Czeka nas dalszy solidny wzrost w segmencie reklamy online

- Fakt, iż konsumenci coraz więcej czasu spędzają online, rosnące doświadczenie marketerów w internecie i innowacje w świecie cyfrowym to główne czynniki wzrostu na rynku reklamy internetowej - pisze Jacek Olechowski, prezes zarządu IAA Polska.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

Stały wzrost segmentu reklamy online ma bardzo silne i zdrowe podstawy - nie wynika bowiem z jednego czynnika, ale szeregu zjawisk, które wzajemnie uzupełniają się w napędzaniu tego rynku. Po pierwsze coraz więcej czasu konsumenci spędzają online, stąd udział digital w ogólnym torcie reklamowym goni jego udział w torcie medialnym. Po drugie z każdym miesiącem wiedza i doświadczenie reklamodawców w zakresie skutecznego wykorzystania tego kanału rośnie, co przekłada się na wyższą skłonność do wydatków.

Warto też wspomnieć o ciągłej innowacji w świecie cyfrowym - najpierw były media społecznościowe, potem smartfony, teraz tablety, a za chwilę Google Glass i inne narzędzia, które wymuszają na marketerach wydatki na testy, wdrożenia i dodatkowe wydatki mediowe ponad to, co wydawali w online jeszcze rok temu.

W moim przekonaniu - o ile nie nastąpi gwałtowne załamanie całej gospodarki - należy spodziewać się, że te strukturalne czynniki jeszcze długo będą napędzać solidny wzrost w segmencie online, częściowo kosztem innych mediów.

Jacek Olechowski, prezes zarządu polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA oraz szef spółki Mediacap

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"