu zadań wykonywanych w trakcie gry.

- W tej aktualizacji skupiliśmy się na poprawie stabilności. Będziemy kontynuować tę pracę w patchu 1.2 i innych nadchodzących aktualizacjach. Jednocześnie będziemy nadal naprawiać napotkane błędy i słuchać Waszych opinii na temat tego, jak poprawić ogólne wrażenia z gry - zapewniono w komunikacie CD Projekt.

„Cyberpunk 2077” z błędami na konsolach, usunięty z PlayStation Store

„Cyberpunk 2077” pojawił się w sprzedaży 10 grudnia w wersjach m.in. na komputery, konsole PlayStation 4 i Xbox One oraz Google Stadia. Szybko okazało się, że gra bardzo słabo działa na konsolach poprzedniej generacji, a sporo błędów jest także w wersji na komputery. Użytkownicy konsol krytykowali grę w internecie i wystawiali jej bardzo niskie noty na portalu Metacritic.

Tydzień po premierze Sony i CD Projekt poinformowały, że „Cyberpunk 2077” został tymczasowo wycofany ze sklepu PlayStation Store, a wszyscy jego użytkownicy będą mogli oddać grę i otrzymać zwrot pieniędzy. Równocześnie Microsoft zapowiedział, że wprowadza do odwołania pełny zwrot kosztów zakupu cyfrowej wersji „Cyberpunka 2077” w Microsoft Store każdemu zainteresowanemu użytkownikowi. CD Projekt powtórzył swoją deklarację, że do 21 grudnia będzie oddawał pieniądze wszystkim użytkownikom, którzy chcą zwrócić „Cyberpunka 2077”.

CD Projekt od premiery gry udostępnił już trzy niewielkie paczki poprawek do gry, tzw. hotfixy.

13 stycznia opublikowano nagranie wideo, w którym wiceprezes spółki Marcin Iwiński wyjaśnił, z czego wynikały problemy z działaniem „Cyberpunka 2077” na konsolach poprzedniej generacji oraz zapowiedział dwa duże pakiety poprawek (tzw. patche) do gry, pierwszy w ciągu 10 dni.

Iwiński podał też, że wersja „Cyberpunka 2077” na konsole nowej generacji zostanie wydana w drugiej połowie br.

Pozwy w USA, pytania od UOKiK-u

Na przełomie grudnia i stycznia kilka kancelarii prawnych w USA zapowiedziało, że złoży pozwy zbiorowe przeciw CD Projekt w imieniu akcjonariuszy firmy, którzy kupili jej akcje przed premierą „Cyberpunka 2077”, sugerując się deklaracjami menedżerów spółki o wysokiej jakości gry.

Pierwszy z tych pozwów pod koniec grudnia trafił do Sądu Okręgowego w Centralnej Kalifornii. - Pozywający domagają się ustalenia na drodze sądowej czy działania Spółki i jej Członków Zarządu związane z premierą gry Cyberpunk 2077 stanowiły naruszenie przepisów federalnych, poprzez między innymi wprowadzenie inwestorów w błąd doprowadzając tym samym do powstania strat po ich stronie - opisał CD Projekt w komunikacie giełdowym. Zaznaczył, że w pozwie nie określono wartości roszczenia.

W czwartek w zeszłym tygodniu CD Projekt podał, że do sądu w Kalifornii kolejny pozew, z roszczeniami podobnymi jak w tym z końcówki grudnia.

Z kolei Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił się do CD Projekt o informacje dotyczące działań, które firma podjęła w związku z problemami zgłaszanymi przez użytkowników „Cyberpunka 2077”.

Do 20 grudnia sprzedano 13 mln egz. „Cyberpunka 2077”

CD Projekt poinformował, że do niedzieli 20 grudnia włącznie według szacunkowych danych sprzedano ponad 13 mln egz. gry „Cyberpunk 2077”, po uwzględnieniu bezpośrednich zwrotów do firmy. Producent nie ujawnił jeszcze, ile cyfrowych kopii gry zwrócili w tym tygodniu posiadacze konsol PlayStation4 i Xbox One.

- Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. "sell through", pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji "Help Me Refund", otrzymanych bezpośrednio przez Spółkę - opisano w komunikacie giełdowym CD Projekt.

10 grudnia firma przekazała, że według danych od dystrybutorów w ramach przedsprzedaży zamówiono 8 mln sztuk „Cyberpunka 2077”, a dzień później - że przychody z przedsprzedaży jej wersji cyfrowej pokryły już wydatki na produkcję i marketing do końca br.

Kurs giełdowy CD Projekt 37 proc. w dół

Problemy z „Cyberpunkiem 2077” mocno przełożyły się na kurs giełdowy CD Projekt. W szczycie 4 grudnia za akcję spółki płacono 464 zł, 9 grudnia już tylko 395,80 zł, a od 21 grudnia cena utrzymuje się w przedziale 240-280 zł.

W zeszły piątek kurs wynosił 250,10 zł, od 9 grudnia zmalał o 36,8 proc.

W trzecim kwartale ub.r. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie „Cyberpunka 2077”, wynosiły już 270,61 mln zł.

Głównymi akcjonariuszami CD Projekt są wiceprezes spółki Marcin Iwiński (12,07 proc. akcji), jej były menedżer Michał Kiciński (9,94 proc.), wiceprezes Piotr Nielubowicz (6,1 proc.), OFE Nationale-Nederlanden (4,53 proc.) i prezes firmy Adam Kiciński (4,3 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: CD Projekt udostępnił pierwszy patch do „Cyberpunka 2077”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polones
Ta gra jest promowaniem zachowań patologicznych. Fakt, że na szczycie naszej kochanej giełdy stanęła - na pewien czas - spółka, która niczego nie wytwarza, co by ludzkości ulepszało życie, lecz przeciwnie - czężkim wysiłkiem całego swojego zespołu i licznych podwykonawców wykonuje robotę, która sprawia, że ludzie stają się gorsi - to jest symbol tych czasów.
odpowiedź
User
Lol
Ta gra jest promowaniem zachowań patologicznych. Fakt, że na szczycie naszej kochanej giełdy stanęła - na pewien czas - spółka, która niczego nie wytwarza, co by ludzkości ulepszało życie, lecz przeciwnie - czężkim wysiłkiem całego swojego zespołu i licznych podwykonawców wykonuje robotę, która sprawia, że ludzie stają się gorsi - to jest symbol tych czasów.


Ale brednie
odpowiedź
User
Henryk
Ta gra jest promowaniem zachowań patologicznych. Fakt, że na szczycie naszej kochanej giełdy stanęła - na pewien czas - spółka, która niczego nie wytwarza, co by ludzkości ulepszało życie, lecz przeciwnie - czężkim wysiłkiem całego swojego zespołu i licznych podwykonawców wykonuje robotę, która sprawia, że ludzie stają się gorsi - to jest symbol tych czasów.
Widzisz i nie grzmisz.
odpowiedź