SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go.

Article

Rynek treści cyfrowych rośnie w imponującym tempie. W minionym roku pojawiało się na nim kolejne kilkadziesiąt tysięcy tytułów, w tym głośne produkcje oryginalne, które należy uznać, tuż obok podcastów, za największy trend 2021 roku. Empik Go, który konsekwentnie poszerza te kategorie, tylko w 2021 roku wyprodukował 20 superprodukcji i 18 oryginalnych serii podcastowych, a także udostępnił w aplikacji 25 tysięcy nowych odcinków podcastów polskich twórców. Zgodnie z danymi należy wskazać, że po rekordowym 2020 roku, mieliśmy do czynienia z kolejnym przełomowym okresem dla segmentu digital content. W 2021 użytkownicy aplikacji Empik Go spędzili z audiobookami i podcastami o 62% czasu więcej niż w ubiegłym roku. Fani e-booków przeczytali zaś 23% więcej niż w 2020.

-Te miliony wspólnie spędzonych godzin to najlepszy dowód na to, jak książka i dobre historie potrafią łączyć nas jako ludzi. W minionym roku wyprodukowaliśmy aż 38 oryginalnych słuchowisk, seriali audio i podcastów, które stają się naszym flagowym produktem. Już teraz w naszej aplikacji znajdziecie najszerszą na rynku ofertę audiobooków, e-booków, podcastów i e-komiksów – mówi Kuba Piotrkowicz, Head of Digital Content w Grupie Empik.


 
Empik Go w 2021 roku konsekwentnie realizował swoją strategię opartą na inwestowaniu w technologię, tworzenie treści i poszerzanie bazy użytkowników. W listopadzie aplikacja zadebiutowała na czytnikach marki Kindle, natomiast w grudniu na rynku ukazał się autorski czytnik w technologii e-Ink pod nazwą Empik GoBook. Dzięki tym działaniom jedna z najlepiej ocenianych w Polsce aplikacja z audiobookami i e-bookami jest teraz dostępna nie tylko na telefonach, tabletach ale także wszystkich najpopularniejszych czytnikach e-booków.

-Rozwój aplikacji Empik Go nie byłby możliwy bez działów: wydawniczego oraz produkcyjnego, które w minionym roku zrealizowały ponad 600 audiobooków oraz podcastów, co przełożyło się na ponad 5 tysięcy godzin nagrań. Udało nam się także podjąć bezpośrednią współpracę z  ponad 40 autorami czy wydać głośne audioseriale „Wilkołak” (Wydawnictwo Marginesy) i „Stulecie Winnych. Początek” (Zwierciadło) czy superprodukcje „Mów mi Win” (Wydawnictwo Albatros), „Wiatr” i „Bezcenny” (W.A.B.). W kolejnym roku chcemy podjąć kolejne kooperacje, jeszcze bardziej umacniając naszą pozycję na rynku wydawniczym – dodaje Piotrkowicz.

Rok 2021 to także czas zmian zachowań użytkowników. Obcowanie z książką cyfrową staje się kolejną formą spędzania wolnego czasu. Polacy najchętniej konsumują audiobooki i e-booki pomiędzy 15:00 a 16:00, ale także 21:00 a 22:00. Do najpopularniejszych dni należą natomiast środy (dni premier w aplikacji) i niedziele. To zauważalna zmiana – obok dni roboczych oraz godzin dojazdów i powrotów z pracy, użytkownicy czytają oraz słuchają w swoim wolnym czasie w weekendy.

Początek 2022 roku w Empik Go przyniósł kolejne premiery. Z autorskim podcastem “Siła empatii. Nowa era przywództwa” zadebiutowała Joanna Chmura. 26 stycznia na rynku wydawniczym pojawiła się także nowa powieść Remigiusza Mroza. „Projekt Riese” to katastroficzna historia, w której autor zabiera bohaterów książki w podróż, z której nie ma odwrotu. Premierze powieści towarzyszy serial audio w gwiazdorskiej obsadzie. W głównych rolach usłyszymy m.in. Michała Żurawskiego, Kornelię Strzelecką, Sebastiana Delę oraz Karolinę Gorczycę.

Dołącz do dyskusji: Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zbig
Liczba płatnych publikacji jakie empik wrzuca na różne portale świadczy o tym, że chyba Polacy nie są zbyt zainteresowani audiobukami.
odpowiedź
User
Bańka
Do sprzątania czy ćwiczenia preferuję audiobooki, więc osobiście mnie to nie dziwi, swoje mam z publio gdi od razu z promocji korzystam :P
odpowiedź
User
Gina
Do sprzątania czy ćwiczenia preferuję audiobooki, więc osobiście mnie to nie dziwi, swoje mam z publio gdi od razu z promocji korzystam
ja też mam z publio tak samo jak ebooki, fajnie się korzysta
odpowiedź