SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat kończy prace nad nową strategią rozwoju

Podczas konferencji prasowej poświęconej wynikom finansowym Cyfrowego Polsatu menadżerowie spółki zapowiedzieli, że w najbliższym czasie zaprezentuje ona nową strategię rozwoju. Nie zdradzili co się w niej znajdzie.

Pod koniec września Cyfrowy Polsat wezwał akcjonariuszy do zapisywanie się na 263 807 651 akcji. Cena akcji w wezwaniu została ustalona na 35 zł. Zapisy będą przyjmowane do 16 listopada. Prawdopodobnie później zostanie ogłoszona nowa strategia rozwoju.

- Jak wezwanie się skończy, będziemy wiedzieć ile mamy pieniędzy na to, żeby zrealizować to o czym teraz myślimy. Będziemy wtedy mogli dopasować nasze kierunku strategiczne do tego, ile pieniędzy nam zostało - zapowiedziała na konferencji członek zarządu Cyfrowego Polsatu ds. finansowych Katarzyna Ostap-Tomann.

Wcześniej plany spółki zdradził jej wiceprezes. - Pracujemy nad aktualizacją naszej strategii i potwierdzamy, że w ciągu kilku najbliższych tygodni będziemy mieli przyjemność ją Państwu zaprezentować - powiedział Maciej Stec.

„Obiecujące wyniki Polsat Box Go”

Zdaniem menadżerów Grupy Polsat Plus strzałem w dziesiątkę był rebranding iPli na Polsat Box Go. - Mamy bardzo obiecujące wyniki sprzedaży nowych pakietów na platformie Polsat Box Go. Przypominam, że 1 września uruchomiliśmy nową usługę z dwoma pakietami: Premium w cenie 30 zł i Polsat Box Go Sport w cenie 40 zł. Nie dość, że wyniki są obiecujące, to także ARPU tych usług jest bardzo obiecujące i będzie prowadziło do wzrostu też w przyszłych kwartałach. Wraz z uruchomieniem Polsat Box Go nasze ARPU wzrosło o 3,1 proc., więc bardzo fajny wzrost z 15,70 do 16,40 zł - zdradził Stec. Nie zdradził jednak liczby użytkowników Polsat Box Go.

„Jesteśmy wiodącym wydawcą internetowym”

Prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski dużo uwagi poświęcił przejęciu portalu internetowego Interia.-  Jesteśmy wiodącym wydawcą internetowym w Polsce dzięki dokonanej pięć kwartałów temu akwizycji Interia.pl. Nasza pozycja w mediach internetowych to 20 mln użytkowników oraz 2 mld odsłon. Jesteśmy w ścisłej czołówce z Wirtualną Polską i Grupą RASP. Zrealizowaliśmy wszystkie planowane synergie po przejęciu Interii. Synergie w zakresie contentu, redakcji, marketingu i sprzedaży reklam. Utrzymujemy, że w średnim terminie podwojenie wyników Interii w stosunku do tych przy kupnie jest absolutnie możliwe. Teraz skupiamy się na rozwoju produktu internetowego i reklamowego - tłumaczył Janowski.

Później prezes Polsatu ocenił sytuację na rynku telewizyjnym. - Oglądalność naszych kanałów w III kwartale roku była w ścisłej czołówce. Nasz główny kanał miał prawie 9 proc. udziału w rynku, a portfolio kanałów tematycznych 15,6 proc. Finalnie jako grupa uzyskaliśmy 24,3 proc. w grupie 16-49. To wynik zgodny z naszymi długofalowymi założeniami strategicznymi. Nasz udział w rynku reklamy był w tym kwartale bardzo dobry. Wydatki na reklamę i sponsoring wzrosły w III kwartale o 3,7 proc., a przychody Grupy Polsatu o ponad 6 proc. Finalnie przełożyło się to na prawie 29 proc. udziału w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu - stwierdził Janowski.

Rekordowy zysk Grupy Polsat Plus

W zeszłym kwartale Grupa Polsat Plus osiągnęła wzrost wpływów w ujęciu skorygowanym o 2,5 proc. do 2,59 mld zł, a dzięki finalizacji sprzedaży Polkomtel Infrastruktury za 7,07 mld zł zanotowała 3,15 mld zł zysku netto, na koniec września miała 7,47 mld zł na rachunkach i lokatach. Wyniki sprzedaży usług poszły w górę w związku z przejęciem Premium Mobile i Netii.
Kwartalne przychody Grupy Polsat Plus od klientów detalicznych i biznesowych poszły w górę rok do roku z 1,62 do 1,71 mld zł. Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że wzrost nastąpił „dzięki skutecznej realizacji naszej strategii budowania wartości klienta, co znajduje odzwierciedlenie w wysokiej dynamice wzrostu ARPU kontraktowych klientów B2C i usług przedpłaconych”.

Zysk EBITDA Grupy Polsat Plus w wysokości 4,595 mld zł był o 1,1 proc. wyższy od średniej oczekiwań siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Ich prognozy wahały się od 4,493 mld zł do 4,588 mld zł. Przychody firmy sięgnęły 3,032 mld zł i były o 0,3 proc. wyższe od konsensusu analityków. Natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 3,142,4 mld zł i był o 0,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 3,078,1 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat kończy prace nad nową strategią rozwoju

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lisek
Pasmo sukcesów, kiedy odczują to pracownicy w swoich portfelach?
odpowiedź
User
Mik
Pasmo sukcesów, kiedy odczują to pracownicy w swoich portfelach?
Poczekajmy, 5 lat, wejście HBO max, Disney = rozwój produkcji w kraju, a co za tym idzie, zabieranie ludzi do produkcji, ze stacji, do producentów kontentu dla platform. Disco+HBO Max, będzie pierwszą „anomalią”, w kwestii połączenia na taką skalę produkcji serialowo filmowej z produkcjami tv. Inne platformy będą musiały otworzyć się na produkcje programów. Coś takiego w mikro skali próbuje zrobić Amazon.
Pamiętajmy o kanałach tv Disneya, gdzieś tam to wszystko zostanie przeniesione na platformy, może to z pakietyzują - będzie różny abonament jak w kablówkach, dziwie się, że jeszcze tego nie wprowadziły platformy.
A co do Polsatu, zaczynajmy odliczać regres w kwestii tv, nie mają szans na walkę z wielkimi, player połączy się z HBO max, czym ma konkurować Polsat? Jaką ofertą, jak za moment, prawa filmowe na naszym rynku opanują platformy…
odpowiedź
User
terry
obciach troche, jezeli strona ktora pisze o mediach nie wie jak nazywa sie prezes telewizji Polsat...
odpowiedź