SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat nie skorzystał ze wsparcia państwa. "Głównie dawaliśmy, a nie braliśmy"

Grupa Cyfrowy Polsat nie skorzystała ze wsparcia państwa z tarczy antykryzysowej, ani programu tarczy finansowej PFR dla firm i pracowników. - W drugim kwartale głównie dawaliśmy, a nie braliśmy - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Grupie Cyfrowy Polsat.

Zygmunt Solorz, główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu Article

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 2,1 proc. do 2,86 mld zł oraz wzrost zysku netto z 268,9 do 290,7 mln zł. Liczba sprzedanych usług telefonii mobilnej w modelu abonamentowym zwiększyła się o 7,8 proc.

Jednocześnie w drugim kwartale br. przychody Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu zmniejszyły się rok do roku o 34,5 proc. do 213 mln zł. W sprawozdaniu Cyfrowego Polsatu zaznaczono, że według danych Starcomu cały polski rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego w drugim kwartale br. zanotował spadek wartości o 35,4 proc. do 778 mln zł. W efekcie udział Telewizji Polsat w tym rynku zwiększyły się o 0,4 pkt proc. do 27,4 proc.

Cyfrowy Polsat bez wsparcie z programów antykryzysowych

Podczas spotkania z dziennikarzami spytaliśmy zarząd czy w związku ze słabą sytuacją na rynku reklamy - i w związku z tym – na rynku medialnym, skorzystała ze wsparcia z tarczy antykryzysowej czy tarczy finansowej PFR dla firm i pracowników.

Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych odpowiedziała na nasze pytanie: - Przede wszystkim nasze największe spółki operacyjne nie znalazły się w takiej sytuacji, która mogłaby je predysponować, aby zgłaszać się po jakiekolwiek wsparcie. W drugim kwartale głównie dawaliśmy, a nie braliśmy. Dobrze by było, gdybyście Państwo pamiętali, ile darowizn daliśmy dla polskiego społeczeństwa, bo to jest najważniejsze - podkreśliła.

W pandemii rzeczywiście Fundacja Polsat należąca do Grupy przeznaczyła 2 mln zł z własnych środków na zakup sprzętu medycznego, potrzebnego do walki z koronawirusem.

Natomiast 2 kwietnia - tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” Polsat - pokazał specjalny charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”. Wpływ z akcji - za pośrednictwem Fundacji Polsat – został przekazany na rzecz walki z epidemią COVID-19.

Grupa Polsat za pośrednictwem Fundacji Polsat przekazała też dwa tysiące tabletów z pakietem internetowym dla domów dziecka i rodzinnych domów dziecka oraz dla rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych. W ten sposób Grupa chciała pomóc w zdalnej edukacji w czasie koronawirusa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat nie skorzystał ze wsparcia państwa. "Głównie dawaliśmy, a nie braliśmy"

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Barry
A Agora brała całymi garściami...
27 3
odpowiedź
User
Barry
A Agora brała całymi garściami...
22 2
odpowiedź
User
w
ciekawe w jakim kraju i w jakie proporcji grupa płaciła podatki w ostatnich latach?
15 4
odpowiedź