SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat z wyższymi wpływami i zyskiem. Mniej abonentów, dużo więcej użytkowników internetu

W pierwszym kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała niewielkie wzrosty w skali roku wpływów ze sprzedaży (do 2,36 mld zł) i zysku netto (do 178,5 mln zł). Liczba świadczonych przez operatora usług internetowych wzrosła o ok. 15 proc., nieznacznie zmalała natomiast liczba usług telefonii komórkowej.

Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu Article

Przychody Grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży od stycznia do marca br. wyniosły 2,36 mld zł, po wzroście o 35 mln zł w skali roku, a koszty operacyjne - 1,95 mld zł (po wzroście o 39 mln zł).

Zysk netto spółki osiągnął wartość 178,5 mln zł (wobec 170,8 mln zł rok wcześniej), EBITDA - 846,5 mln zł (896,6 mln zł przed rokiem), a marża EBITDA - 35,8 proc. (38,5 proc. rok wcześniej).

W segmencie telewizyjnym Cyfrowy Polsat zanotował 299 mln zł wpływów (po wzroście o 5 proc. rok do roku), 198 mln zł kosztów operacyjnych (8 proc. więcej), 101 mln zł zysku EBITDA (1 proc. więcej niż rok wcześniej) i 33,9 proc. marży EBITDA (spadek o 1,6 pkt proc. w skali roku). Same wpływy firmy z reklam telewizyjnych (spotów i sponsoringu) wyniosły 229 mln zł, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem.

W marcu br. należąca do Cyfrowego Polsatu firma Polkomtel kupiła 66 proc. akcji Grupy Midas. - Bardzo dobre wyniki Grupy nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że akwizycja Grupy Midas była sukcesem i idealnie uzupełnia działalność Grupy Cyfrowy Polsat. Stabilny wzrost przychodów oraz kontrola kosztów operacyjnych skutkowały wysokim wynikiem oraz marżą EBITDA. Nadal silną pozycję w naszym bilansie stanowią wolne przepływy pieniężne - ich 12-miesięczna wartość wyniosła ponad 1,3 mld zł, mimo że w minionym kwartale nadal obsługiwaliśmy kosztowne obligacje Polkomtelu - podkreśla Tomasz Szeląg, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie i Polkomtelu.

- Spłaciliśmy kredyty bankowe Grupy Midas oraz odkupiliśmy już większość obligacji zerokuponowych wyemitowanych przez Midas, a naszym niezmiennym celem na pozostałą część roku jest dalsze regularne oddłużanie Grupy - dodaje Szeląg.


W segmencie telekomunikacyjnym Grupa Cyfrowy Polsat na koniec marca br. świadczyła klientom indywidualnym i biznesowym 16,53 mln jednostkowych usług (RGU), o 0,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liczba usług abonamentowych wyniosła 12,74 mln (wzrost o 2,8 proc. w skali roku), w tym 6,54 mln usług telefonii komórkowej (spadek o 0,2 proc.), 4,56 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,5 proc.) i 1,65 mln internetu (wzrost o 14,7 proc.). Liczba klientów wszystkich usług abonamentowych zmalała o 2,9 proc., do 5,89 mln, a średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) zwiększył się o 1,4 proc., do 87 zł.

W segmencie przedpłaconym Cyfrowy Polsat miał 3,79 mln sprzedanych usług (6,1 proc. mniej niż przed rokiem), w tym 3,49 mln usług telefonii komórkowej (spadek o 7,4 proc.), 256,2 tys. - internetu (wzrost o 33 proc.) i 35,7 tys. - płatnej telewizji (spadek o 46 proc.). Wskaźnik ARPU na każdą usługę wyniósł 17,1 zł, o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z programu rabatowego SmartDom korzystało na koniec pierwszego kwartału br. 1,088 mln klientów, o 54 proc. więcej niż rok wcześniej (707 tys.). Łącznie mieli oni wykupione 3,22 mln usług.

- 2016 rok rozpoczął się niezwykle pozytywnie dla naszej Grupy. W wyniku dużego zainteresowania programem SmartDom we wszystkich liniach produktowych obserwowaliśmy wzrosty. Rosnąca liczba usług kontraktowych jest niezwykle ważna dla stabilnego rozwoju biznesu w przyszłości i możliwości do sprzedaży kolejnych produktów - komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. - Już teraz widzimy poprawę lojalności klientów, którzy dołączyli do programu SmartDom, a w przyszłości oczekujemy dalszego spadku wskaźnika churn. Podtrzymujemy także plan pozyskania kolejnych 400 tysięcy klientów naszego unikalnego programu w tym roku - zapowiada.


Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat z wyższymi wpływami i zyskiem. Mniej abonentów, dużo więcej użytkowników internetu

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Zysk netto liczby abonentów telewizji Cyfrowego Polsatu wyniósł 70 000 klientów rok do roku do 3,6 miliona na koniec 1 kwartału 2016. W tym samym czasie nc+ straciło 70 000 abonentów i na koniec 1 kwartału 2016 ma ich 2,116 mln (dane z raportu Vivendi). Cyfrowy Polsat ma już niemal 1,5 miliona abonentów telewizji więcej od nc+.
12 9
odpowiedź
User
Marcel R-R
Najbardziej zabawna jest wymiana (przez wajchowego) zdjęć słupów, pojawiających się przy tego typu newsach. Jeszcze nie tak dawno temu, mieliśmy przyjemność spoglądać na pearl white hollywood smile poprzedniego, starego słupa, podczas gdy słup-następca już praktycznie nie pokazuje uzębienia.
10 10
odpowiedź
User
gość
Pierwsze zdanie "Przychody Grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży od stycznia do marca br. wyniosły 2,36 mld zł, po wzroście o 35 mln zł w skali roku, a koszty operacyjne - 1,95 mld zł (po wzroście o 39 mln zł)."
Czyli jest 4 meloniki na minusie, wzrost kosztów zjadł wzrost przychodów- nieprawdaż?
10 8
odpowiedź
User
zt
Solek junior co słychać w ELEKTRIMIE bo nic nie piszecie
A my elkowicze pojawimy się na wza
I wcale nie będzie miło tym razem
12 8
odpowiedź
User
koza
zastanawiajace jest, ze ktokolwiek jeszcze korzysta z takich ofert. Bundle z pradem niby 100PLN mniej. Doprawdy? Wystarczy zrezygnowac z platnej telewizji, korzystac jedynie z naziemnej, dodac do tego Netflixa i internet i w zupelnosci wystarczy. Filmy bez reklam a wiadomosci z naziemnej.

Sport wole uprawiac, niz komentowac z kanapy.
11 10
odpowiedź